Skip to main content
  • alt
  • 16.07.2017.

Sven Vath, Nina Kraviz i Adam Beyer najavljuju veliki povratak trancea u techno setove

Kao što je poznato posljednjih godina techno glazba je opet u naglom usponu, a trance uz nju dobiva sve veću pozornost.

Piše: 


Stoga ne treba čuditi da sve veći broj techno DJa u svoje setove ubacuje trance elemente ili trake, a još manje se treba zgražati nad tim. Glazba evoluira i bilo bi posve blesavo da danas slušamo techno kakav smo slušali prije 15 godina. Stoga svaka promjena je dobrodošla, pa čak i ona kada jedan trance klasik uplovi u techno set tvog omiljenog DJ-a.
{youtube}QKwK-ZhTurg{/youtube}

Tako su se na Ninu Kraviz neki opako naljutili nakon što je u više navrata zavrtila u svom setu trance himnu "1998" od britanskog dvojca Binary Finary. Dogodilo se to prošle godine na Sea You Festivalu i Cocoon Ibiza, te ovog ljeta na Exitu. Podaci kažu da se ove godine obilježava 20. obljetnica od nastanka himne trance glazbe koja je doživjela i fantastične remikse Paul Van Dyka i Gouryelle, a mnogi je smatraju komercijalnim hitom jer je rušila rekorde na top listama diljem Velike Britanije, što je i opravdano.
{youtube}PI6CSCRGQjg{/youtube}

No, nije li baš set Nine Kraviz uvijek jedno neočekivano putovanje u nepoznato kroz ruske tundre. Pokrenuvši label GALAXIID i sama je nagovijestila usku poveznicu sa trance i psihodeličnom glazbom.
{youtube}ErWQd7jfkuA{/youtube}

Tako primjerice imamo karijere Solomuna i Tale Of Us koje su započeli koketirajući sa melodijama inspiriranima trance glazbom. Irski dvojac Bicep su u jednom svom After Hours Essential Mixu vrtili trance dionice, a svjedoci partijanja u kultnom DC-10 na Circoloco partijima slušali su njihove izvedbe Orbitalovog trance klasika "Lush 3.1".
{youtube}VcuOFdtFEho{/youtube}

Adam Beyer je pak objavio miks s grčkog Mykonosa iz renomiranog kluba Cavo Paradiso, a započinje ga sa Radio Slave-ovom obradom trance klasika (Humate – Love Simulation). Tako je i Sven Väth svojedobno 2006. setove opisivao kao trancy, a zašto je trance često prisutan u technu je zbog njegove emocionalne povezanosti i energije s kojom se postiže zajedništvo među clubberima na partijima.

Sada imamo situaciju gdje nam renomirani house/techno artisti sugeriraju da malo trancea tijekom seta stvara dodatnu pozitivnu energiju. Za kraj možda ne bi bilo loše poslušati Solomunov upravo objavljeni remiks trance klasika "The Age of Love". Evo što je tom prigodom i rekao: "The Age of Love je jedna od rijetkih pjesama iz onog doba koje sam povremeno svirao u svojim setovima. Znači, već je to bio bezvremenski glazbeni komad za mene. Zato sam i pristao napraviti remiks".

Loveparade svi doživljavamo kao techno festival koji je ujedinio svijet, a ako pogledate originalna izdanja u Berlinu vidjet ćete da tamo nije bilo nikakvih tenzija između trance, techno, house i komercijalnih izvođača. Pokret koji je nastao na temeljima PLUR-a pretvorio se kasnije u kulturu. Loveparade je imao himnu koja je redovito postajala komercijalni hit, vrtila se na komercijalnim radio i TV  kanalima poput MTV-a, VIVA, a producirali su je uglavnom Dr. Motte i Westbam. Razlike su uvijek postojale, na partije se dolazilo plesati radi sebe, a ne radi drugih, a o ukusima se kako mnogi već godinama tvrde, ipak ne raspravlja.
{youtube}l5UwNqK_Ulk{/youtube}

Na kraju krajeva, sve je to zajednica u kojoj jedni bez drugih ne mogu, pa danas često izlaze izjave techno izvođača kontra ovih komercijalnih i obratno, dok onda svi skupa sviraju na festivalima poput Ultre, Tomorrowlanda, Sensationa i mnogih drugih. Nije li onda novac ipak taj koji pokreće cijelu industriju?
{youtube}E8shYe9dUy4{/youtube}

Rekao bi jedan gospodin: "Sve je to marketing", s čime se možemo donekle i složiti, no, vratimo se na temu i priupitajmo:

Nije li ipak lijepo kad na partiju čujete traku koja je obilježila prošlo stoljeće u elektroničkoj glazbi!?

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano