Pokrenuli festival, dogodio im se startup!
Kad je pred 7 godina ekipa organizatora Forestlanda započinjala sad već dugogodišnju uspješnu priču festivala malo tko je razmišljao koliko daleko će to sve otići.
Sedmi festival Forestland održat će se od 19. do 21. srpnja u Međimurju. 48 sati, tri pozornice, 53 artista. O kakvom start-upu pričamo, ako je tema glazbeni festival? Organizacija događaja sama po sebi je kompleksna stvar. Od osmišljavanja koncepta do samih aktivnosti uoči, za vrijeme i nakon događaja, pa do izgradnje, provođenja i trajanja festivala najčešće nam je potrebno 365 dana.
Jedna od aktivnosti koje su nam bile izazov jest i ticketing, odnosno sustav prodaje ulaznica. Kako su 2013. i 2014. bili manji događaji, odnosno festivali s besplatnim ulaznicama, taj problem nam nije bio bitan. Pri početku 2015. godine kad smo odredili cijene, uvjete, kategorije i način prodaje shvatili smo da smo ušli u jednu novu sferu organizacije. Ulaznice do same prodaje treba kompletno osmisliti, jer ako se dogodi greška, ili krivi korak u planiranju prilično je teško iste riješiti. U 2015. išli smo s konceptom dnevnih, festivalskih i kamp ulaznica. Preko jednog postojećeg servisa tako smo imali čak četiri kategorije ulaznica i nadogradnju na kamp što je iznimno zakompliciralo situaciju.
Osmišljen Ticket2go.hr
Kroz razne naknade i troškove ulaznice preko postojećih servisa bile su skupe, odnosno komplicirane za održavanje. Svaka izmjena, obračun, kontrola i nadzor iziskivalo je poprilično vremena i snage za rješavanje problema, uz visoke naknade. Kao i sve što ova mlada ekipa radi, Forestland je projekt koji ne poznaje prepreke, samo izazove. S krajem festivalske sezone 2015. krenulo se u osmišljavanje vlastitog sustava i web servisa. U nekoliko dana tako je nastao Ticket2go.hr, novi koncept za prodaju ulaznica i rezervacija za koncerte, sportske događaje, kulturne priredbe i ostale javne i privatne događaje.
U samo nešto više od tri godine, ticket2go.hr je iz koncepta i male aplikacije postao servis koji koriste najveći događaji na sjeveru Hrvatske poput utrka Speedway GPQ u Donjem Kraljevcu, glazbenih koncerata od Čehaj festa do Jelene Rozge i Vojka V, te manjih događaja poput Picnic-a, produkcije Koraka u GOC-u, ali i svih događaja u organizaciji Forestland kolektiva. Iz aplikacije u vlasništvu udruge mladih, Ticket2go.hr je danas u vlasništvu tvrtke Forestland j.d.o.o. direktora Nikole Horvata:
“Kad smo kretali u razvoj ove aplikacije, znali smo što nam treba. Tehnološka znanja imamo, ali nedostajalo nam je iskustva u osmišljavanju koncepta ulaznica. Online servis završili smo s programiranjem u nekoliko mjeseci, a još toliko nam je bilo potrebno za usklađivanje mogućnosti prodaje s potrebama tržišta. U početku smo imali veću prodaju offline, na prodajnim mjestima u Čakovcu i okolici, da bi kasnije primat ipak postao online. Danas većina ulaznica se prodaje online uoči samog događaja”.
Događaji koje ticket2go.hr pokriva većinom su na sjeveru Hrvatske, a kako kažu, ne planiraju se širiti nacionalno, već kvalitetnije pokriti bazu:
“Jednom kad smo kupce naučili na sustav, kad su korisnici uvidjeli prednost e-ulaznice i jednostavnost takve logistike, Ticket2go.hr je postao pravi hit. Prednost ove aplikacije nije samo u jednostavnosti prodaje, već i u popratnom marketingu koji radimo za svakog klijenta posebno. Iznimno smo ponosni na svaku suradnju koju ostvarujemo pa tako komuniciramo i sve projekte kroz Instagram, Facebook i ostale marketinške kanale koje koristimo” reći će Nikola.
“Aplikacija je kodirana u Microsoft.NET a baze i ORACLE sustav su zahvalni za održavanje. U dogledno vrijeme čeka nas redizajn UX sustava, ali i same mobilne aplikacije. Razvili smo mobilnu aplikaciju koja u ovoj prvoj verziji omogućava samo adminsko korištenje, odnosno real time praćenje statistike, skeniranje ulaznica i ažuriranje podataka. U drugoj, novoj verziji ona bi morala biti dostupna i za iOS sustave, ali i omogućavati korisničko ažuriranje podataka, kupljenih ulaznica kao i samu kupovinu ulaznica.”
{youtube}qO4Gt9rJBI0{/youtube}
Digitalni marketing za aktivnosti sustava Ticket2go vodi mlada Nina Horvat, aktivna autorica i studentica na Algebri: “Velik broj pojedinih projekta, kao i zanimljivi i različiti događaju omogućuju nam da rasporedimo i kvalitetno odradimo ne samo komisijski sustav prodaje za klijenta, već da im i omogućimo i napravimo popratni marketing. Nama je cilj uz posao za pojedinog klijenta razvijati i naš sustav, poboljšavati se i osmišljavati nove mogućnosti. Tako ćemo primjerice za Speedway u Donjem Kraljevcu uvesti i numerirana sjedala što iziskuje mnogo posla, crtanje stadiona i planiranje rasporeda mjesta” kratko će Nina.
I za kraj, u sustavu Ticket2go.hr kroz protekle tri godine generirano je 45 događaja, plasirano preko 30 000 ulaznica, a u 2019. i 2020. nas očekuje prema prognozama još barem toliko raznih manifestacija, događaja i koncerata.