Skip to main content
  • alt
  • 25.05.2015.

Moć medija danas je ključna za razvoj HR elektroničke scene

Klubska Scena postoji već 14 godina i operira kao jedan od ključnih internet medija za promociju elektroničke glazbe i kulture i kroz godine iza nas iskristalizirale su se neke činjenice.

 
Osim web portala, svoje znanje, informacije i glazbu kroz različite platforme od društvenih mreža (MySpace, Facebook, Twitter, Youtube i Instagram), preko naših specijaliziranih evenata, putovanja na festivale, radijskih emisija i podcasta, također često obilazimo klubove i festivale, lokalno i regionalno, sastajemo se s DJ-ima, producentima, promotorima, te razgovaramo o razvoju scene, vrstama glazbe i onome što čini dobar ili loš party. Raspravljamo o problemima koji trenutno okupiraju scenu, te zajednički razvijamo ideje i planove za razvoj iste i ujedno sugeriramo našim DJ i producentskim sugovornicima da se što više aktiviraju kroz medije prenoseći svoje znanje dalje.

alt

 
Ovaj članak je nastao kao ideja maksimalnog benefita koji bi svatko od aktera sa svojim specifičnim znanjem, iskustvom i setom vještina mogao prenijeti dalje kroz medije koji su nam dostupni. Znate kako kažu: Napravi ono što možeš na mjestu na kojem jesi s onime što ti je dostupno, pa je stoga i ovaj mali monolog zamišljen kao smjernica.
 
Prije no što se uopće rodila ideja za nastanak portala Klubska Scena, dakle između 1999. i 2001., na našoj sceni postojali su brojni resursi koji su je suvereno promovirali kroz medije i tako držali publiku informiranom, te pokušavali pružiti ruku i stvoriti odnos s novim naraštajima. Elektronička glazba se promovirala posvuda, i tutnjala kroz najveće klubove, scena je bila živa i budna, stoga je i broj posjetitelja na partijima nerijetko premašivao i brojke od 1500.

alt

 
Osim plakata i flyera koji su uredno promovirali partije, scenu su gurali radio, tisak i TV. Radio valovi su bili zasićeni stotinama kvalitetnih emisija. Gotovo da nije bilo radio stanice i DJ-a koji nije imao svoj show posvećen velikom elektroničkom boomu. Intervjuirali su se akteri scene, dijelile ulaznice za partije i promovirali domaći i strani DJ-i. Bili su tu i fanzini preko kojih su se partijaneri informirali o aktualnostima na sceni; TV emisije poput TOP DJ Maga i sličnih i kamerom su prenosile događaje sa scene i time davale jedan drugi obol elektronici.
 
Brzi internet je tada bio moguć samo u inozemstvu ili posebnim sobicama na fakultetima, gdje su docenti i asistenti skidali mjuzu i shareali po gradu, a u našim u domovima brzina downloada bila je preslaba za ikakav suvisli pokušaj skidanja omiljenog seta Jeff Millsa ili Carl Coxa, pa smo do popularnih MP3 mixeva i albuma dolazili preko veze. DJ-i su glazbu širili preko CD-a i MP3-ica, a kada je internet nabildao mišiće i ubrzao protok podataka i za običnog smrtnika krenulo je masovno "trampanje" MP3-ica i setova diljem Lijepe Naše.
 
Kako nove mogućnosti donose i nove ideje Klubska Scena se rodila kao želja za promocijom glazbe i partija u novom mediju, prvo u Splitu i Dalmaciji, a kasnije u cijeloj Hrvatskoj te regiji. Željeli smo prenijeti fotografije i informacije, a poslije i svoje znanje na naše čitatelje. U doba prvog pojavljivanja na internetu su već postojali jaki mediji za promidžbu scene Pegla, Urban Fetish (kasnije ER45) i Radio DJ. Naša stranica s godinama je postajala bolja kako smo učili i prilagođavali se formatima koji odgovaraju našim čitateljima.

alt

 
Već godinama se trudimo proširiti svijest koliko je zaista bitna moć medija za promociju elektroničke glazbe u našoj zemlji i svijetu i posebno se orijentiramo na mlade, dok također volimo potegnuti u umove iskusnijih članova scene koji imaju mnogo toga za naučiti generacije koje dolaze doprinoseći svojim znanjem i informacijama koje Vas neće naučiti nikakav tutorial, koje se uče samo životnim iskustvom.
 
Naša publika je pojavom interneta i društvenih mreža promijenila životne navike. Dio starije generacije se porazasipao. Stare partijanere su život i godine odnijele u drugom smjeru, a mladi nadolazeći naraštaji nisu uvijek pronašli vodstvo koje ime je bilo potrebno u elektroničkoj glazbi jer su odgajani u drugačijim okolnostima i jer svima trebaju mentori i vodiči kroz labirint. Nestalo je plakata, flyera, fanzina, radijskih i TV emisija, nestalo je matineja tj. vrlo ranih stadija izlazaka na kojima se vrti elektronika. Vrlo je važno znati kako smo svi na sceni jednim dijelom i sami odgovorni za ove događaje i manji interes za partijima koji se dogodio od 2005. do 2010.g. Došlo je do slabljenja ove nekada intenzivne infrastrukture koje se posljedično direktno odrazilo na kulturne prakse.
 
Najviše je ovom procesu pridonio dolazak društvenih mreža koje su zaokupile ljudski mentalni prostor, a internet promocija je zamijenila klasične tiskane oblike promocije. Nestale su brojne radijske emisije i većina DJa je iz nekog razloga prestala emitirati svoja izdanja, te smo izgubili i kvalitetne TV emisije. Ostao je samo internet, ali on koliko god bio brz i jednostavan nije dovoljno dobar medij koji može održati jednu scenu na nogama.

alt

 
No tada je zapuhao svjež vjetar. Dolaskom velikih festivala na našoj obali se nešto počelo mijenjati u svojstvu jače i kvalitetnije promocije. Tako je svakako vrlo bitno da se uz internet medije, specijalizirane za elektroniku, pojavilo i mnoštvo jačih underground i mainstream festivala koji su pokrenuli ogroman interes za elektroničkom glazbom, a time i potaknuli mnoge druge mainstream medije na pisanje o sceni jer medij ide za onim za čime ima interesa, a medijska pokrivenost uzrokuje interes. Zatvoreni simbiotski krug. Time su probijene neke barijere u Hrvatskoj te iz sezone u sezonu, posebno tijekom zime, vidimo evoluciju i veći interes za partyje.
 
Osim na kvantiteti koju su donijeli ovi ljetni događaji kroz mainstream medije, trebamo početi raditi na kvaliteti publike, a kvalitetna publika je obrazovana publika.
 
Trenutno je vrlo bitno da mlađi naraštaji preuzmu odgovornost i inicijativu i počnu pokretati radijske emisije kojih najviše nedostaje u ovom trenutku, a znače mnogo. Za TV emisije je malo teže zbog troškova produkcije, a s obzirom na stanje u državi i kod manjih lokalnih TV postaja teško je očekivati da se nešto pomakne. Web portala ima dovoljno, ali bi se eksperti, znalci i stariji DJ-i trebali više uključiti u rad istih tj. pisati svoje članke, iskustva, prenositi tehničko i glazbeno znanje dalje na publiku i mlađe naraštaje DJ-a jer samo ovim putem scena može bujati i rasti.

alt

 
Nemojte biti škrti i ljubomorni misleći da ćete nešto izgubiti ako date koji dobar intervju ili napišete neki konstruktivni članak jer to može nekome pomoći. Cijeli život je jedna velika škola, a život proveden na sceni je itekakva škola i Vi ste danas profesori / mentori nekom tko će ubuduće Vaše ime isticati kao ključno za njegovu glazbenu evoluciju. I taj za 10 godina može biti netko tko će prenositi znanje dalje. A upravo su godine zatišja bile greška koju ne smijemo ponoviti.
 
Naš najveći interes je prenošenje znanja, a ono šta pokušavamo zadnjih 14 godina je osvijestiti aktere scene da šire svoje znanje kroz ovaj ili onaj portal, kroz radio, TV ili internet, a publiku da čita i prati što se zbiva; da kao sudionik scene ne budete samo prolaznik već zaista aktivni član koji šluša i razumije, daje ili prima znanje, te da nakon 5 ili 10 godina partijanja znate vladati beatom na podiju.
 
Ovim putem se zahvaljujemo akterima scene koji posljednjih godina svojim aktivnostima šire znanje dalje preko Klubske scene –  Zero, Sergej Snooze, Ivan Komlinović, Atonic, Damir Ludvig, Pero-Fullhouse, Active Line Six, Miss Sunshine, Andrologic, Indy Slide, F.O.R.M.,  Miss Soulfly, Deepholic ekipi te svima ostalima koje smo intervjuirali.
wls 20 mobile
Vezani članci
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
wls 20 mobile
Honey Dijon, David Morales i François K samo su neki od poznatih aktera koji su sudjelovali u stvaranju novog dokumentarca.
sonus 2