Skip to main content
  • 17.07.2011.

Izvrstan glazbeni program zadnjeg dana Hartere

Gužva koja se stvorila na Tuborg Main stageu za vrijeme nastupa Trentmollera dovoljno govori o popularnosti ovog multi-talentiranog producenta i izvođača i njegovih pratećih glazbenika. Audio-vizualni spektakl koji su priredili ovi danski umjetnici spada među najbolje koje je Hartera imala do sada.

Piše: 

Naslovna foto

Trentemoller


Nažalost, svemu dobrom dođe kraj pa je tako došao i kraj ovogodišnjeg Hartera festivala. Hartera je ponudila pregršt popularnih i talentiranih glazbenika koje se nikako nije smjelo propustiti. Od mladih, još uvijek neafirmiranih uzdanica pa sve do dokazanih virtuoza, svatko je ponudio najbolje što zna, a pozitivne reakcije i opće odobravanje govori o kvaliteti subotnjeg line – upa. Osim glazbenog dijela, vrlo je maštovito osmišljen i vizualni identitet. Od chill-out floora pa sve do samog ulaza u prostore Hartere moglo se vidjeti mnoštvo originalnih instalacija koje su savršeno upotpunile glazbeni dio programa.

boogaloo nye

Lijepo je vidjeti da na Hrvatskoj sceni postoji još jedan bend koji može konkurirati pop bendovima na globalnoj razini. Nipplepeople svojim nastupom pokazali su da je live izvedba najbolji način da ih se doživi u punom sjaju. Vrckava pjevačica i DJ digli su publiku na noge od samog početka.

Nakon njih pozornicu zauzima još jedna domaća skupina koja elektro/pop/ punk melodijama i ritmovima osvaja domaće i strane goste koji, neopterećeni jezičnom barijerijerom, uživaju u glazbi i energičnim vizualnim performansom Ide Prester i Petre Cigoj .

Lollobrigida su sa svoja dva albuma uspješno zagrijali pozornicu za dugo očekivanog Trentmollera. Gužva koja je nastala na Tuborg Main stageu dovoljno govori o popularnosti ovog multi-talentiranog producenta i izvođača i njegovih pratećih glazbenika. Bez obzira na vrućinu i nedostatak zraka u prostoriji, posjećenost je bila tolika da se nije moglo ući ni izaći do samog kraja. Audio-vizualni spektakl koji su priredili ovi Danski umjetnici teško je opisati riječima, dovoljno je reći da ovaj nastup zasigurno spada među najbolje koje je Hartera do sad imala. Radosna lica koja su okružila pozornicu dovoljan su dokaz da su harterovci ove godine usrećili brojne audiofile. Odmah pri početku prve pjesme dalo se nagovijestiti da će Trentmoller biti prvo ime ovogodišnje Hartere te je u istom tonu i nastavio: kombinacija sjetnih passagea, mračnih i melankoličnih melodija te ritmičke eksplozije pokazala se kao pun pogodak!

Nastavak glazbenog performansa pripao je francuskom producentu i DJ-u Brodinskom koji se nije obeshrabrio prethodnom ekstazom koju je ostavio Trentmoller. Brodinski je zapalio publiku svojim agresivnim, noisy – technom i teškim bass linijama uzrokujući potpuni kaos na plesnom podiju. Sada znamo zašto je Brodinski toliko cijenjen i hvaljen na svjetskoj elektroničkoj sceni; osim što njegova pojava stvara neizmjernu količinu pozitivne energije u prostoru, njegova glazba uspjela je razbuditi i najumornija tijela koja su skeptično čekala Trentmollerovog nasljednika.

Kraj ovogodišnje Hartere zaključio je još jedan prominentni francuski producent i DJ pod imenom Fabien Pianta a.k.a Feadz. Veselim elektro melodijama u kombinaciji sa hip-hop ritmovima doveo je elektroničku glazbu do jedne nove razine. Iako je sunce počelo osvjetljavati bivšu tvornicu papira, to nije utjecalo na broj posjetitelja koji su veselo skakutali do samoga kraja Feadzove svirke.  

Nažalost, iduću Harteru moramo čekati još cijelih godinu dana, ali kako je krenulo, tvornica papira će postati premala za sve one koji će se vratiti nagodinu i one koji će htjeti doći proživjeti svoj prvi put.

Uključujući glazbeni postav na Tuborg Main stageu, ovogodišnji glazbeni program Hartere  ponovno je uključio nove, nekonvecionalne i talentirane mlade izviđače koje riječka publika može doživjeti samo na Harteri. Iako je riječka elektronička scena već neko vrijeme na istome mjestu nadamo se da će ovaj eksperimentalni doprinos motivirati riječke DJ-e na kreativni rad i pomicanje standardnih granica produkcije elektroničke glazbe.

Kad smo već pohvalili sve što se moglo pohvaliti, ne želimo izostaviti ni umjetnike koji su svojom kreativnošću doprinijeli visoko kvalitetnom vizualnom dijelu ovogodišnje Hartere; osim Radio Isusa, konstrukcije na terasi pomoću koje je publika mogla sudjelovati u stvaranju glazbenih efekata, vidjeli smo zanimljive video instalacije, skulpture i performanse pred kojima su se gosti neprekidno zaustavljali i davali pozitivne komentare. Tako je i sama tvornica papira postala jedno veliko umjetničko djelo omogućujući svim posjetiteljima sinestezijsko iskustvo.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano