Osvrt na još jedan propali pokušaj medijskog zastrašivanja kontra kulture elektroničke glazbe
Mainstream mediji desetljećima stvaraju halabuku i lažnu percepciju poimanja elektroničke glazbe, a često o tome pišu “novinari na zadatku” koji nemaju doticaj s realnošću
Tako je bilo i ovog vikenda kada je ničim izazvana novinarka Jutarnjeg odlučila house party nazvati technom. Kako to obično i biva, negativnim epitetima opisala proslavu 11. rođendana BSH-a nazvavši je razuzdanom, pozivajući se na susjede koji “nisu mogli spavati od buke“.
Jasno nam je da novinar/ka mainstream medija možda ne razlikuje elektroničke žanrove, ali tu je onda urednik pa i kulturna redakcija (ako postoji) da u tome pripomognu. Shvaćamo i potrebu za senzacionalizmom koji donosi lagane klikove, ali onda bi bilo korektno da se tema podublje istraži i stavi u širi kontekst.
O generalnoj kvaliteti samog izvještavanja glazbenih događaja, posebice onih alternativnih, elektroničkih, urbanih koji rade na glazbenoj edukaciji publike, na mainstream medijima bi se moglo do prekosutra.
No, ono što nas posebno muči i zanima jest zbog čega je neki house ili techno party razuzdan?
Mediji se u rubrici kultura previše bave onim s čime se ne bi trebali baviti. Ovo je bila prilika da se na mainstream mediju istraži i približi širom čitateljstvu nešto što je u svijetu svakodnevica, ali u Hrvatskoj nažalost tek trend, a to je spoj elektroničke glazbe i suvremene umjetnosti.
Vikend je prilika kada se kroz mainstream medije može plasirati kvalitetno štivo i pozitivni tekstovi koji mogu napraviti promjenu, ali dobar dio naših medija će to vrijeme rađe provesti na pisanju crnih kronika i napuhavanju nečega što bi se u političkom diskursu naše države naposljetku nazvalo “ne tema“.
Zašto ovo ističemo? Zato što su upravo ti mainstream mediji oni koji stvaraju i mijenjaju percepciju stanovništva. Vrijeme je da i oni postanu edukativni i afirmativni, a ne da preko tri desetljeća jedan subkulturni pokret koji je prerastao u globalni fenomen vrijedan gotovo 12 milijardi dolara koji donosi značajnu vrijednost i prihode Hrvatskoj, kako kroz turizam, tako i kroz kulturni život – prikazuju kao PROBLEM.
Mainstream mediji bi trebali pisati više o našim produktivnim autorima elektroničke glazbe koji osvajaju plesne podije diljem Europe, Sjedinjenih Američkih Država…
Novinarka koja je napravila halabuku oko “razuzdanog partyja” je očigledno nedovoljno informirana, ali partyji u muzejima na aerodromima, u galerijama, na kulturnim spomenicima, u sklopu UNESCO baštine su dio svakodnevice europskih metropola poput Amsterdama, Berlina, Bruxellesa, Bukurešta, Londona, Pariza, a bome i glavnih gradova našeg susjedstva – Beograda i Sarajeva pa zbog čega bi Zagreb ili Hrvatska trebali onda čekati?
Dovoljan primjer tome jest ceremonija ponovnog otvaranja katedrale Norte-Dame u Parizu. Pogodite koja je subkultura imala završnu “točku na i” cijelog spektakla? Elektronička glazba.
Usporedbe radi, tko je nama svirao na otvaranju Pelješkog mosta? Nitko tamo nije ni čuo za elektroničku glazbu osim kada je trebalo “omastiti brk” na nekom javnom natječaju ili pak kada bi proglasio Ultru strateškim projektom partnerom Vlade i hrvatskog turizma. To je dovoljan mig svima nama (koji još uvijek vjerujemo da će se stvari jednog dana ispraviti, a neće) da “prgavi igraju prgavo”.
Mainstream mediji bi trebali pisati više o našim produktivnim autorima elektroničke glazbe koji osvajaju plesne podije diljem Europe, Sjedinjenih Američkih Država, kao i onim koji djeluju i rade značaj u Hrvatskoj i regiji.
Mainstream mediji bi trebali pisati o zarobljenim kulturnim institucijama i glazbenim udrugama koji tjeraju mlade izvan zemlje jer su javni natječaji uglavnom napravljeni za prijatelje prijatelja. Trebali bi istražiti koliko glazbene udruge ubiru od elektroničke glazbe i zašto skoro ništa ne vraćaju u razvoj iste…
No, oni i dalje o elektroničkoj glazbi pišu kao o problemu i stavljaju svaki veći događaj u crnu kroniku. Možda jer je lakše, možda ne znaju bolje, a možda postoji i neki treći razlog.
Zašto nema elektroničke glazbe u mainstream medijima, ili još bolje zašto naša voljena glazba, kultura i scena ima ovakav tretman da svaki veći party ili festival završi u crnoj kronici – prvi ćemo u Hrvatskoj otvoriti to pitanje panelom “Elektronička glazba i mediji – međusobno prepoznavanje” koji će se održati u subotu 14. prosinca u sklopu jedine nezavisne glazbene nagrade Ambasador.