Runda Digital Day: Izazovi streaminga, primjena umjetne inteligencije, društvene mreže
Zagrebački dio glazbene konferencije Runda Digital Day vol. 5.0 donio je cjelodnevnu razmjenu znanja i aktivno traženje odgovora na nove izazove u glazbenoj industriji, ali i pokazao strast sudionika iz raznih zemalja u poslovanju s glazbom.
Reforma streaminga koju planira globalno provesti Spotify, etička pitanja i pravna regulacija primjene umjetne inteligencije koja galopom ulazi u glazbeni ekosustav, važnost diskografskih kuća u digitalnom dobu te rastući interes za glazbena događanja u Hrvatskoj glavni su naglasci zabilježeni na zagrebačkom dijelu pe tog izdanja glazbene konferencije Runda Digital Day.
Važnost etičnosti u primjeni umjetne inteligencije
‘Radi se o istinski povijesnom trenutku kada ideje koje su nam se činile strane, postaju moguće’, rekao je dr. Martin Clancy predsjednik globalnog komiteta za etiku u primjeni umjetne inteligencije IEEE , na inspirativnom predavanju o Umjetnoj inteligenciji (AI) i njezinoj primjeni u glazbenom ekosustavu i naglasio: ‘Fundamentalne promjene, međutim, donose, izazove i probleme koje valja riješiti.’ Među tim izazovima su pravna regulacija odnosa prema dosez ima umjetne inteligencije, ali i etičko pitanje. Put razumijevanja ide od umjetničkog preko legalnog i etičkog do intervencije koja će omogućiti skladno korištenje napretka tehnologije.
‘U posljednjih 14 mjeseci, razvoj i promjene na bazi umjetne inteligencije zbivajuse svakodnevno i svugdje’, rekao je Martin Clancy, ‘primjena inovacija je snažna izbiva se vrlo brzo. Usporedimo li je s prihvaćanjem primjene, primjerice, bubnjevaili saksofona u prošlosti, pa i kasnijih elektroničkih izuma, vremenski periodpočetka njihove primjene kraći je.’ Uz to, istaknuo je, alati umjetne inteligencije suzabavni, u konačnici manje koštaju, donose veću razinu diskusije, poboljšavajuznanje, donose iznenađenja, komercijalniji su i donose promjenu.
Rekordni interes publike za glazbena događanja
‘Interes za glazbene događaje kontinuirano se povećava i ove godine bismo mogli doseći novi rekord prodaje‘, istaknuo je direktor agencije Eventim Damir Vranić na panelu ‘Karta do uspjeha’ koji je za isti stol doveo i osnivača i direktora agencije Entrio Berislava Marszaleka uz moderiranje Lane Čulig iz Aquarius Recordsa. Među trendovima koji su istaknuti na panelu su povećanje onlin e prodaje ulaznica, značajan porast cijena ulaznica, ali i činjenica da još ima prostora za rast poslovanja. Kada je o ulaznicama riječ, naglašeno je da je njihove cijene, kada je riječ o domaćim koncertima, još uvijek imaju prostora za rast. Nove tehnolog ije i pristupi tim tehnologijama omogućuju dolaske novih publika u dvorane, jer je važno informacijom biti prisutan na digitalnim platformama na kojima se nalaze mladi ljudi. Rečeno je da se primjećuje eklektičnost iste publike koja posjećuje stilski i žan rovski različite vrste događaja.
TikTok je najvažnija platforma za praćenje izvođača
Antonino Šimić iz Menarta je naglasio kako način funkcioniranja industrije pretpostavlja zajedničku energiju diskografskih kuća i izvođača pri plasmanu njihovih novih radova. ‘Društvene mreže treba iskoristiti na najbolji način da ljudi mogu prepoznati rad izvođača’, pojasnio je, ‘tamo treba biti izrazito kreativan.’ Pavle Eftimovski dodao je da ‘svatko tk o se bavi glazbom mora prihvatiti činjenicu da je ‘social’ jednako važan kao i pjesma koju napiše’.
Važnost lokaliziranja sadržaja na Spotifyju
Na radionici Spotify Masterclass, Jennifer Masset, voditeljica odjela za suradnju sa indie sektorom Spotifya je predstavila mnogobrojne mogućnosti i korisne alate koje donosi aplikacija Spotify for Artists za povećanje vidljivosti izvođača i njihovih djela. Predstavila je brojke Spotifyja koje uključuju 574 milijuna pretplatnika na 183 teritorija i 40 milijardi dolara isplaćenih autorima, izvođačima i diskografskim kućama na ime prava od streamanja glazbe. Naglasila je važnost kontinuiranog rada na vlastitim profilima k ako bi se postigao veći uspjeh i dotaknula se reforme streaminga koju kani provesti Spotify. Pritom je istaknula da se radi o isplati na godišnjoj razini pri kojoj je prag od tisuću slušanja pjesme, istaknula je, malen jer se radi o svega 86 streamova pjes me mjesečno.
U raspravi nakon prezentacije istaknut je problem nedostatak lokalnih urednika Spotifyja u regiji, lokaliziranih naslovnica i playlista s lokalnim repertoarom na platformi.