Skip to main content

Dave Manali: Avantura u potrazi za novom glazbom, novim ljudima i novim emocijama…

Byblos u novo ljeto kreće sa serijalom partyja izraslih iz klice New Powera koji je bujao na prelasku tisućljeća. New Power dobiva sufiks Vibe i revolucionira ponudu novim konceptom u kojem će čitava sezona biti ispresijecana međusobno povezanim partyima s jednom velikom pozadinskom pričom u jezgri. 

 
Oko jezgre orbitira i Dave Manali. Manali je protegnuo stopala od susjedne nam preko-jadranske čizme nazvane Italijom. Odrastanje je bilo popraćeno soundtrackom najznačajnijeg booma klupske ere i tako je i on sam zabrazdio u flanerizam potrage za novom glazbom i duboko zakopanim pločama, dok ga niti prošlosti čvrsto ga vežu s rezidencijom u legendarnoj Ambasadi Gavioli i njenim upraviteljem Kanzyanijem. Pa na priču o prošlosti, sadašnjosti, sjećanjima, vinylu, digitalnom, Ambasadi i prvim trenucima glazbene slobode svrni oko niže. Enjoy!
 
1. Kakva je bila scena u Italiji kada si tek počinjao? Koja su bila najbolja imena i koje ti je najbolje sjećanje iz te ere? Koja je najbolja pouka koju si do sada naučio?
 
Imao sam 14 godina kada sam krenuo izlaziti po diskotekama i klubovima zahvaljujući starijem bratu koji me je vodio sa svom. To je bilo vrijeme diska, glazbe i tehnologije koje je koračalo zajedno u potrazi za novim prilikama, ljudi su plesali čitave noći i bili iznimno prijateljski raspoloženi, izražavali su puninu sebe s načinom na koji su se odijevali i ponašali.

 
Nekoliko godina kasnije prijatelj me poveo u klub tri sata od mjesta gdje sam živio gdje je DJ puštao poprilično drugačiju glazbu, različitu od svih drugih klubova i svake druge prilike u kojoj sam susreo house glazbu. Zajedno s nekim prijateljima započeo sam slijediti DJ-a koji je donio ovaj novi zvuk, posebno "la magica triade" (Andrea Gemolotto, Leo Mas, Fabrice). Vozili smo se nekoliko sati kako bi došli do kluba. Prava avantura u potrazi za novom glazbom, novim ljudima i novim emocijama.
 
Sve je bilo toliko novo da su ljudi poistovjećivali novi zvuk s gradom u kojem je nastao i tek nekoliko godina kasnije  nastala su imena koja su predstavljala ovu specifičnu "školu" zvuka. Prva strana imena koja sam slušao bila su Lil Lewis, Frankie Knucless i Satoshi Tomie. Želja da učim nove stvari, eksperimentiram i dijelim iskustva je bila velika. Naučio sam da glazba spaja ljude i povezuje ih u jednu emociju kada su na podiju.
 
2. Kako se sve rasplelo tako da je prva službena gaža bila u legendarnoj Ambasadi Gavioli i koliko je Kanzyanijev input oblikovao ostatak tvoga puta?
 
Počeo sam zalaziti u Ambasadu Gavioli kao plesač i ubrzo upoznao mnogo ljudi iz Slovenije, Hrvatske, Austrije i Italije. Pratio sam rad rezidenta Ambasade i jako su mi se sviđali Valentinovi setovi posebice kada je puštao tech house. Tada smo se bolje upoznali i shvatio sam da dijelimo isti glazbeni ukus; baš u ovo vrijeme Ambasada je uvodila novu večer house glazbe i dobio sam priliku da predstavim svoj zvuk. Večer je prošla dobro i uskoro sam dobio drugu priliku i upitali su me bi li volio raditi kao rezident i, naravno, moj odgovor je bio potvrdan. Radili smo svaki vikend i viđali se preko tjedna u zlatno doba Ambasade Gavioli. Valentino me je oduvijek podržavao i davao mi sugestije kako bi se mogao sve više poboljšavati. Zaista ga poštujem zbog toga i smatram ga osobom koja ima odličnu karmu i sasvim unikatan način izražavanja sebe i svoje umjetnosti.

 
3. Kako je došlo do otvaranja glazbene trgovine u Ljubljani i koji je bio moto? Što si želio ponuditi kupcima?
 
Čini se kao da je bilo jučer iako govorimo o nečemu što se dogodilo davno kada je vinil bio popularan među DJ-ima i ljubiteljima elektroničke glazbe.
 
Radio sam u trgovini ploča u Italiji i imao mnogo kupaca iz Slovenije i u razgovoru s nekoliko kolega (Valentinom i Aleksijem) odlučili smo poći na novu pustolovinu i spojiti posao i strast još jednom. U kratkom vremenu postali smo referentna točka za zaljubljenike u glazbu, DJ-e iz raznih gradova i država, koji su imali prilike upoznati se i razmijeniti informacije o svijetu glazbe, to je bio način da se dijeli strast u vezi glazbe. Neko vrijeme kasnije nove tehnologije postale su sve popularnije i kupaca je bilo sve manje. Bilo je vrijeme za nešto novo pa smo odlučili završiti ovo iskustvo i otvoriti nove horizonte.
 
4. Uvijek si bio vrlo otvoren u vezi svoje ljubavi spram vinila. Misliš li da je dance glazba izgubila ili dobila nešto prelaskom na digitalni format?
 
Moram reći da i ja koristim nove tehnologije pošto ne bi bilo mudro ignorirati ih. Uvijek postoje dvije strane za razmotriti i uvijek postoje dobre i loše strane, ali ne smijemo zaboraviti da je DJ još uvijek onaj koji stvara vibraciju, nije važno izvodi li na vinilu ili uz pomoć novih tehnologija. No zasigurno je važno da imate sposobnost koristiti oboje kako bi imali kompletnu sliku.

 
5. Što pripremaš za Porečki Byblos ovoga ljeta? Koju poruku bi volio poslati plesačima?
 
Biti će ljeto i siguran sam da će me inspirirati emocije koje ljeto potiče. Odmor i sloboda, lake emocije i sretni trenuci, mozak se na kratko isključuje. Puštat ću house, ponekad malo više deep, ponekad malo više tech, ali uglavnom ću se držati house beatova. Biti će sjajno ljeto. Svirati ću zajedno sa starim prijateljima i Mike Valeom, po meni jednim od najinteresnatnijih producenata na sceni. Ovo će biti jedno sjajno ljeto.
 
sonus 1
Vezani članci
Galeb Nikačević otkriva svijet lako dostupnih halucinogenih biljaka koje rastu po šumama i gorama Srbije.
disco fever mobile
Galeb Nikačević otkriva svijet lako dostupnih halucinogenih biljaka koje rastu po šumama i gorama Srbije.
hardbeats web