Skip to main content
  • 22.08.2024.

Zašto ove godine nisu rasprodane sve ulaznice za Burning Man?

Dok se festival Burning Man sprema za početak 25. kolovoza, događaj se suočava s neobičnim izazovom: neprodanim ulaznicama.

Piše: 

Naslovna foto

The Man, 2018 (Photo by Mark Hammon)

Po prvi put od 2011. još uvijek ima ulaznica za kultni festival koji će trajati do 2. rujna u Black Rock Cityju u Nevadi.

The Man, 2018 (Photo by Mark Hammon)

Što uzrokuje ovu promjenu interesa i kako će to utjecati na festival?

Ekstremni vremenski uvjeti posljednjih godina mogu umanjiti privlačnost festivala. U 2022. posjetitelji su izdržali intenzivnu vrućinu, s temperaturama koje su se penjale iznad 38 stupnjeva. Prošle je godine jaka kiša pretvorila pustinju u teško blato, što je dovelo do zatvaranja cesta i blokade posjetitelja festivala. Čini se da će mnogi potencijalni posjetitelji ove godine ostati kod kuće, vjerojatno zbog sjećanja na ove teške uvjete.

Ekonomski čimbenici također bi mogli pridonijeti padu prodaje karata. S cijenom svake ulaznice od 575 USD i propusnicama za vozila od 150 USD, ukupna cijena sudjelovanja, uključujući letove i kostime, može biti prilično visoka.

Kao odgovor na to, Burning Man Project, neprofitna organizacija koja stoji iza festivala, u posljednjem trenutku pokušava prodati ulaznice. Oni organiziraju “OMG Ticket Sale” na svojoj web stranici, nudeći ulaznice čak i onima koji se nisu predregistrirali. Ovo je značajna promjena u odnosu na uobičajenu proceduru i uključuje 3000 karata i 1500 propusnica za vozila.

Festival, koji je započeo u San Franciscu 1986. i preselio se u pustinju 1990., obično privlači oko 80.000 ljudi godišnje

Mjesta za preprodaju također bilježe aktivnosti, s ulaznicama koje se prodaju po sniženim cijenama. Na primjer, neke su u ponudi po otprilike upola nižoj cijeni od izvorne, s općom ulaznicom od čak 268 USD.

Lokalne tvrtke koje opskrbljuju sudionike Burning Mana također osjećaju posljedice. David Carr, koji vodi Kimono Dave, trgovinu specijaliziranu za festivalsku odjeću, primijetio je sporije trendove kupovine u usporedbi s prethodnim godinama. Međutim, i dalje se nada zbog nedavnog porasta prodaje, vjerojatno povezanog s hladnijim vremenskim prognozama za festival.

City designed by RodGarrett – Burning Man iz zraka 2023. – photo credit Jamen Percy

Carr, koji je dolazio na Burning Man zadnjih 14 godina, vjeruje da bi slabija prodaja ulaznica mogla stvoriti bolji ugođaj za dugogodišnje entuzijaste.

Festival, koji je započeo u San Franciscu 1986. i preselio se u pustinju 1990., obično privlači oko 80.000 ljudi godišnje. Od 2011. rasprodan je svake godine, ali taj se trend možda mijenja.

I drugi veliki glazbeni festivali kao što su Coachella i Lollapalooza također se suočavaju sa sličnim izazovima s prodajom ulaznica, nagovještavajući da bi ekonomski čimbenici mogli utjecati na širi festivalski krajolik prenosi portal Outlook India.

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem