Skip to main content
  • 10.12.2012.

Oproštajni party Swedish House Mafie u Belgiji

Od kada su prvog dana objavili da im je ovo zadnja turneja kao "Trio", Steve Angello, Axwell i Sebastian Ingrosso podignuli su neviđenu medijsku prašinu i uspjeli rasprodati koncertne datume čak pet mjeseci unaprijed.

Piše: 

Naslovna foto

Swedish House Mafia

One Last Tour sastoji se od 50 koncerata diljem svijeta. Zbog velikog interesa neki od gradova ugostiti će Swedish House Mafiu više no jednom, od kojih San Francisco čak četiri puta. Prema tom podatku možemo zaključiti koliko EDM ima značajan utjecaj na zapadnu obalu USA koja uključuje tri ključna grada Las Vegas, Los Angeles i San Francisco.
 
Mi smo prisustvovali koncertu Swedish House Mafie u dijamantnom gradu Antwerp u Belgiji. Koncert je održan u velikoj Sportpaleis dvorani ukupnog kapaciteta 25.000 posjetitelja i sa sigurnošću možemo reći da je dvorana bila prepuna. Podatak koji to može potvrditi jest da je događaj bio rasprodan mjesec dana unaprijed i da osim sveukupno dvoje preprodavača tj. 7 karata koje su se prodavale ispred dvorane na dan koncerta više slobodnih karata nije bilo. Upoznali smo ljude koji su nam ispričali svoje priče da su čak iz Španjolske došli na ovaj koncert, ali i iz drugih zemalja Europske unije i šire.

Vrata dvorane otvorila su se već u 18:30, a ne moramo napomenuti kako je prostor ispred dvorane bio prepun ljudi koji su kulturno čekali ulazak. Veoma ljubazno sigurnosno osoblje bilježilo je svaki ulazak i usmjeravalo posjetitelje do svojeg mjesta. Ulazni prostor u dvoranu nudio je pregršt dodatnih sadržaja kao igrica, koncertnih materijala za buduće koncerte, robe i ostalih popratnih materijala vezanih uz koncert te veoma kvalitetan info punkt.
 
Koncert je započeo u 21:45 spuštanjem velikog bijelog zastora za vrijeme sviranja uvodne pjesme "We Came We Rave We Love" i predstavljanjem protagonista večeri. Odmah nakon usljedilo je modificiranje velike pozornice koja ee protezala čak 25 metara u visinu. Podijeljena u čak 7 segmenata od koji 4 pokretna.
 

Predstavljajući kompletan repertoar Swedish House Mafie, ali i mnogobrojnih hitova iz radionica izdavačkih kuća, primarno Size Records, Axtone i Refune i ostalih, Sebastian, Axwell i Steve konstantno su dokazivali umijeće remixiranja uživo koristeći non stop minimalno tri Pioneerova CDJ-a.
 
Pored veoma poznatih stvari kao što su uvodna Greyhound, Teasing Mr. Charlie, Lights, ali i Alex Guesta – Ran Tam Tam, Antoine Clamaran – Atomic City, Dimitri Vegas – Wakanda, Derb – In Africa, Sebastian Drums – Here I come, Alesso – Clash, Avicii – Silhouettes upareni s veoma znanim vokalima Axwell – Nothing But Love, Daft Punk – Harder Better Faster Stronger sve do SHM-ove Leave The World Behind jednostavno nisu dali posjetiteljima i obožavateljima da spuste ruke. Za kraj prvog dijela odabrali su Alleso & Sebastian Ingrosso vs. Axwell – Calling vs. I Found you. Time se spustio još jedan zastor, preuredila pozornica i započeo je uvod u drugi dio koncerta. Nakon poduže tišine iz 15 metarskog audio sustava koji je visio sa stropa dvorane, začuli su se tonovi trake The Aston Shuffle vs. Tommy Trash – Sunrise (Won't Get Lost Again).
{youtube}xW0Eorfq-vQ{/youtube}
 
U drugom dijelu produkcija jednog ovakog zahtjevnog koncerta došla je do punog izražaja kada je Axwell predstavio vrijedan radni tim koji su direktno involvirani u "live" produkciju koncerta. Tada su se svjetlosnim efektima, vizualizacijom, zvukom, vatrometom i ostalim vizualnim efektima predstavili ljudi iza cijelog projekta i pokazali u nastavku kako kada se uključe sva ljudska osjetila može dočarati muzika i emocije. Neke od ostalih traka koje su obilježile večer bile su: Michael Calfan – Resurrection, Hard Rock Sofa – Here We Go, Axwell – Together, nezaobilazna Antidote, John Dalback – Zeus, Ingrosso – Kidsos, Sandro Silva – Epic.

Fotogalerija: 01.12. Swedish House Mafia – Sportpleis (Antwerp, Belgija)

 
Posebno se se naglašavale trake novije produkcije popraćene posebnih vizualnim efektima te bacačima vatre, kao što je Ivan Gaugh – In My Mind te Discopolis – Committed To Sparkle Motion gdje je publika nadglašavala audio sustav. Razbijajući niz novije produkcije s starijim hitovima TV Rock – In the Air, Angello – Knas, Adrian Lux – Teenage Crime odradili su odličan uvod u opet noviju produkciju posebice posljednji Remix Coldplay-evog Every Teardrop Is A Waterfall. Svo troje nekoliko su se puta popeli na pozornicu tj. DJ pult i animirali publiku s dodatnim zahvalama, riječima pohvale te pokazali koliko i oni sami uživaju u ovom poslu i koliko uživaju pružajući obožavateljima ovakav oblik sreće. Nekoliko puta su ugasili razglas da se čuje kako posjetitelji pjevaju i ti su trenuci jednostavno bili za pamćenje… Toliko različitih naroda, kultura, dobi svi u jedan glas… Takav osjećaj je veoma teško opisat i dočarat riječima… To je jedan od onih trenutaka za koji se kaže "Morao si biti tamo da doživiš"!!!
 

Trakom Don't You Worry Child započeo je kraj koncerta u kojem niti jedan audio sustav svijeta nije mogao nadglasati publiku. U tim trenucima osjetilo se zajedništvo i jedan poseban osjećaj da je ovo stvarno zadnji koncert njih troje kao cjeline. CO2 je prskao, vatra je skakala po 20 metara u zrak, prskalice i ostali vatrometni efekti bili su u punom efektu. Nezaboravno.
 
Time je završio koncert ali znajući da će publika biti neumoljiva za bis, ponovnom reorganizacijom velikih LED panela na pozornici, započeo je "outro" popraćen trakama Miami 2 Ibiza, One, Save The World, Heart Is King te za sam kraj ponovno Don't You Worry Child. Mnogo je glazbenika u svijetu i mnogo kvalitetne produkcije što scenske što audio-produkcijske ali ovakav doživljaj teško će biti nadjačati.
 
Posebno bi se htjeli zahvaliti organizatorima EMI Music i Live Nation-u, David Dalemans-u i Lotte Dermul-i na gostoprimstvu i pozivu!
{youtube}1y6smkh6c-0{/youtube}

Fotografije: Dejan Hren / www.hren.hr
Tekst: Dejan Hren i Biljana Mačković

 

boogaloo web
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem