Pročitajte izvrsno iskustvo hrvatske DJ-ice na novom eksperimentalnom programu ADE Lab Incepted
Amsterdam Dance Event osim što ima konferencijski i festivalski program, ima i program tečajeva namijenjenih za posebne dijelove elektroničke glazbe
Osim programa za producente i izvedbene umjetnike, ove je godine ADE proširio ponudu s dva nova programa: vizualna umjetnost i industrija. Povrh toga, ADE tim je po prvi put odlučio provesti eksperimentalni program po nazivu ADE Lab Incepted u kojem će uključiti pojedince iz svake od četiriju grupa kako bi u 4 dana radili na kreiranju EP-a u suradnji sa Sony Music Netherlands i SAE Institute Netherlands, te organizirali showcase zadnji dan programa.
Na ADE Lab Incepted mogao se prijaviti svatko s iskustvom u nekom od četiri polja, a ja sam se prijavila s Industry pozadinom. Organizacijski tim je odabrao 12 sudionika od preko 250 prijava: 6 producenata, 3 tekstopisca/vokalista, 1 vizualni umjetnik i 2 profesionalca iz industrije.
Prvi dan je bio posvećen tome da se svi iz ADE Incepted grupe međusobno upoznamo uživo i dobijemo smjernice od mentora sa SAE instituta za kreiranje albuma. Taj dan je prošao uglavnom u preslušavanju demo traka da svi dobijemo dojam tko se snalazi u kojem žanru muzike i raspravimo kako će grupe izgledati te brainstormamo ideje za pjesme. Na vizualni tim je spao zadatak da napravi cover art za EP i live vizuale za showcase, dok se industry tim brinuo da je cijeli projekt dobro izorganiziran, promoviran i da riješi logističke stvari (i sve što bi skrenulo glazbenike s kreativnog dijela).
U Industry timu moj je zadatak bio da se pobrinem da tim ima sve potrebne informacije i resurse na vrijeme kako bi se mogli fokusirati na kreativni dio tj. produkciju pjesama u studiju, razrada koncepta albuma u suradnji sa tekstopiscima te organiziranje i priprema showcase-a u Melkwegu. Moj kolega u Industry timu je radio na marketinškoj i promo strategiji te vizualnom identitetu. U cijelom ovom procesu smo bili prepušteni sebi samima, i imali ruke otvorene da smislimo ideju za EP, promoviramo ga i organiziramo večer kako god mislimo da je najbolje – naravno prvi, drugi dan dok još nismo znali kako će pjesme zvučati, koja je ideja iza njih, tko uopće sudjeluje u kojoj grupi, bilo je poprilično nezahvalno planirati nešto.
Povrh toga, imali smo mnoštvo logističkih pitanja, koja smo usmjerili ADE timu koji je bio izuzetno responzivan s obzirom na hektični ADE tjedan – valja napomenuti da s obzirom da je ovo prva godina da rade takav intenzivni bootcamp, očekivano je da sve smjernice i informacije neće biti dane na pladnju – zato je tu bio ključan naš Industry tim da sve nepoznanice prepozna, riješi i provede akcijski plan. U pomoć s artist brandingom pristigla nam je ekipa iz Sony music-a koja nam je održala dvije prezentacije i dala praktične savjete i ideje.
Sljedeća dva dana, produkcijska ekipa je snimala po cijeli dan u tri studija na SAE institutu uz asistenciju mentora. Moram priznati da mi je zaista fascinantno i inspirativno da se 12 ljudi koji se po prvi puta upoznaje, koji dolaze iz različitih dijelova svijeta i s različitim glazbenim preferencama, može tako fluidno, brzo i efikasno ubaciti u kreativni proces i stvoriti tri predivne pjesme koje vode publiku kroz razne emocije u samo 3 dana. No, naravno bilo je tu i jezičnih barijera s obzirom na to da neki bolje, a neki lošije pričaju i razumiju engleski, ali smo se brzo snašli komunicirajući ideje kroz zvuk i slike.
Zadnji dan su se radili završni radovi na albumu: miksanje i masteranje traka kako bi bile spremne za prvo slušanje u Melkwegu, zatim light i sound check gdje nas je dočekala stage managerica koja je bila vrlo profesionalna i brzo nam omogućila sve što nam je bilo potrebno.
Showcase smo otvorili sa slušanjem naše tri pjesme i popratnim live vizualima, a nakon toga je uslijedio QA session koji sam ja moderirala. Iz moje perspektive, bilo je vrlo uzbudljivo prepoznati iz svakog od artista esenciju (fragment) sebe koju su dali u projekt i prezentirati ih u tom svijetlj kroz pitanja koja sam postavljala s obzirom na ono što sam naučila o svakom artistu i uočila tijekom njihovih recording sessiona. U tri dana, Industry team je svako malo išao od studija do studija upiti energiju i emocije produkcijske ekipe te osluškivati kako teče njihova kolaboracija što je bilo ključno za autentičan QA i daljnje promoviranje kako artista tako i albuma.
Koncept EP-a smo brainstormali u Industry timu – probali smo pronaći što je to zajedničko ovoj grupi od 12 pojedinaca, kako smo povezani ovim projektom i koje poruke se protežu kroz same pjesme? Tako smo smislili nekoliko koncepata, okupili cijelu ekipu, prezentirali koncepte, prikupili feedback i odlučili se jednoglasno za Fragments što je ujedno i naziv EP-a koji će biti objavljen od strane Sony Music-a. Više o Fragments EP-u pročitajte ovdje i zapratite IG @ardee_rdj gdje će biti objavljene novosti povodom objave albuma!
Vrlo dobro osmišljena ideja od strane organizatora da objedini sva četiri polja u glazbenoj industriji i pokaže kroz ovakav kreativni bootcamp koliko je svaka osoba bitna u glazbenom procesu. Preporučam domaćoj ekipi da izvidi ADE Lab program sljedeće godine i definitivno se prijavi za Incepted program. To je neponovljiva prilika da kompletno izađeš iz komfort zone, ne samo iz kulturološke perspektive, nego i iz kreativne, a posebice kako bi se individualni glazbenici asimilirali ne samo na co-produciranje, nego i na suradnju i komunikaciju s ostalim rolama u glazbenoj industriji, a i proširili svoje vidike i mrežu poznanstva. Incepted posebice pruža priliku da iskusiš sve dijelove, prepreke, nepoznanice i užitke od ideje za kreiranje pjesme, pa sve do distribucije i marketinga.
Što se festivalskog dijela programa tiče, uz gusti ADE Incepted raspored uspjela sam posjetiti tri eventa.
- Awakenings, Gashouder
S obzirom da je moja prijava bila iz Industry tracka, prvi dan nam je počeo tako da smo ja i moj kolega iz iste branše prisustvovali panelu od 30-ak uzvanika gdje su organizatori Awakenings-a podjelili svoja iskustva rada u organiziranju događaja. Moram priznati, za Awakenings nisam do tada čula, a kad je Rocco pozvao sve zainteresirane da se zapišu za guest listu i dožive audio-vizualnu umjetnost te večeri, nisam mogla odbiti. Kasnije smo shvatili da je guest lista besmislena jer je događaj taj dan bio ionako besplatan – koja je svrha te guestliste bila, ostat će neriješeni misterij. Nastupala je KiKi u Gashouderu i pošteno me rasplesala, na moje ugodno iznenađenje. Vizualni performance je na skroz novom levelu, interesantno je razmisliti kako je produkcijska ekipa međusobno usklađena da proizvedu vizualni show na onako profesionalnoj razini. Tko nije bio – definitivno vrijedi otići!
- Polifonic x Love on The Rocks, Skate cafe
Polifonic je imao svoj show na lokaciji Skate cafe. Tamo su bile tri pozornice, od kojih svakako treba izdvojiti onu koja je u skate parku – DJ stol se nalazio na sredini, a publika je mogla slobodno kolati oko DJ-a. Skroz opuštena i dobra atmosfera, veseli ljudi i kvalitetan tech house. Ja sam išla ciljano izviditi set Alexie Glensy koja ga je odradila u svojem stilu, a ugodno me iznenadio b2b Jennifer Loveless i Pascal Moscheni.
- Picnic, NDSM Theater
Na Picnic party sam otišla također ciljano, ovu ekipu sam slučajno otkrila kad su imali takeover u Londonu u fabric-u i otada iščekujem sljedeću priliku za slušanje. Vinyl only setovi, industrijski ambijent, a publika ovog puta nešto napornija od one u Skate cafeu nažalost. Velardi je započeo večer lagano svemirskim zvukovima, dobro otvaranje. Melody za koju nisam do tada čula me zaintrigirala sa žešćim setom s vrlo plesnim technom. Andy Luff je iznio vjerojatno jedan od boljih setova koji sam čula u zadnje vrijeme, čista progresiva house-a i techno-a. Raphael Carrau je preuzeo DJ pult s prog tehnom, a šećer na kraju je bio legendarni, da ne kažem gotov mitski, Onur Ozer koji je izvadio iz rukava jedan melting pot zanimljivih ritmova i meldoija – dobra inspiracija za završetak ove ADE odiseje!