Drugo lice scene
Karantena zbog COVID19 virusa; ljudi su izolirani, zatvoreni, ostaju bez posla, smanjuju se plaće, nema radnih mjesta, obrazovne i pedagoške institucije su zatvorene. Sve u svemu – GROZNO!
Iako su zdravstveni djelatnici naši heroji, imali smo kolektiv ljudi koji nas je zabavljao sa svojom maštovitošću. Ne, ne govorim o školskom programu HRT3 (ovo je ipak KlubskaScena). Govorim o DJima / producentima / vlasnicima „labela“ koji su imali svoj stream, slušali demo snimke, „šerali“ sample packs ili jednostavno pili pivo zajedno, kao Truncate, Chris Liebing, Radio Slave i Drumcell (DJs & Beers – live chat).
Svima je bilo jasno da ne možemo bez komunikacije, bez glazbe i plesa, pa smo mogli sudjelovati u neviđenom broju streamanja sa svih strana.
Imali smo prilike sudjelovati u Get Physical livestreamu Marine Karamarko i Ane Antonove. Juri Vuljan nas je počastio sa Jezgra Mix na valovima HRT Radio Splita. Pero Fullhouse nas je kao Skeptik vodio kroz svoj Studio Stream. Neki su bili maštovitiji, kao Dundov i Cortex, pa su zaigrali ping-pong u VR-u na plejki. Amigoo nas je nedavno počastio sa ekskluzivnim 30 minutnim mixom na Masleničkom mostu, koji se sastojao isključivo od „unreleased“ materijala. DJ Jock je u suradnji sa Exit TV održao vinyl set only, a sa Insolate smo se družili u sklopu virtualnog festivala kojeg je organizirala 6AM Group.
Damir Ludvig i Go Cut su imali all-nighter u suradnji sa Top DJ Room. Luka Jakir je streamao u suradnji sa udrugom deciBel, dok je Acilectro streamao putem svoje FB stranice. Mate Kokić je u suradnji sa 057 streamao sa vrha nebodera. Moram istaknuti Šibenik koji je na Praznik rada krenuo sa audio video razglednicom u cijeli svijet pod nazivom „Millennium – Šibenik za cili svit“.
I dok se domaće snage snalaze, trude i zabavljaju svoju publiku, neka velika imena elektroničke glazbe su krenula ipak malo drugačijim putem.
Sve je započelo sa Kenny Larkinom i mađarskom organizacijom LavaLava. Ne znam kako bih to opisao, ali zato su se iz LavaLava svakako oglasili, pa ću vam prenijeti njihov kompletan post objavljen 28.03:
„Dopustite da podijelimo priču sa svima vama. Za našu martovsku zabavu pozvali smo Kenny Larkina, za kojeg smo imali poštovanje. Kao i obično, naknadu za umjetnike i naknadu za rezervaciju, prenijeli smo tjednima prije planirane noći. Prije dva tjedna, izbijanjem pandemije COVID-19 u Mađarskoj i SAD-u, postalo je jasno da se događaj ne može odvijati kako je planirano. Nakon državnih naloga u mađarskim i u američkim klubovima, koji su se morali zatvoriti, našem gostu trenutno nije dopušten ulazak u zemlju, a letovi su otkazani. Prema odredbama našeg ugovora, ovo je očito slučaj otkazivanja više sile. U tom slučaju, umjetnik je dužan vratiti naknadu za izvedbu. Nažalost, naš gost ne pokazuje nikakvu spremnost za ispravljanjem situacije i vraćanjem iznosa (govorimo o četveroznamenkastom iznosu u eurima). Objasnio nam je da nema više tih novaca jer ih je već sve potrošio. U međuvremenu, vozi Porsche, a njegova postava u studiju upravo je porasla velikom brzinom. U posljednja dva tjedna neumorno smo radili na pronalaženju rješenja za ovu situaciju, ali nažalost, Kenny Larkin ne surađuje što nas dovodi do toga da našu situaciju učinimo javnom, kao krajnje sredstvo. U međuvremenu, zbog kršenja ugovora poduzimamo i potrebne pravne korake.
– AKO STE PROMOTOR, molim vas, uzmite u obzir da biste mogli završiti u sličnoj situaciji ako bukirate Kenny Larkina!
– AKO STE POSJETITELJ, razmislite kakve izvođače želite podržati svojim ulaznicama!
PS Također je važno spomenuti da je agencija koja zastupa Kenny Larkina (Dskonnect Booking Agency) stvarno pomogla i i surađivala, te je jedina strana u ovoj priči koja je pokušala ispraviti potpuno neprimjeren način poslovanja Kenny Larkina.“(originalan post možete vidjeti ovdje)
Kenny Larkin se potrudio opravdati da on, kao i svi drugi, ima račune za plaćati, a nakon toga je izbrisao svaki mogući trag sa LavaLava organizacijom i njihovim postom.
Cijeli travanj je bio miran, ali zapravo je to bilo smirenje pred oluju. Ta oluja se dogodila kada je John Askew prozvao „velike face“. Sofa Sessions je pokrenula inicijativu Tour Managers Not Touring (TNT). To nije mala stvar, jer su se na nišanu našla neka velika imena sa svojim voditeljima turneja/tour menadžerima:
Adri Sense | Nicole Moudaber
Antonio Meridiano | Hito
Bogdan Pakito | Paco Osuna
Tim Price aka Dingo | Dubfire
Andrea Fusko | Joseph Capriati
Gabriel Torres | The Martinez Brothers
Ian Hussey | Carl Cox
J. Fonseca | Carnage
Paolo Francesco | Alan Fitzpatrick
Zak | Seth Troxler
Sva prethodna velika imena su u kratkom videu tražila potporu za svoje voditelje turneja i to na način da publika i fanovi doniraju na njihovoj TNT Bandcamp stranici na kojoj se nalazi više od 27 podcasta i preko 30 sati mikseva; dakle ne singlova, ne promo materijala ili unreleased materijala, nego MIKSEVA.
