Skip to main content
  • alt
  • 29.03.2015.

Noćne more promotora i organizatora domaće scene

Sasvim nam je jasno da su većina vas mladi ljudi koji poslove tek traže ili planiraju tražiti, karijere tek započinju, a srca i stopala su još mlada i željna dugih besanih noći i kvalitetne glazbe.

 
No na hrvatsku scenu, koja je ove iste glazbe prepuna, ipak su se ukopali problemi koji malo po malo kidaju njene komadiće sve do trena kada situacija postane neodrživa. Problema uvijek ima, ali na velike je potrebno privući pažnju jer se šutnjom ne rješava ništa.

alt

 
Kao prvo bitno je spomenuti dihotomiju domaćih i stranih festivala. Kako znamo očekivanja su majka svih razočaranja pa tako ekipa koja pohodi festivale ima prevelika očekivanja od lineupa domaćih festivala jer gledaju strane postave, ali zanemaruje se činjenica da za takve festivale upadi nerijetko prelaze 1000 KN dok domaći festival razumije da naša publika ne može to platiti. Stoga dođe li neki strani festival samo oko 5% domaćih festivalđija će biti u mogućnosti platiti. Domaći DJ-i su također slabo zastupljeni a čak i kada jesu ili sviraju u neki opskurni sat ili sviraju besplatno.
 
Promotori koji su gradili scenu svih ovih godina suočavaju se s problemom da praktički u svom dvoru više ne mogu bukirati DJ-e jer su ih strani ekskluzivno bukirali, iako je ciljana publika druga. Čak i strani DJ-i koji su redovito dolazili u našu zemlju po desetak godina prije najezde stranih festivala sada ne smiju svirati za domaće promotore. 

alt

 
Promotori i organizatori se naježe na spomen Guest liste, moraju ići po kanticu s kisikom i na miru brojati od 10 do 0 da se smire. Zašto? Zato jer je zanimljivo koliko prijatelja organizatori imaju kada se sprema veliki party i kada će se u klubu pojaviti "faca" dok se na malim lokalnim partyjima koji čine kralježnicu scene ne pojavljuju. Dakle da nemaš kralježnicu što bi se dogodilo? Točno tako. Pao bi i ne bi mogao ustati. U zapadnim zemljama vrlo malo je potpuno besplatnih upada. Većina lista je s popustom od 30 -50 % od stvarne cijene.
 
Ako voliš elektroničku glazbi i želiš ju podržati, najjednostavnija stvar je da kupiš ulaznicu. Ulaznica je scena. Ti ćeš zamijeniti ovaj novac za sav onaj trud koji su organizatori, promotori i umjetnici uložili u postavljanje partyja a tvoj doprinos će omogućiti i postavljanje slijedećeg. Prijatelji bi prvi trebali kupiti ulaznicu. Na domaće DJ-e danas je ulaznica u prosjeku 20- 30 kn, što je cijena jedna kutije cigareta. Na žalost mnogima kad izlaze vani je ulaznica na zadnjem mjestu. Višestruko veće iznose spremni su dati za raznorazne pripravke da bi se na ulazu naguravali i pregovarali.
 
Jedan od najpopularnijih stilova žicanja je da ih se pusti besplatno jer će tako i tako sve ostaviti na šanku. To je jedna od gorih stvari po scenu jer u pravilu promotori rade na ulaznice dok vlasnik ima šank tako da nikakve koristi od toga.

alt

 
Promotorima je jasno da je ekonomsko stanje takvo kakvo jest i da je mladim ljudima posebno teško i stoga su već debelo izašli u susret posjetiteljima i snizili cijene ulaza ispod svake ekonomske računice. Sredinom '90-ih cijena na domaći line up je u pravilu bila 40 – 50 KN dok je za iole poznato strano gostovanje cijena ulaza bila 60 – 70 KN, a veća imena bila su i do 100. Danas se za isti rang imena cijena spustila do 40 % dok su dadžbine enormno porasle. Da ne spominjemo da je u tom vremenu party od 500 posjetitelja bio prosječne veličine dok je danas SF skupiti preko 300 ljudi.
 
Samo mali primjer i demonstracija onoga s čime se organizatori partija na kojima plešeš nose:
 
Dovodite li nekog DJ-a iz UK trenutno ste u velikoj gabuli jer je funta skoro 12 KN. Davanja na ulaznicu dosežu i do 40 %: PDV- 13 %, ZAMP 10 % +pdv, EVENTIM ili neki drugi 7 – 8%. Od ostatka promotor mora platiti izvođače, avion, hotel od najmanje 4 *,  večeru po želji gosta,  promociju, neplanirane troškove (znaš da ih uvijek ima)… Za isti lineup u inozemstvu promotor će na jednake ili niže troškove naplatiti trostruko više. Zato se ni jedan promotor elektroničke glazbe u Hrvatskoj nije usrećio a većina je odavno odustala.

alt

 
Stoga kada slijedeći put frenda od frenda poželiš vući za rukav da ti sredi upad razmisli malo što se događa ako na svakom partiju 50-ak ljudi učini isto. Preskoči koju kavu u gradu i usmjeri novac prema onome što želiš da se razvija i što ti donosi užitak kako bi to moglo nastaviti činiti i dalje.
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano