SuncéBeat napušta Hrvatsku, je li ovo početak kraja?
Nagrađivani house festival, koji je priznat od domaće i regionalne, ali i svjetske scene se seli na drugi kraj Europe.
SuncéBeat festival u Hrvatsku je došao 2010. kada se smjestio u samo srce Dalmacije, u The Garden Resort pored Tisna odakle je četrnaest godina uveseljavao ljubitelje techna, housea, disca, soula, r’n’b-a i funka.
Dok drugi festivali smješteni u The Garden Resortu pored Tisnog već uvelike pripremaju svoja nadolazeća izdanja i otkrivaju prve valove izvođača, organizatori SuncéBeat festivala su otkrili jednu pak drugu vijest, tužnu vijest. SuncéBeat festivala nakon četrnaest godina napušta Hrvatsku i seli se u Portugal na plažu Caparica pored Lisabona gdje će se održati sljedećeg ljeta od 18. do 21. srpnja.
Svoju odluku o premještanju festivala s jadranske obale, na pješčanu obalu Atlantskog oceana organizatori su kratko prokomentirali na društvenim mrežama: “Nakon predivnih četrnaest godina u Hrvatskoj, došlo je vrijeme da raširimo svoja krila. Dobili smo nevjerovatnu priliku da organiziramo SuncéBeat 2024 u jednom od najčudesnijih i najpoznatijih gradova na svijetu – Lisabonu. Malo je reći da smo uzbuđeni i da nam je drago što ćemo dovesti našu malu obitelj na Caparicu.”
Je li odlazak SunceBeata, početak kraja festivalske priče u Hrvatskoj?
SunceBeat je otišao je otišao iz Hrvatske, vjerujemo da će neki drugi festival “uskočiti” u njegovo mjesto u The Garden Resortu. No svakako, vrijedi otvoriti temu dugoročnih festivalskih planova i njihove održivosti u Hrvatskoj.
Hrvatska i naša obala Jadranskog mora privukla je na desetine festivala i festivalskih brendova, koji su nas odabrali iz brojnih razloga. Od prelijepog ambijenta, odličnih lokacija, čistog plavog jadranskog mora, dobre prometne povezanosti, do naposljetku možda i onog najbitnijeg – cijenovno isplativog (smještaja, ugostiteljskih usluga, low-cost aviolinija).
Ipak, od dolaska prvih velikih festivalskih brendova do danas, neke su se stvari promijenile između kojih i to da su cijene ozbiljno narasle, posebno nakon pandemije. Hrvatska više nije “jeftina” turistička destinacija, a pitanje je jesmo li kao turistička zemlja uopće prepoznali bogatstvo koja nam festivali pružaju i iskoristili priliku s njima.
Iako je broj festivala inozemnih promotora 2023. i dalje rastao, podsjetimo se nekih etabliranih brendova koji su nas od 2010. do danas napustili: Soundwave festival, Stop Makin’ Sense, Labyrinth Open, 3000Grad, Lost Theory, Movement…
U međuvremenu, neke druge lokacije po Europi su počele turistički rasti i prepoznavati festivalski potencijal poput Albanije, a tu su već i druge već etablirane mediteranske turističke zemlje poput Francuske, Španjolske i Portugala koje širokih ruku čekaju dolaske velikih festivala i festivalskih brendova.
Prošlog ljeta se na velike “šuškalo” o odlasku Ultra Europea iz Splita. Najveći hrvatski festival je ušao u posljednju godinu ugovora, za sada nema nikakvih informacija o novom produženju ugovora, iako su još ljetos najavljeni prvi razgovori na jesen s gradom, Vladom i ostalim institucijama kako bi se suradnja nastavila.