Skip to main content
  • 1.02.2022.

Ovo su ključni glazbeni trendovi u 2022. na koje treba obratiti pozornost

Evo kakva je bila 2021. za glazbenu industriju i što možemo očekivati u 2022. godini.

Piše: 


Glazbena istraživačka i analitička platforma Viberate upravo je objavila svoje godišnje predviđanje pod imenom “State of Music”.

Viberate je analizirao ogromne količine podataka (više od trilijuna podataka, tisuće izvođača i popisa za reprodukciju, milijune pjesama i videa i stotine festivala) prikupljenih s ključnih društvenih medija i glazbenih kanala, uključujući Spotify, TikTok, Instagram , Beatport i radio.

Izvješće donosi nepristrane zaključke, poput onih koji su se izvođači bili najbolji u svojim žanrovima, što se najviše sviralo ili svidjelo publici na različitim kanalima 2021. te na koje ključne glazbene trendove treba obratiti pažnju u 2022. godini.

Podaci pokazuju da od svih analiziranih umjetnika samo 1% vlada društvenim mrežama i glazbenim kanalima. Lavovski udio u angažmanu i rastu baze obožavatelja pripada 500 najboljih umjetnika, što gura umjetnike u da osmišljavaju nove promotivnih strategije ako se žele probiti.

Također je zanimljivo vidjeti da hip-hop i K-Pop izvođači razvaljuju u streamingu, ali su na radiju zapostavljeni. Dok brojevi online angažmana stavljaju na sam vrh Hip Hop i K-Pop kao dva najpopularnija žanra, radio je kao medij okupiran Popu i Rock glazbom. Višejezične (ne-engleske) pjesme uspijevaju online, ali čini se da imaju problema s prolaskom kroz radijski eter. Trendovi sugeriraju da bi se to moglo promijeniti u 2022.

Prema podacima, neki od trendova koji će definirati glazbeni biznis 2022. su: (1) višejezična glazba koja postaje sve popularnija, (2) personalizacija u prvom planu, (3) TikTok koji djeluje kao platforma za pokretanje karijere, (4) kratki videozapisi dobivaju moć i (5) daljnje miješanje žanrova. Evo kratkog pregleda svakog trenda (za cijeli popis pogledajte vezu u nastavku):

Višejezična glazba će postati mainstream
Južnokorejska senzacija BTS dospjela je na Viberateovu top 5 listu na gotovo svim kanalima, dok je YouTube zabilježio ogroman porast popularnosti azijskog popa i latino žanrova (osobito Reggaetona). Za razliku od radija ili TV-a, online glazbeni kanali imaju malo ili nimalo filtera čime se ne-engleska glazba gura u mainstream.

"Sve personalizirano" potaknut će uspjeh umjetnika
To znači da će izdavačke kuće, umjetnici i drugi profesionalci imati koristi od pristupa njihovoj promociji, robi i distribuciji koji je na prvom mjestu za obožavatelje. Personalizirana iskustva također idu ruku pod ruku s osiguravanjem digitalnog prihoda kao što su napojnice, NFT-ovi ili plaćene pretplate.

TikTok će djelovati kao platforma za pokretanje karijere
Ne samo da je TikTok bila najposjećenija web stranica 2021., već je pomogla i umjetnicima poput Tokischa, Willa Paquina ili Crawlers da se probiju i povećaju broj svojih streaminga. Na neki način, Spotify "zapečaćuje dogovor" – umjetnici koji pretvaraju TikTok hit u solidne streamove su oni s pravim potencijalom. Stoga možemo očekivati ​​više otkrivanja talenata i promotivnih napora da se usredotočimo na TikTok i društvene mreže.

Presudit će kratki video zapisi
Lako probavljivi formati kao što su TikTok videozapisi bit će najkorisniji promotivni format za umjetnike da se istaknu i otkriju. Dok publika slavi DIY pristup, sadržaj će biti važniji od vrijednosti proizvodnje.

Žanrovi će se još više pomiješati
Uspon i prodorni umjetnici kao što je PinkPantheress dokazuju da je miješanje žanrova popularnije nego ikad. Umjetnici i njihova publika preferiraju raspoloženja od tradicionalnih žanrova, a trend se proteže i na popularne popise za streaming za posebne prilike (vožnja, učenje, opuštanje itd.). Na primjer, Spotifyjev popis pjesama “Songs to Sing in the Shower” ima ogromnih 6,4 milijuna pratitelja.

Pogledajte ovdje "State of Music" izvještaj za potpuni popis trendova, najuspješnijih umjetnika i glazbenih ukusa 2021.

boogaloo web
dobar house mobile
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem