Skip to main content
  • 31.05.2016.

6 stvari koje smo naučili na IMS-u!

Ne barataš li kao ninja abrevijacijama IMS bi ti došlo kao International Music Summit. Gdje to Sceno? Na Ibizi rasplesani naš.

 
Tako se krovu elektroničkog svake godine okupe vodeće glave industrije i umjetnici koji je čine onim što jest ne bi li u trodnevnim orgijama, ljubavi, znanja, razgovora i glazbe načinili poprečni presjek trenutnog stanja glazbe od koje i za koju žive. Teme su se ove godine kretale svime od priča o zloporabi droga, zatvaranja Spacea pa sve do žena u industriji.
 
Kako već znaš i sam, bez komunikacije svaki plan i projekt pada u vodu. Komunikacija je esencijalna ljudska i života vještina koju trebaš savladati kako bi mogao mijenjati svoju okolinu na bolje. Na IMS-u smo naučili svašta, ali smo uzeli debeli marker (biraj boju) i podebljali nekoliko stvari koje su se zaglavile u uhu.
 
BUDUĆNOST INDUSTRIJE JE BESPLATNA VODA I TESTIRANJE DROGA
 
Ovo su riječi Marka Lawrencea iz Asocijacije za Elektroničku Glazbu, čiji okrugli stol "The Future Of Our Industry" je izgrađen oko temelja nedavnih masovnih smrti povezanih s zlouporabom droga na Time Warpu u Argentini i Manilli.

 
Sasvim svjestan da se droge nikada neće u potpunosti iskorijeniti na eventima ovoga kalibra, zalaže se za testiranje droga na festivalima diljem svijeta i za time da globalni brandovi slijede primjer Francuske koja već na vlastitim festivalima svim posjetiteljima osigurava besplatnu vodu i kažnjava globama organizacije koje se ne drže ovoga pravila.
 
KAKO JE DOŠLO DO STVARANJA POZNATOG UZVIKA CARLA COXA "OH YES, OH YES!"
 
Vjerojatno u dance povijesti ne postoji rečenica koja tolikom brzinom podiže temperaturu prostorije no kada gospodin Cox izurla svoju maksimu u mikrofon. No začudo, nikada nismo saznali kako je uzvik zapravo nastao… Nismo sve do "Space Ibiza; End of an Era" panela.
 
Carl je objasnio: "Došao je iz Spacea. Većina DJ-a se ne poveže s publikom fizički, to je u redu, ali ja želim znati kako ste, kako se osjećate – želim znati. Pa pitam. Mene usrećuje da ste vi sretni, i ako jeste, sviram dalje."
 
Na panelu smo ujedno i saznali da se Carl neće u potpunosti držati podalje od ibize i da je Space zapravo dobio svoje ime zahvaljujući tome što je vlasnik Pepe Rosello bio očaran istraživanjem svemira koje se odvijalo u kasnim 80-ima.

 
 
SETHU TROXLERU JE PRVI POSAO BIO RUČNO ŽIGOSANJE OMAR-S PLOČA
 
svjež mladac s puno manje impresivnim brkom s nježnih 17 upecao je svoj prvi posao u industriji – ručno žigosanje Omar-S ploča. 
 
Diskusija se nastavila dalje na to ako je Troxler u jednom trenu otkupio čitavu kolekciju ploča bivšeg rezidenta Haciende Davea Haslama koji ih je prošle jeseni stavio na prodaju. Seth je priznao da je otvorio tek pet od 37 kutija u posljenjih 6 mjeseci, ali ljeto na Ibizi trebalo bi pružiti odličnu priliku da prođe kroz čitavu kolekciju koja sadrži oblizeke kao Todd Terryjev remix trake "Missing" od Everything But The Girl's, s malom porukom Tracy Thorn na kojoj piše "Dave, bi li je pustio?"

 
ERIC MORILLO JE IMAO OZBILJAN PROBLEM S DROGOM
 
Jedan od najzanimljivijih razgovora ibiških panela bio je onaj koji se potegao između kolumbijsko-američkog DJ-a Ericka Morilla i Petea Tonga, Kada je Eric priznao kako je imao takav problem s ubrizgavanjem ketamina da je gotovo izgubio ruku napomenuvši – "Imam i fini ožiljak koji na smiješan način podsjeća na logo moje tvrtke."
 
Napomenuo je kako je došlo do toga da gotovo više nije mogao urinirati i da je sve bilo rezultat toga da njegov ego nije mogao podnijeti gubitak pozicije na vrhu gdje su se počeli pojavljivati novi mlađi DJ-i, i malo po malo spirala ga je usisala. Jedan iznimno otvoren, iskren i hrabar razgovor.

 
IZRAZ "ŽENSKI DJ" JE NEPOTREBAN
 
Feminizam nije verbalni ekvivalent bijesne isfrustraine dame na petama od 10 centimetara i s osvetom povrijeđenog ega u oku. Samo je pojam koji opisuje krug oko svih tema u kojima još postoji uopće potreba odvajanja na muško ili žensko. Je li u doba navodne ravnopravnosti spolova zaista uopće bitno koja oprema stoji ispod sloja donjeg rublja ako su prsti vješti? 
 
Tako se panel "The Diversity in Electronic Music" dotakao goreće teme u industriji – toga da je izraz "ženski DJ" nepotreban i suvišan, da je demagoški alat na temelju kojeg se diskriminira i suptilno opravdava neravnopravnost. Možda bi klubovi trebali odražavati slijepe audicije pa da mogu prosuđivati samo po vještini, baš kako to čine orkestri koji primaju nove članove.
 
BBC najavljivač B.Trais se toplo složio s prijedlogom i napomenuo kako je ključno u ovu raspravu uključiti i muškarce.

 
INDUSTRIJA MOŽE PREŽIVJETI I BEZ BEATPORTA
 
IMS sudionici su također imali i priliku glasati na temu raznih gorećih pitanja, većih ili manjih buktinja koje bijesne panoramom elektronike pa se tako kao jedno od pitanja pojavilo i ono "Može li industrija elektroničke glazbe preživjeti bez Beatporta?" na što je golema većina od 83% odgovorila sa "Da".
 
Neka od pitanja su također podigla buru pa se iskristalizirao da većina smatra kako DJ-i ne rade dovoljno na podržavanje klupske scene i da je previše njih koncentrirano samo na to kako da iz biznisa izvuče što je moguće više novca.
 
 
Pa do novom IMS-a, do novih tjedana na Ibizi, do novog ljeta, novih zaključaka, priča i susreta na panelima – pozdravljamo vas.
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem