Octave One – braća iz srca detroitskog techna stižu ravno na Dimensions
Još jednom na ivici sezone, kada već u zraku miriši kraj ljetnih pozornica, po osmi i posljednji puta u svojoj povijesnoj ruti stvaranja paradigmatskog domaćeg festivala Dimensions trešti na tvrđi Punta Christo.
Najbolje od housea, techna, disca, soula, jazza i funka refraktira se u novu dimenziju od 28. kolovoza do 1. rujna, uz spektakularno otvaranje u povijesnoj akumulaciji emocija, arhitekture i životnih priča pulske Arene. Pa će za novi transdimenzionalni skok u tvrđi za pult stati i titanski detroitski bratski techno Lennyja Burdena i brata mu Lawrencea, Octave One.
Iz njedara grada sivih industrijskih ulica koji je svijetom odaslao Detroit techno Octave One čini petoro Burden braće s Lennyjem i Lawrenceom kao srži kolektiva, a sve počinje debelo na izvoru na Derrick Mayevu Transmat labelu. U nedavnom intervjuu za Expedition festival gospoda su podijelila neke odrednice svoje estetike i radne discipline napominjući kako je svaki set i svaki nastup zasebno iskustvo i cjelina no da se na svaki gleda kao na korak u većem putovanju. Metoda nastupa prati metodu stvaranja unutar studija – započinjući s jednom centralnom idejom i smjerom na kojem se tada gradi, sve dok oboje ne osjete da su traka ili set dovršeni. Jedna od politika stvaranja je da su neke stvari jednostavno namijenjene samo za stage i nikada u toj energiji nastupa uživo ne mogu biti translatirane u stvarnu snimljenu traku koliko god pokušavali te u eleganciji umjetnika Octave One puštaju da materijal sam bira metodu izraza. Postoji neprevodivo i ono što nikada ne može biti trajno zabilježeno jer je njegova najvrijednija instanca upravo iskustvo.
Upitani o temi Detroita kao grada koji je bio plodna podloga razvoje elektronike glazbe, Lenny i Lawrence napominju da je krajem 80-h i početkom 90-ih Detroit bio savršena oluja glazbene inovacije te da su imali sreću biti dio grupe mladih producenata koji su se jednako temeljito natjecali međusobno i pružali si podršku. Ovo je ujedno bilo i doba modernizacije industrije grada. Većina stanovnika Detroita na ovaj ili onaj način svoj novac je zarađivala radom u industrijskim pogonima, a robotizacijom poslovanja jedan stroj je preuzeo posao mnoštva radnika te je tema stroja posla centralni fokus i glazbeno jer se moglo stvoriti potpunu skladbu bez potpunog banda. Veliku ulogu je odigrao i prvi klub posvećen isključivo Detroit technu – The music Institute, gdje je čitav val novih umjetnika pronašao svoje utočište i druge koji vjeruju u isto. S druge strane medij radija je simultano eksplodirao i spojio elektroničku zajednicu uz hostove poput originalnog džokeja radio valova The Electrifying Mojo, te kasnije i Jeff Millsa, Derricka Maya i Alana Oldhama.
Na temu live setova vjeruju da ne postoji putovanje bez putnika i da se live skladbe hrane energijom s podija jer upravo je upravo floor nepredvidivi dio live skladbe ono što će biti stvoreno ovisi o plesačima i otkrivanju onoga što pokreće baš ovu publiku te kako ih pomaknuti iz specifično njihove zone ugode. Bilo kakva glazbena ekspedicija nužno zahtjeva da na putu budu prisutni alati poput Akai MPC1000, Roland TR8s, Korg EMX-1, Eventide H9s, DSI Tetra, Roland TB-03, Shruthi, Moog Minitaur, kao i ključna stvar – otvoren, ali funky um. Intimna veza s mašinerijom za Octave One nosi i mudrost ljudskog nad strojnim jer:
"Mašine su samo alati, one su ništa bez inputa. Mi smo ti koji daju input. Mašine su ovdje samo da nam pomognu da realiziramo svoju glazbenu viziju, ništa više."
Festivalske upade za 8. Dimensions uhvati ovdje, a one za otvaranje u kamenom kosturu Arene nalaze se ovdje. Dođi na novo Dimensions istraživanje i pleši na originalni zvuk Detroita, jer baš svaki puta je drugačije, neponovljivo i baš svaki puta piše se povijest. Budi njen dio.