Tim Price aka Dingo (Dubfireov menadžer) je vrlo jednostavno obrazložio stvar: „Voditelji turneja na našoj sceni su poput jedne velike disfunkcionalne obitelji. Puno voditelja turneja i sami „sviraju“ i imaju sjajan glazbeni ukus. Stoga smo mislili da će ovo biti sjajan način da se okupimo i stvorimo zanimljiv koncept za istraživanje zvuka tour menadžera u odnosu na zvuk DJ-a s kojima radimo. Cilj nam je objaviti neki novi i zanimljivi sadržaj kako bismo pomogli inicijativi #stayhome, a ujedno i pokušali steći financijsku potporu za nas menadžere koji smo se našli u ovim nesretnim vremenima. Većina nas ne dobiva plaću, već smo plaćeni po nastupu. Ovaj projekt se radi iz ljubavi prema glazbi, našoj sceni i ljudima koji su u njoj uključeni.“
Orginalni video uradak u kojem John Askew kritizira takvo ponašanje je objavljen 01.05.2020 na njegovom Instagramu i pregledan je preko 400000 puta i podijeljen preko 600 puta.
Magnetic Magazine je s njim održao intervju gdje Askew i dalje ne podržava da publika financira tour menadžere, pogotovo ne na takav način i to u ovakvim vremenima. Također smatra da ima još jako puno pitanja i odgovora, jer se tour menadžeri nisu izjasnili.
U međuvremenu Alan Fitzpatrick, Carl Cox i Joseph Capriati su se oglasili vezano na ovu temu. Alan Fitzpatrick je bio poprilično ljut na fanove i kolege koje nisu podržali poruku koju prenosi video. U daljnjem dopisivanju sa Alanom, objasnio mi je da ni on ni itko u njegovoj ekipi ljudi koji rade za njega, nisu znali što se zapravo događa:
Iako se pravdao da je video krivo protumačen, te da je napadnut bezveze, ipak je naveo da nije bio svjestan kompletne okolnosti i završnog videa za TNT kampanju. Također navodi da je znao o čemu je točno riječ, nikad ne bi dozvolio ni on niti itko iz njegovog tima da se njegov mix i video koristi u takve svrhe. Sličan scenarij je dočekao i Capriati:
A zatim je Joseph Capriati proslijedio razgovor između njega i Dave Clarka:
Bili su relativno brzi pri reagiranju na objavu koju je publika dočekala sa negodovanjem i prozivkama. U njihovim objašnjenjima, opravdali su se da su snimili kratki video na zamolbu svojih menadžera, iako nisu znali kako će kompletiran video uradak izgledati. Alan Fitzpatrick i Joseph Capriati su najkraće bili prezentirani u TNT videu. U međuvremenu, Seth Troxler je izbrisao svoj post i objasnio da se on pobrinuo za svog menadžera.
Carl Cox je i dalje nedodirljiv:
S obzirom da se tour menadžeri nisu izjasnili, skoro sav prljav posao je opet spao na DJe. Ovakav postupak su jako oštro osudili John Askew, Axel Karakasis, Cassy, Maceo Plex, Mihaiu Popoviciu, a najglasniji su bili Dave Clarke i Zak Khutoretsky, poznatiji kao DVS1. Dave Clarke se izjasnio na svojoj Facebook kako bi ekonomski ispadi mogli donijeti povratak temeljnim vrijednostima zajednice elektroničke glazbe.:
"Doista se nadam ovom resetu glazbene scene“. Prije toga, napomenuo je da je prethodna inicijativa Resident Advisora "Save our scene "trebala biti nazvana "Save Our Hierarchy". Svi koji prate Clarka na društvenim mrežama, znaju što je točno mislio pod time.
DVS1 i Steven Centrific su se također izjasnili navodeći kako se nadaju rastu lokalne scene, jer „Kada se klubovi ponovno otvore, da li će stvarno biti potrebno bukirati headlineara? Realnost je da postoji velik broj talentiranih lokalnih DJa, koji nisu imali prilike zasjati, a sada bi mogli imati priliku napuniti klub.“ U ovakvoj situaciji zapravo vidimo koliko je scena krhka i koliko ju treba njegovati.
Došlo je vrijeme kada pojedinac ne može biti iznad kolektiva koji se polako zagubio u skupocjenim festivalima na kojima se ubiru pusti novci, a na ovo su upozoravali i domaće snage i strana imena. Jasno se vidi kakav je biznis postao „biti DJ“ i moje osobno mišljenje je da je ovaj tekst samo razlog više da se podržavaju domaće snage koje ne traže ništa, a trude se organizirati o vlastitom trošku razne streamove kako bi zadržali publiku i održali scenu živom. U tom duhu ću nabacit par linkova na kraju teksta, čisto da povećate broj gledanja našim DJima koji to zaslužuju, jer ljudima koji to rade od srca više znači gledanost nego novčana donacija:
Top DJ Room – virtualna tribina 18.05
BalkonMusic – Facebook stream
Projekt Vojarna – live stream 09.05 w/Edy C./Zorro/Santiago Batacosta/Ante Banić
Osijek United Stream – Youtube stream