TEMA DANA: Stefan Goldmann i renesansa techna
Stefan Goldmann, njemačko-bugarski DJ i skladatelj elektroničke glazbe. Njegovi se radovi usredotočuju na pažljivo preispitivanje estetskih i tehnoloških parametara jezgre techna, kao što su uzorak, petlja, uređivanje, ritam mreže i pjesma
"Pojam elektro-akustični ne ograničava vašu maštu na ambijentalno ili eksperimentalno", tvrdi Stefan Goldmann.
Umjetnik čiji rad koketira između plesnih podija i visokih umjetničkih institucija nosi zasluge za renesansu techna, a istovremeno pomiče granice između prenamjene povijesti klupske glazbe i neustrašivo gura njene oblike u budućnost.
Goldman je DJ i producent čija izdanja potpisuju renomirane etikete Perlon, Ovum, Innervisions, Mule Electronic kao i vlastita Macro koju je osnovao sa Finnom Johanssenom 2017.g. U međuvremenu je predavao na fakultetima i napisao knjigu "Presets – Digital Shortcuts to Sound".
Osmislio je legendarni "Elektroakustischer Salon" u Berghainu, prostor koji istražuje beskrajni pristup elektroničkoj glazbi i postao je okosnica eksperimentalne elektroničke scene.
Goldmann ističe: "Glazba koja se tamo prezentira teži da slijedi vlastita pravila."
Goldmannov interdisciplinarni pristup kompoziciji, produkciji i prezentaciji doveo ga je do skladanja i izvođenja posebnih koncerata u japanskom Kyotu (Honen-In Temple), Muzeju umjetnosti Los Angelesa, te Muzeju Centro Cultural Kirchner u Buenos Airesu.
U skladu s prostornim uvjetima ovi nastupi pružaju jedinstveno neumoljivo iskustvo slušanja – ono što slušatelja izbija iz pasivnih navika slušanja.
Njegov ogroman opus djelovanja kao glazbenog znanstvenika i techno producenta bilo je očigledno važno iskustvo koje ga je dovelo do stvaranja Stroma – prvog ikada održanog festivala elektroničke glazbe koji se proteklog vikenda 7. i 8. veljače dogodio u uglednoj Berlinskoj filharmoniji.
U prostoru "Grand Hall" peterokutnog oblika kojeg je dizajnirao njemački arhitekt Hans Scharoun, nastupali su pioniri elektroničke glazbe Kruder & Dorfmeister, Cristian Vogel, Ryoji Ikeda live, dok su Deena Abdelwahed, KiNK i Nina Kraviz imali svoj floor ispod futurističkih lukova u foajeu.
Strom ne nudi klasični crossover, ali nastoji predstaviti izvanredna individualna dostignuća u umjetnosti po standardima za suvremene skladatelje koje izvodi orkestar, ali s potpuno različitom formalnom i tehnološkom pozadinom. Naglasak je manje na žanrovima ili kulturama, a više na idiosinkratičnosti.
Kustos festivala Goldmann – "Strom premošćuje jaz između visokih kulturnih institucija i elektroničke glazbe"
Obje festivalske večeri ponudile su oko sedam sati glazbe, izmjenjujući različite prostorne postavke kroz vrlo raznolike oblike izražavanja i pokrivajući izrazito različite formate izvedbe.
Nakon značajnog događaja portal Electronic Beats zamolio je Goldmanna da dublje objasni potencijal ulaska elektroničke glazbe u glazbene institucije i tradicije koje se poštuju. Intervju možete pročitati ovdje.