Skip to main content
  • alt
  • 26.02.2015.

Hrvatska bi mogla izgubiti Ultra Europe Festival

Kada čuješ nešto ovakvo srce ti padne u pete. Postoji poprilična vjerojatnost da bismo uskoro Ultru Europe mogli gledati na drugoj europskoj destinaciji umjesto unutar kućnog praga u Splitu.

 
Za sada je poznato da se najmanje još dvije destinacije natječu za domaćina ovog izdanja Ultra festivala. Barcelona i Malta nude znatno veće subvencije organizatorima no što je to ove godine u stanju učiniti Split.

alt

 
Dok se Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica igraju pauna kiteći se sloganima kako je Hrvatska “puna života” nad realnom turističkom situacijom na tankom koncu njiše se prijetnja gubitka od 300 milijuna kuna, koliko bi hrvatski turistički budžet izgubio seljenjem Ultre unutar nekih drugih granica.
 
Dok alternativne destinacije organizatorima zamamno nude veće subvencije po svakoj prodanoj ulaznici i porezne olakšice splitski gradonačelnik Ivo Baldasar bijesni od kada je na Danima hrvatskog turizma događajem godine proglašena utrka Red Bull Air Race u Rovinju, pod objašnjenjem da je medijski bolje pokrivena i više pridonosi turizmu, i time zaradila 1.5 milijun državnih kn podrške, a golemi event poput Ultre morat če se zadovoljiti s 600.000. Pomalo smiješno objašnjenje uzmemo li u obzir da je Istra bilježila gubitke dok su Split i Dalmacija, djelomično i zbog Ultrinog prinosa, bilježili porast.

alt

 
Slovensko-hrvatska tvrtka Adria MM Produkcija 2013. odabrala je Split među mnogim drugim ponudama uključujući i one unosnije iz Rotterdama i Hamburga i potpisala s gradom ekskluzivnu licencu na 5 godina. Posljednje dvije godine biježile su udvostručenje posjetitelja i dobitaka kako se riječ širi svijetom poput šumskog požara i ove godine eventi su produljeni od inicijalna dva, pa zatim tri, na 7 dana i u ovom trenu je već prodano 30% više ulaznica nego prethodne godine.
 
Nevjerojatan je nedostatak potpore nadležnih institucija uzmete li u obzir da će mala balkanska zemlja u nekoliko dana ugostiti 7 od 10 najvećih svjetskih elektroničkih imena pa će tako Poljud, Hvar, Brač i Vis kombinirano ugostiti između ostalih i Afrojacka, Alessoa, Armina van Buurena, Axwella i Ingrossa, Carla Coxa, Davida Guettu, Knife Party, Martina Garrixa, Nickyja Romera, Stevea Angela, Tiesta

alt

 
Suradnici Joea Bašića iz Adria MM Produkcije podijelili su kako Ultra posljednje dvije godine posluje s gubitkom jer godišnja organizacija zahtjeva popriličan dio monetarne pite s 50 milijuna kuna ( pogledajte u ovom svjetlu 600.000 kn podrške), dok većina zarade zapravo odlazi popratim manifestacijama, smještajnim kapacitetima i generalno svima koji se nađu u blizini festivala.
 
Samo maleni dio, 11%, čine domaći posjetitelji i gosti iz susjedih zemalja dok ostatak čine veliki potrošači poput Britanaca, Sakndinavaca, Amerikanaca, Australaca, Novozelanđana, Koreanaca… Prosječni posjetitelj festivala ima 26.4. godine, dakle mladi ljudi koji su više manje pozavršavali fakultete, ugazili u radne horde i sada zarađuju u prosjeku oko 12000 eura godišnje. Pribrojimo li tome još 50-ak privatnih aviona koji za vrijeme manifestacije slijeću na splitski aerodrom nije ni čudo da je u 2014. broj zabilježenih noćenja u Splitu prvi puta premašio milijun.

alt

 
Zaista je tužno da se još uvijek ovakav događaj mora boriti s apsurdnim nametima kao plaćanje usluga vatrogasaca i policije, goleme količine novca koje se slijevaju ZAMP-u, iako izvođači koji dolaze izvode vlastita djela. Ti mali arogantni momenti domaćih institucija koji žele obrstiti jedan event ovolike težine mogli bi rezultirati time da neće više ostati ništa za brstiti jer je neka druga Europska destinacija Ultri pružila topliji zagrljaj i podršku. Nadamo se da će jedan od najvećih svjetskih festivala ipak na poslijetku ostati baš tamo gdje pripada, pod splitskim nebom.
 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem