Skip to main content
  • 13.11.2024.

Antal – vrsni selektor i vizionar iza Rush Houra svoj glazbeni izričaj uspoređuje s “totalnim nogometom”

Utjecaj Antala Heitlagera na svijet elektroničke glazbe i DJ-inga nadilazi samo “puštanja ploča”

Piše: 

Kao osnivač amsterdamskog legendarnog Rush Hour Musica, desetljećima je posvećen kuriranju, očuvanju i dijeljenju glazbe diljem kontinenata. Kroz svoje DJ setove i brend Rush Hour, Antal stvara osjećaj zajedništva koji povezuje globalnu publiku, pjesmu po pjesmu.

Počeci Antalove fascinacije house muzikom sežu u sredinu 1990-ih. Sa samo 15 ili 16 godina prvi je put naišao na house glazbu, zvuk koji mu se tada činio “čudnim”. Nadahnut energijom klubova i vlastitom željom za DJ-ingom, Antal je pronašao put do legendarnog nizozemskog kluba De Waakzaamheid, gdje je upijao setove ikona poput Derricka Maya, Carla Craiga i DJ Rusha. Prisjećajući se svoje mladenačke upornosti u razgovoru za Resident Advisor kaže: “Na kraju večeri bih otišao do menadžera kluba i rekao: ‘Kad mogu zagrijati publiku?’ Pitao bih ga to svaki tjedan. Sramim se kad se toga sjetim.

U tim ranim godinama Antalova strast prema glazbi proširila se i na potragu za pločama. Često je putovao u londonske slavne prodavaonice ploča kao što su Fat Cat i Reckless – putovanja su bila intenzivna, jer bi noćnim autobusom stigao, cijeli dan kopao po pločama i vratio se istu večer s novim otkrićima u Amsterdam. Ta opsesija postavila je temelje za Rush Hour, prodavaonicu ploča i izdavačku kuću koju će kasnije osnovati s Christiaanom Macdonaldom.

Rush Hour Records, koji je skromno započeo 1997. godine, ubrzo je postao epicentar za ljubitelje glazbe, utjelovljujući Antalovu filozofiju: da velika glazba nema granica. “Svi smo odrasli u sceni gdje smo slušali različite stvari,” objašnjava Antal za magazin Rolling Stones. Rush Hour je prihvatio ovaj pristup, izdajući sve, od opskurnih reizdanja do napredne elektroničke glazbe, pa čak i afričke i brazilske glazbe. “Totalni nogomet je dobra usporedba,” kaže Antal o toj filozofiji bez žanrovskih granica, uspoređujući ga sa stilom u kojem su sve pozicije u nogometu fluidne – koncept koji se također savršeno uklapa u njegov stil DJ-inga.

Antalov pristup DJ-ingu predstavlja osjetljivu ravnotežu između pripreme i spontanosti. “Stavljam stvari u određene skupine prema tempu ili stilu, ali svejedno moram improvizirati,” opisuje Antal intuitivni proces slaganja seta. Njegova sposobnost da spoji različite stilove – bilo da se radi o afro-funku, discu ili deep houseu ključna je značajka njegovog umijeća DJ-inga.

Često su najbolje večeri one u kojima osjećam da mogu pustiti bilo što, bez obzira na to koliko je moj odabir oštar,” otkriva Antal te dodaje da je za njega tajming ključan: “Ako započnem večer i ne otkrijem previše na početku, mogu lijepo graditi atmosferu.

Unatoč ljubavi prema DJ-ingu, Antal se uvijek vidio kao nešto više od samog DJ-a. “Nikada nisam htio zarađivati puno novca kao DJ,” kaže. “Zato sam otvorio prodavaonicu ploča.” Za Antala je uvijek glazba bila ta koja ga je pokretala, a ne komercijalni uspjeh. Ta iskrenost pomogla je Rush Houru da prebrodi teška vremena 2000-ih, kad je vinil bio u opadanju. Dok su mu drugi savjetovali da se diverzificira u lifestyle proizvode, Antal se još više posvetio istraživanju glazbenih rariteta. “Više me zanimala glazba, i shvatio sam da… samo se treba ozbiljnije posvetiti onome što radiš,” prisjeća se. Rush Hour je u tim trenucima postao oslonac amsterdamske glazbene zajednice, odražavajući Antalovu filozofiju bez žanrovskih granica kroz eklektična izdanja i događaje. “Ideje s plesnog podija prenosim u tvrtku,” kaže Antal u razgovoru za 180 Fact. “Svaki dan koji provedem u Rush Houru završi s novim trakama za puštanje na partyjima.”

Na kraju, Antalov rad s Rush Hourom i njegova umjetnost DJ-inga odražavaju zajedničko uvjerenje: glazba je univerzalni jezik koji nadilazi granice. Od setova koji prkose žanru do njegove posvećenosti stvaranja sve većeg nasljeđa Rush Houra, Antal nastavlja inspirirati, inovirati i povezivati.

Zagrebačka publika će u subotu 30. studenog imati prilike doživjeti “totalni nogomet” u obliku DJ-inga kroz b2b set Antala i još jednog vrsnog znalca Danila Plessowa u sklopu nove Discoton večer u Petom Kupeu. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

sven desk
kruder
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu
kruder
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu