Evo što kažu stručni suradnici nagrade za -Likovno oblikovanje- na Ambasadoru
Sprema se sedmo izdanje nagrade Ambasador za ostvarenja u elektroničkoj glazbi, koje donosi neke novitete
Nagrada Ambasador u svom sedmom izdanju vraća kategoriju Likovno oblikovanje godine, koja se prije zvala Vizualno rješenje godine, na razini regije. Ambasador u kategoriji Vizualno rješenje godine dodijeljen je dva puta – 2020. Anti Zvonimiru Stamaću za album cover ABOP – “Delta” te 2021. Hani Matić za cover Groove Masters – “Moving” EP-ja.
Ovogodišnje prijavljene radove u kategoriji Likovno oblikovanje godine nominiraju stručni suradnici Sanja i Ivo T. Montina iz Montina Designa, a o pobjedniku će odlučiti struka i to isključivo promotori svojim glasom.
Sanja i Ivo T. Montina stoje iza tvrtke Montina Design koja između ostalih usluga, izrađuje kreativne koncepte i likovno oblikuje cijele kampanje za domaće i strane festivale i evente. U svojim profesionalnim karijerama imaju preko 20 godina iskustva u vizualnoj komunikaciji, a već neko vrijeme su službeni dizajneri za belgijski Legacy Festival te renomiranu izdavačku kuću Bonzai Music. Njihov bogati portfolio možete pogledati na montina-design.eu.
Stručni suradnici, Sanja i Ivo nam otkrivaju kako iznimno cijene važnost nagrade Ambasador i svega što predstavlja za hrvatsku scenu u tom segmentu te dodaju kako razumiju svakog tko prijavljuje svoje radove na natječaj no “također možemo objektivno ocijeniti koje likovno oblikovanje ima sve što je potrebno da bi bilo zamijećeno i prihvaćeno od strane publike.”
“Elektronička glazba oduvijek je slušateljima davala slobodu kreativnog razmišljanja i bila podloga da se svatko prepusti maštanju o nekom svijetu izvan ovog svijeta” pričaju nam iz Montina Designa te otkrivaju filozofiju nastanka vizualnih dizajnova “ U čistoj elektroničkoj glazbi nema vokala koji bi pričali o nekoj određenoj temi, već se daje širina stvaranja onoliko kreativnih dimenzija koliko ima slušatelja. Vođeni tom filozofijom, u svijetu evenatavide se češće vizuali koji djeluju kao neki idealni svjetovi ili bolje rečeno idealistične dimenzije” te dodaju “Neki eventi, festivali po samom stilu glazbe imaju puno različitosti te takvi eventi ponekad zahtijevaju puno detalja u vizualu kako bi se očarala atmosfera i vizualno ispričala “priča” o tome.”
Prilikom ocjenjivanja prijavljenih radova i odabira nominacija, stručni suradnici ističnu nekoliko faktora koje će uzeti u obzir, jer ističu da su to elementi na koje dizajner može utjecati i koji su u konačnici ključni faktori uspjeha marketinške kampanje, a oni glase:
– Usklađenost boja i forma sa ciljanom komunikacijom (primjena psihologije boje i forme)
– Jasnoća hijerarhije i čitljivost informacija
– Prilagođenost formata različitim medijima od društvenih mreža do printanih billboarda (jasnoća primanja poruke od strane ciljane publike)
“Muzika je najapstraktniji vid umjetnosti, jer traje u trenutku, ne može se vidjeti, ni mirisati, ni dotaknuti. Dizajneri svojim talentom imaju priliku muzici dati vizualni identitet.” komentiraju iz Montina Designa objašnjavajući važnost postojanja kategorije poput Likovnog oblikovanja godine “Stoga kategorija je vrlo bitna i pomaže publici da kroz kreativni vizual osjete vibru muzike i stila koji se odnosi na event.”
Tijekom povijesti, važnu ulogu u svijetu elektroničke glazbe su imali flyeri preko koji su se događaji promovirali, bili su prilika za brojne dizajnere da prezentiraju svoju kreativnost te naposljetku i uspomena za partijanere. “Flyeri su izgubili na ulozi sredstva za oglašavanje, ali nažalost njihovim nestankom izgubili smo još jedan ritual. Naime prirodno je u čovjeku da želi imati neki predmet skladnim vizualom i s informacijama koji će ga podsjećati na neki lijepi doživljaj. Mnogi od nas imaju kutije u kojima se čuvaju ulaznice i flyeri ako su bili posebni” prisjećaju se Sanja i Ivo.
Prije nego što dođe vrijeme da pregledaju prijavljene projekte, stručni suradnici iz Montina Designa su poručili mladim dizajnerima: “Specifičnost rada u digitalnom okruženju je mjerenje uspješnosti kroz različite mjerljive KPI-jeve (Ključni pokazatelj uspiješnosti). Svaka kampanja je izvor mnogih podatka temeljem kojih se može pratiti kako korisnici reagiraju pa se vizualna rješenja mogu unaprijediti i učiniti primamljivom tijekom same kampanje. Publika brzo mijenja svoje ukuse, preferencije pa naročitu pažnju treba pridati trigerima, tj elementa u dizajnu koji u određenim okolnostima dovodi do željenje reakcije primatelja poruke.”
Podsjetimo, otvorene su javne prijave i predlaganje kandidata za sedmo izdanje nagrade Ambasador. Prijave su otvorene do 15. listopada u ponoć, a prijave za kategoriju Najbolje likovno oblikovanje u Hrvatskoj i regiji se može izvršiti klikom na poveznicu.
– grafičko rješenje treba biti originalan rad natjecatelja/ice
– svaki natjecatelj/ica može prijaviti najviše tri (3) rada
– evaluiraju se radovi u formatima: plakat, flyer, grafički vizuali za društvene mreže, programska knjižica, cover vinyla, singla, remiksa, EP-a ili albuma