Skip to main content
  • 24.09.2023.

Studija elektroničke glazbe: 20% živi od industrije; 35% zarađuje honorarno; 45% nema prihoda

U svom opsežnom istraživanju industrije elektroničke glazbe, International Music Summit je prezentirao zanimljive statistike i rezultate

Piše: 


Među brojnim kreatorima, DJ-evima, producentima i ostalim akterima elektroničke scene, njih svega 20% može živjeti od industrije. 35% njih od elektroničke glazbe zarađuje honorarno, dok 45% aktera nema prihoda od industrije.

Jedna stavka koja povezuje svih njih je da im elektronička glazba nije samo hobi, već prava strast od koje imaju želju stvoriti karijeru i zarađivati novce. Detaljnije istraživajući statistiku, IMS je otkrio kako je prosječna zarada kreatora u elektroničkoj glazbi nešto manja od 9500 američkih dolara na razini cijele godine, dok u nekim drugim glazbenim industrijama ona iznosi par tisuća dolara više.


*Klikni za fotografiju u većoj rezoluciji

Gotovo 47% te zarade dolazi sa streaming platformi, a 34% ispitanika je otkrilo kako su imali porast u prihodima u odnosu na prošlu godinu. Što se tiče problema i izazova na koje glazbenici u elektroničkoj glazbi najčešće nailaze su:

– manjak edukacije i “know-how”
– neuspješno korištenje društvenih mreža i streaming platformi
– nedovoljno financijskih sredstava
– nedovoljno vremena za stvaranje glazbe
– manjak prilika za prezentiranje svog rada

Pogledajte panel "Business Keeps On Dancing" održan na Ambasadoru prošle godine, gdje se razgovaralo se o poslovnoj strani glazbe odnosno o tome kako izgraditi posao iz strasti prema glazbi te kako to uspjeti održati. Sudjelovali su Ivan Bušljeta (Papaya club), Ana Veliki (Blender), Mersel Bujak (Klabika), Tomo In Der Muhlen (Steel) i Adnan Mehmedović (Fresh Island festival) kao moderator i ispričali nam o svojim počecima, financijama i o situaciji u industriji danas.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem