Skip to main content
  • alt
  • 31.10.2015.

ADE 2015 kroz oči domaćih izvođača

Amsterdam Dance Event, platforma koja je kroz proteklih 20 godina utvrdila svoje mjesto na čelu elektroničkog krda, ostao je iza nas.

 
Još jedna fantastična godina, još jedan presjek elektronike prethodne godine i nartuhe onoga što tek ima doći u onoj pred nama. U golemom plimnom valu od 2289 umjetnika, 510 govornika, 1001 eventom i 365 000 posjetitelja zatekli su se i naše ruke. Tu su bili Petar Dundov, Blacksoul, Silvio Hrabar, Haris Čustović, Aldo Morro, DancelectricPhilipe, Kosta Radman, Umek i Active Line Six pa smo neke od njih upitali o dojmovima i iskustvima. Oko na izjave baci niže i enjoy!

alt

 
Kako je bilo na ovogodišnjem ADE? Koji ti je bio najdraži trenutak? Što si novo naučio i koje su tendencije u elektronici kojima ćemo svjedočiti u narednoj godini?
 
 
DANCElectricPHILIPE

alt

 
Ovogodišnje izdanje ADE festivala je ujedno i moj prvi ‘izlet’ u Amsterdam. Ako još uz to dodamo činjenicu da slave 20. obljetnicu i mislim da bolje vrijeme nisam mogao izabrati. Savršen tajming. 
 
Jedan od dražih trenutaka je naravno moj nastup u Stereo klubu, stvarno jedno lijepo iskustvo koje se pamti. Osim toga izdvojio bih Toolroom-ov event koji je imao line up žanrovski jako blizak mom ukusu i svirka im je bila na razini očekivanoga. A najbolji ukupni dojam, organizacija, interijer, lokacija, setovi…. bi po meni pripao Roger Sanchez-u i njegovom timu-gostima. Zadnjeg dana festivala, nedjelja, 18.10., u klubu Escape održan je event Undr The Radar. Tu sam bas uživao. 
 
Kao pojedinačnog izvođača bi izdvojio Technasiu, još ovog ljeta me oduševio nastupom u Culture Clubu Revelin te mu je nastup na Toolroom-u i u Rai areni bio apsolutni win za glazbene ‘sladokusce’, s tim da Prok&Fitch i Weiss nisu ni malo zaostajali za njim. Mogu reći da je budućnost elektronske glazbe u sigurnim rukama kada pričamo o istinskom house zvuku. Što se tiče main stream scene, tu se već neko vrijeme fokus seli s big room (EDM) žanra na ‘future’ i deep house sound. S tim da će po mom mišljenju EDM još dugo biti prisutan, dok god bude megalomanskih festivala s velikom publikom koja ih prati, pri tom mislim na Ultru, EDC, Holy Ship, Tomorrow Land i slične organizacije. Velike mase vole ‘taj zvuk-ritam’ i to će potrajati još neki period. U prilog im ide činjenica da Amerikanci poprilično kasne s ‘updateom’ scene tako da su oni još u fazi EDM euforije.
 
Naravno, objavljena je i DJ MAG-ova lista TOP 100 DJs, i kao i svake godine izazvala dosta kontroverzi, komentara i u većini slučajeva ne-slaganja s istom. Kod nekih sam primjetio i popriličnu ljutnju jer se nisu našli na istoj ili su slabije rangirani od očekivanoga. Po mom mišljenju ta lista može služiti kao dobar pokazatelj trenutne popularnosti pojedinih imena, ali ni u kojem slučaju ne i kvalitete istih. Sve u svemu, uživao sam tjedan dana, upoznao mnogo jako simpatičnih ljudi, novih potencijalnih suradnika i jedva čekam sljedeće izdanje. Sada slijedi duga zima u produkcijskim vodama, povremen svirke i postepeno usporavanje do sljedećeg ljeta.
 
 
Silvio Hrabar
 
alt
 
ADE 2015 je bio dinamičan, zanimljiv i na žalost kišan. Bolje vremenske prilike bi bitno poboljšale overall dojam. Najviše emocija i smijeha mi je pružio opušten i zanimljiv talk show s DJ Pierreom, koji je na zanimljiv i opušten način pričao o nastanku i evoluciji Acid House glazbe na jednom od ADE Playground evenata. Dalo se dosta naučiti o novim trendovima, kao što su Stems, koji dolaze na velika vrata, a prezentirali su ih Carl Cox, Kaiserdisco, Joris Voorn, Ean Golden; komercijalnoj verziji Pioneer Recordboxa, ali i o novim planovima iz Native Instruments kuhinje, kao što su Reaktor i Komplete o kojima su pričali Richard Devine, Mate Galic (CTO, Native Instruments)…  Zanimljiv je bio i razgovor s Kerri Chandlerom, a na standardne party masovnjače nećemo ni trošiti daha.
 
 
Blacksoul
 
alt
 
Ovogodišnji ADE bio je odličan, možda meni jedan od dražih. Odlični paneli vezani za glazbeni biznis te upoznavanje i druženje s artistima, vlasnicima labelova i promotorima neizostavna su stvar i po meni najbitnija stavka prilikom odlučivanja dali investirati u odlazak ili ne. Dogovorio sam poprilično dobrih suradnji, a rezultati će biti vidljivi već sljedeće godine sto putem mog Blacksoul Musica, ali i putem kolaboracija i suradnji na drugim projektima. Osma je godina kako odlazim na ADE i sve je postalo rutina no ajmo reci da su četiri trenutka obilježila 2015. To su upoznavanje s legendom dua Masters At Work – Kenny Dopeom, upoznavanje s vlasnikom Glasgow Underground labela Kevin McKayom čija su izdanja pored Tokoa, Papper Recordingsa obilježila moj uplov u house/deephouse sredinom 90ih. Ponosni vlasnik sam skoro cijelog kataloga vinilu. DJ Set francuskog dua Amine Edge & Dance te moj vlastiti nastup u Club NL na showcase EEMM agencije koja me zastupa. Ono sto me najviše razočaralo je i ono u što sam najviše sumnjao, a to je da je cca 80% scene fejk (i underground i komercijala) i da većina koristi ghost producente gdje se otvara prilika za još vise posla oko produkcije za druge 🙂 Osim toga super je to što je kvalitetan house, deep house i techno jedan od dominantnih glazbenih pravaca i što su svi tulumi bili prepuni što se nije moglo reći za godinu prije. 
 
 
Haris
 
alt
 
Kako je bilo na ovogodišnjem ADE?
 
Ludo i nezaboravno, proletjelo nam je vrijeme. Volio bih samo da sam se mogao klonirati za ADE i vidjeti mnogo više. Toliko toga se izdešavalo u 4 dana da je bilo prosto nemoguće vidjeti niti osminu svega.
 
Koji ti je bio najdraži trenutak?
 
Sresti drugove koje nisam vidio jako dugo vremena.
 
Što si novo naučio i koje su tendencije u elektronici kojima ćemo svjedočiti u narednoj godini?
 
Zaključio sam da ovakvi festivali trebaju biti i da postoji ogromna planina minimalne glazbe, vojska producenata, kao i nebo zvjezdanookih rejvera, više svega nego ikada. Mislim da će u narednoj godini, a i u daljoj budućnosti, biti primijećene trake koje imaju značajniji sadržaj od gole ritam mašine i bas linije.
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem