Skip to main content
  • 25.08.2023.

Glazbeni put oko svijeta na Sonusu: Roberto Capuano, Mochakk, Mathame, Maceo Plex

Nakon dvije užarene večeri ispunjene brzim i tvrdim ritmovima, došlo je vrijeme za melodične i groovy odabire

Piše: 

Nakon što je Joseph Capriati odvozio službeni after sa utorka na srijedu i praktički ušao u četvrti festivalski dan, brojni partijaneri su većinu srijede iskoristili za odmor prije nego što navečer krenu u još jednu avanturu, jer za razliku od brojnih festivala – program na Sonusu traje pet dana iiziskuje ozbiljnu fizičku spremu.

Ako neko domaće ili regionalno ime može privući partijanere, to je onda apsolutno DJ Jock. Splitski techno prvak otvorio je program u Aquariusu i složio uvertiru za trosatno putovanje techno zvucima juga Italije. Robertu Capuanu je ovo bio prvi dolazak na Sonus, a prije nego što je izašao na pozornicu nam je rekao da mu je srce ispunjeno, da je uzbuđen i da je zahvalan na prilici! Tremu debitantskog nastupa mu je sigurno olakšala činjenica da je većina publike bila “domaća”, ferragosto je u punom zamahu, tako da talijanskih ljubitelja elektroničke glazbe ne manjka, a oni su u velikom broju došli podržati Roberta Capuana. Imperija sa juga Italije došla je s brdo nove glazbe, prvenstveno s dva EP-ja koja su svjetlo dana ugledala ovog proljeća, a njih je ispreprela s mračnim,peak time techno odabirima. U sklopu trosatnog putovanja, svoje mjesto su našle i neke popularne trake sa komercijalnije strane scene poput “Baby Again” koje su dobile Capuanov edit prilagođen prilici na Sonusu.

Još jednu večer, pomana je bila u Kalypsu. Tražilo se mjesto više, partijaneri su popunili svaki kutak plesnog podija i VIP zone, kako bi poslušali brzorastuću brazilsku senzaciju. Karizmatični Mochakk nakon pandemije koronavirusa je eksplodirao na društvenim mrežama zbog svog funky zvuka inspiriranog latino amerikom koje dočarava svojim kretanjima za pultom. Kao dirigent, Mochakk kakomahne rukom, tako publika se raspleše uz njegove funky odabire, koji su na Sonusu mahom bili spojevi brazilskog funka, hip-hopa i housea. Partijaneri koji su potegnuli na Sonus iz Portugala, Španjolske pa čak i Brazila su podigli atmosferu i energiju na plesnom podiju na razinu izad sa svojim plesom, pogotovo na trakama koje su imale portugalske ili španjolske vokale. Naravno, tu su bili neizbježni i njegovi hitovi hitova poput “Da Fonk”, obrade kao što su “Express Yourself” i “Rizzla” te nadolazeće trake koje će uskoro ugledati svjetlo dana poput “Jealous” (koja izlazi u petak).

Dok se drmalo kukovima na latino ritmovima, Papayju su preuzela braća Mathame. Iza talijanskog dua, velika je godina, objavili su debitantski album te su se prometnuli u festivalske headlinere diljem svijeta. Predvodnici melodičnog techna, odradili su hibridni set, kroz kojeg su donijeli su dašak svog jedinstvenog audio-vizualnog iskustva i na Zrće. Kroz dva sata, partijaneri su imali prilike uživati u setu ispunjenom većinskim trakama s albuma MEMO uz pokoji edit trakepoput “Baby Again” te čak i obradu hita s početka tisućljeća – Sonique – “Sky”. Ovog ljeta setove već tradicionalno zatvaranju s obradom Max Richterove “All Human Beings” i porukom “All human beings are born free and equal, in dignity and rights” koja je izazvala ovacije publike.

Finiš četvrte festivalske večeri u Papayji pripao je Maceo Plexu. Američki DJ u svom arsenalu ima trake koje sežu od deep housea, preko progresiva do tech housea i samog techna, no ono što je pripremio za Sonus rijetko tko je mogao očekivati. U setu koji je trajao nešto duže od dva sata, zavrtio je 20-ak neobjavljenih traka i edita koje su brojni partijaneri čuli po prvi put. Ushićenje, oduševljenje i ekstaza riječi su s kojima se mogu opisati reakcije publike na novu glazbu Macea Plexa. Veteran Sonusa već neko vrijeme eksperimentira s novim stilom i zvukovima, a što se od njega može očekivati u budućnosti saznalo se upravo u Papayji.

 

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano