Skip to main content
  • 21.04.2023.

Mr. C u Petom Kupeu uz warehouse rave himne uspio odvesti publiku nazad u ta vremena

14. travnja 2023. godine u zagrebačkom klubu Peti Kupe održao se drugi po redu Sequences


Ovaj put s glavnom zvijezdom DJ-em Richardom Westom, poznatijim pod imenom Mr. C, legendom acid i tech house scene preko 30 godina te članom megapopularne grupe devedesetih, The Shamen, u kojoj je postao punopravni član 1991. godine pridruživši se osnivaču i frontmanu Colinu Angusu kao MC, plesač i producent te postavši zaštitno lice grupe.

Zagrijavanje su odradile mlade snage tech house scene, Kobali i Chuba Chubs, svirajući back to back set, a večer je zatvorio legenda hrvatske scene, DJ Mary, također svojim techno i tech house ritmovima.

Nismo znali što možemo točno očekivati od Mr. C-a jer ga je autorica teksta vidjela uživo davne 1994. godine na Future Shocku gdje je Colin Faver, s kojim je inače radio, puštao glazbu, dok je Mr. C neumorno repao, no kako postoje snimke i gdje Mr. C kao DJ uredno nastupa i kao MC, pitali smo ga u kratkom razgovoru hoće li večeras repati i možda čak izvesti „Move Any Mountain“. Rekao je kako ipak neće (pa čak niti na autoričino „inzistiranje“ da je ona spremna „odraditi“ Colinov dio pjesme koji zna napamet, na što se tajanstveno i ponosno nasmiješio potpisujući joj vinilke pa tako, uz Boss Drum i Axis Mutatis, i En-Tact album na kojem je „ProGen 91“ / „Move Any Mountain“) te da će to biti čisti DJ set koji će teći onako kako će publika „disati“.

I doista, bio je to vrhunski underground set londonske DJ legende koja je počela svoju karijeru još krajem osamdesetih u Camden Palaceu (sada KOKO klubu u kojem i dalje nastupa) gdje je radio kao MC zajedno s DJ-ima Colinom Faverom i „Evil“ Edddyem Richardsom s kojim izdaje i deep house single 1987. godine „Page 67“, a koji su ga nadahnuli da i sam postane DJ pa je tako nastupao i u ostalim popularnim londonskim klubovima kao što su Fantasy, Base, Release i slični, a bio je suvlasnik i rezident DJ poznatog The End kluba. Vodio je i redovite večeri petkom u klubu Mangled u Braintreeu, Essexu, poznatom po tome što su se članovi The Prodigy tamo skupljali i nastupali, a s kojima su Shamenovci vodili i medijski „rat“ devedesetih zbog ukradenog samplea iz njihove trake „Hyperreal Selector“ koji su Prodigy iskoristili u svojim trakama „Out of Space“ i „Break and Enter“.

Setom je tako, uz minimal techno i tech house, ali i vokale te klavirske dionice tipične za warehouse rave himne s kraja osamdesetih i početka devedesetih, dominirao snažan acid house zvuk pa nas je Mr. C uspio odvesti nazad u ta vremena i dočarati nam dašak tadašnje londonske scene, čemu je svakako pridonijela i mistična, pomalo mračna atmosfera te uređenje i pažljivo osvjetljenje samog kluba koje je podsjećalo na hangar (doduše, lijepo, moderno i ukusno sređen), ove večeri isključivo namijenjen „rave“ publici. Posjetitelji su vidno uživali u ovom nesvakidašnjem setu, posebno stranom zagrebačkoj publici koja uglavnom preferira drukčije acid zvukove, one hard i oldschool techna i trancea koji korijene vuku iz Njemačke i Belgije.

Mr. C je pokazao svoju virtuoznost izvanrednim tranzicijama i selekcijom traka, ali i ponekim „scratchanjem“ i sličnim DJ „cakama“ koje su samo još više rasplamsale rasplesanu publiku pa što je set išao dalje, tako su specifični i dobro poznati acid zvukovi Roland TB 303-a postajali sve žešći i glasniji, a povici i zviždanje sve češće, dok je stroboskop radio na najjače. Iako to te večeri nije bila uobičajena „rave“ publika, već urbana, pomalo hipstersko-šminkerska ekipa (a i poprilično smo uvjereni i da Ebenezeer Goode nije bio u posjeti jer nije to takvo mjesto), iskazala se kao istinska ljubiteljica kvalitetne elektronike kojoj nije trebalo ništa osim pokojeg koktela, glazbe i dobre atmosfere da se preobrazi u pravu underground rave ekipu kojoj bi na plesnim koracima pozavidjeli i sami članovi već spomenutog The Prodigy.

U našem mini intervjuu pitali smo Mr. C-a i kako to da se odlučio iz Amerike vratiti u Veliku Britaniju, točnije njegov London (naime, Mr. C je godinama živio u Los Angelesu vodeći poznati koncept Superfreq) pa je samo poslovično odgovorio kako je Amerika puna – Amerikanaca. Nije mu se sviđao mindset ni politika republikanaca. Iako je njegov klub The End odavno zatvoren, u Londonu redovito održava partije obilježavajući mu obljetnice pa je tako u ožujku ove godine proslavio 25-tu (zapravo, 27-tu, ali „tko to više broji“, kako je sam rekao) obljetnicu kluba, uz glavnu zvijezdu Laurenta Garniera. Također, nastavio je voditi Superfreq te, uz End i Plink Plonk records, ima i istoimeni label, a za 21-u obljetnicu Superfreqa ovoga mjeseca u Londonu planira dovesti Josha Winka, također legendu elektronske glazbene scene. Izdaje i vlastite produkcije pod imenom Mr. C na različitim labelima, a jedna od poznatijih traka mu je kolaboracija s UMEK-om „The Drum“.

Pitali smo ga i kako mu je bilo na nedavnim DJ gostovanjima u Marbelli u Španjolskoj gdje je bio sa suprugom Miss C koja je također MC i DJ-ica, na što je odgovorio da je Španjolska lijepa, no otkrio nam je da mu je Hrvatska još ljepša i da ju jako voli posjećivati pa je tako prošle godine nastupio u sklopu Moondance festivala u Trogiru, a nakon večerašnjeg nastupa u Petom kupeu, idući dan svira u Splitu u klubu Judino drvo.

Naravno da nismo mogli odoljeti priupitati ga kad će se neprežaljeni Shamenovci konačno vratiti (postoji i facebook grupa Bring Back The Shamen čija članica je i autorica te čitave peticije i inicijative fanova da se grupa ponovno sastane) pa je rekao, očekivajući to pitanje, kako je on svakako za to, ali Colin to još uvijek ne želi (iako ga nagovaramo godinama – op.a.).

Naime, Mr. C je svjetsku slavu stekao upravo zahvaljujući tome što je bio član The Shamen kad su bili na vrhuncu slave i kad su žarili i palili europskim i američkim top listama, najprije kao producent na njihovom trećem, En-Tact albumu, pomažući im da se iz psihodelične rock grupe potpuno preobraze u projekt kojem će glavni smjer biti acid house, katapultirajući ih tako u središte londonske elektronske scene koja je bujala, a zatim pridružujući im se i kao reper na hitu Progen 91, kasnije nazvan Move Any Mountain.

Tada je u grupi bila i Plavka Lonich koja se 1992. pridružila kao vokalistica grupi Jam & Spoon. Nakon tragične pogibije Willa Sinnotta Sina 1991. godine na Tenerifima, nakon što su snimili spot za „Move Any Mountain“, Colin, jedini preostali član grupe, odlučio je nastaviti dalje rekavši da bi i Will tako htio te je zajedno s Mr. C-em, nakon što mu je dao status punopravnog člana i angažirajući novu pjevačicu Jhelisu Anderson, potpuno preobrazio The Shamen u komercijalni dance projekt koji su nastavili nizati hitove na top listama i to singlicama s albuma Boss Drum iz 1992. godine „Ebeneezer Goode“, „Boss Drum“, „Phorever People“ i „Comin' On Strong“, čije uspješne verzije su remiksirali poznati producenti The Beatmasters.

Album Axis Mutatis koji su snimili s pjevačicom Victoriom Wilson -James, izdan 1995. godine, nije bio toliko uspješan kao prethodnici, osim singlova „Destination Eschaton“ i „Transamazonia“ te su se Shamenovci odlučili i maknuti od One Little Indian Recordsa, snimivši za njih nabrazaka instrumentalni album Hempton Manor, tek toliko da odrade ugovor do kraja – a što su o vlasniku tog labela mislili koji ih je forsirao da se vrate komercijalnom pravcu, otkrivaju prva slova traka.

Nakon toga su se vratili svojim počecima i rastali se 1999. nakon što su snimili album UV 1998. godine i to tako da je Mr. C nastavio već prethodno opisanu uspješnu DJ karijeru, a Colin je pak eksperimentirao s raznim glazbenim projektima kao što je Pablo Sandoz, istraživao mistiku i putovao svijetom, a nedavno je započeo i novi psihodelični house / dub / chill ambient projekt Moship s Digital Habitatom.

The Shamen su još od kraja osamdesetih bili fascinirani tehnologijom i njenim mogućnostima, naučivši upotrebljavati drum mašine, sequencere i ostale sintesajzere koje su koristili u hibridnim live nastupima te su bili pioniri u mnogočemu pa su tako izmislili softver koji je pretvarao ljudski DNA u glazbu (traka „S2 Translation“ na Axis Mutatis albumu), kao i softver koji je isto tako pretvarao moždane signale u glazbu, a i prvi su bend koji je počeo koristiti internet kao medij, objavljujući svoje trake / remixeve na stranici Nemeton kako bi ih učinili dostupnim svima, bez labela kao posrednika

Prisjećajući se Shamenovaca te presretan što mu je autorica poklonila i portret grupe, Mr. C nas je u razgovoru pozvao na svoj party u London 15. srpnja ove godine. No, kako je Peti Kupe ispunio sva naša očekivanja, London ćemo ipak ostaviti za neka druga, bolja vremena i nastaviti se nadati da će se The Shamen ipak jednoga dana vratiti.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Suzana (@suzich_q)

Video sažetke iz Petog Kupea pogledajte niže na Instagramu.

Dodajmo i to da klub već danas 21. travnja, priprema otvorenje terase uz odličnu glazbu i piće te plant-based streetfood. Za hranu će se, artisan namirnicama isključivo biljnog podrijetla, pobrinuti Beg’s Plant Based Streetfood, a za dobru atmosferu i plesne ritmove Kwaaka Delegation, Toni&Guy i DJ Pepi. Navečer od 23h u klubu nastupa Brina Knauss uz Petra Dundova i 19:26.

 

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano