Antal – vrsni selektor i vizionar iza Rush Houra svoj glazbeni izričaj uspoređuje s “totalnim nogometom”
Utjecaj Antala Heitlagera na svijet elektroničke glazbe i DJ-inga nadilazi samo “puštanja ploča”
Kao osnivač amsterdamskog legendarnog Rush Hour Musica, desetljećima je posvećen kuriranju, očuvanju i dijeljenju glazbe diljem kontinenata. Kroz svoje DJ setove i brend Rush Hour, Antal stvara osjećaj zajedništva koji povezuje globalnu publiku, pjesmu po pjesmu.
Počeci Antalove fascinacije house muzikom sežu u sredinu 1990-ih. Sa samo 15 ili 16 godina prvi je put naišao na house glazbu, zvuk koji mu se tada činio “čudnim”. Nadahnut energijom klubova i vlastitom željom za DJ-ingom, Antal je pronašao put do legendarnog nizozemskog kluba De Waakzaamheid, gdje je upijao setove ikona poput Derricka Maya, Carla Craiga i DJ Rusha. Prisjećajući se svoje mladenačke upornosti u razgovoru za Resident Advisor kaže: “Na kraju večeri bih otišao do menadžera kluba i rekao: ‘Kad mogu zagrijati publiku?’ Pitao bih ga to svaki tjedan. Sramim se kad se toga sjetim.”
U tim ranim godinama Antalova strast prema glazbi proširila se i na potragu za pločama. Često je putovao u londonske slavne prodavaonice ploča kao što su Fat Cat i Reckless – putovanja su bila intenzivna, jer bi noćnim autobusom stigao, cijeli dan kopao po pločama i vratio se istu večer s novim otkrićima u Amsterdam. Ta opsesija postavila je temelje za Rush Hour, prodavaonicu ploča i izdavačku kuću koju će kasnije osnovati s Christiaanom Macdonaldom.
Rush Hour Records, koji je skromno započeo 1997. godine, ubrzo je postao epicentar za ljubitelje glazbe, utjelovljujući Antalovu filozofiju: da velika glazba nema granica. “Svi smo odrasli u sceni gdje smo slušali različite stvari,” objašnjava Antal za magazin Rolling Stones. Rush Hour je prihvatio ovaj pristup, izdajući sve, od opskurnih reizdanja do napredne elektroničke glazbe, pa čak i afričke i brazilske glazbe. “Totalni nogomet je dobra usporedba,” kaže Antal o toj filozofiji bez žanrovskih granica, uspoređujući ga sa stilom u kojem su sve pozicije u nogometu fluidne – koncept koji se također savršeno uklapa u njegov stil DJ-inga.
Antalov pristup DJ-ingu predstavlja osjetljivu ravnotežu između pripreme i spontanosti. “Stavljam stvari u određene skupine prema tempu ili stilu, ali svejedno moram improvizirati,” opisuje Antal intuitivni proces slaganja seta. Njegova sposobnost da spoji različite stilove – bilo da se radi o afro-funku, discu ili deep houseu ključna je značajka njegovog umijeća DJ-inga.
“Često su najbolje večeri one u kojima osjećam da mogu pustiti bilo što, bez obzira na to koliko je moj odabir oštar,” otkriva Antal te dodaje da je za njega tajming ključan: “Ako započnem večer i ne otkrijem previše na početku, mogu lijepo graditi atmosferu.”
Unatoč ljubavi prema DJ-ingu, Antal se uvijek vidio kao nešto više od samog DJ-a. “Nikada nisam htio zarađivati puno novca kao DJ,” kaže. “Zato sam otvorio prodavaonicu ploča.” Za Antala je uvijek glazba bila ta koja ga je pokretala, a ne komercijalni uspjeh. Ta iskrenost pomogla je Rush Houru da prebrodi teška vremena 2000-ih, kad je vinil bio u opadanju. Dok su mu drugi savjetovali da se diverzificira u lifestyle proizvode, Antal se još više posvetio istraživanju glazbenih rariteta. “Više me zanimala glazba, i shvatio sam da… samo se treba ozbiljnije posvetiti onome što radiš,” prisjeća se. Rush Hour je u tim trenucima postao oslonac amsterdamske glazbene zajednice, odražavajući Antalovu filozofiju bez žanrovskih granica kroz eklektična izdanja i događaje. “Ideje s plesnog podija prenosim u tvrtku,” kaže Antal u razgovoru za 180 Fact. “Svaki dan koji provedem u Rush Houru završi s novim trakama za puštanje na partyjima.”
Na kraju, Antalov rad s Rush Hourom i njegova umjetnost DJ-inga odražavaju zajedničko uvjerenje: glazba je univerzalni jezik koji nadilazi granice. Od setova koji prkose žanru do njegove posvećenosti stvaranja sve većeg nasljeđa Rush Houra, Antal nastavlja inspirirati, inovirati i povezivati.
Zagrebačka publika će u subotu 30. studenog imati prilike doživjeti “totalni nogomet” u obliku DJ-inga kroz b2b set Antala i još jednog vrsnog znalca Danila Plessowa u sklopu nove Discoton večer u Petom Kupeu. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.