Adnan Mehmedović “Medo” govori o party industriji
Danas krećemo iza scene Papaye i razvoja Zrća kao prepoznatljivog globalnog party branda s iskusnim PR liscem Adnanom Mehmedovićem.
Elektronika je započela skromno, u skladištima, podrumima i sobičcima nekih od današnjih legendi. Underground dugo nije postojao jer ni jedna stvar ne može legitimirati svoje postojanje dok ne postoji njena suprotnost. Tako se i distinkcija EDM-a i podzemlja sve više očituje kako je elektronika postala sve manje subverzivna dolaskom velikih zvijezda koje pune stadione…
Promotor, menađer, glazbeni poduzetnik i osnivać najpopularnijeg ljetnog hip-hop festivala, Fresh Island, u branši je poznat kao “Medo”. Adnan nam je omogućio neke informacije iz prve ruke o ciframa koje se vrte, planovima, ciljevima i maretinškim strategijma kojima se Papaya, Zrće i Pag bore za svoj komad plaže pod party suncem.
Kako je Mehmedović podijelio, sam projekt kojim se Zrče krenulo uzdizati na nacionalnoj i internacionalnoj razini započeo je, čini se tako davne, 2002. kada su vlasnici Papaye na Šalati željeli ponuditi i ljetnu varijantu i alternativu zagrebačkim partyjima publici koja je već postojala, rasipana po Pagu, Novalji, Crikvenici i Opatiji tijekom ljetnih mjeseci.
Projekt je u prvih nekoliko sezona premašio očekivanja i otvorio se sve više Europi i svijetu, a prekretnicu je donijelo bookiranje Tiesta. Ovaj event dovukao je sa sobom fanove iz preko 30 zemalja i stavio Zrće na party kartu.
Adnan se ujedno osvrnuo i na usporedbe Zrća i Ibize i napomenuo kako je: ” Plaža Zrće Ibiza u malom, ono što se “našoj” plaži prepisuje jest energija i atmosfera koju je Ibiza komercijalizacijom izgubila.”
No ne smatra da su još tamo gdje žele biti i progovara i o planu novog redizajniranja plaže i cilju produljenja sezone na 5 mjeseci. Posebno apelira na jaču i jasniju komunikaciju s državnim institucijma koje bi nepažnjom i škrtošću spram mladenačkog turizma mogle riskirati veliku rupu u, već ionako na tanko rastegnutoj, blagajni. Odlaskom samo jednog velikog festivala turizam bi mogao izgubit oko 300.000 gostiju koji će se zadržati na obali prosjećno tjedan dana i trošiti u tom periodu oko 600 funti ili eura po osobi.
Opisao je ujedno i proces kojim se po osnivanju Papaya Travel turističke agencije, ponuda sve više nastoji prilagotiti turizmu mladih i posjetiteljima naviklim da u nekoliko klikova mišem organiziraju cijeli aranžman. Drže do visokog standarda kvalitete jer je najbolja reklama preporuka zadovoljnog gosta i dovođenje jakih svjetskih medija koji će pokriti tvoje evente, pa se stoga multimilijunski budžeti ubrizgavaju nazad u promiđbu.
Čini se da ovaj model funkcionira jer se Papaya uspela na 23. mjesto najboljih svjetskih klubova i nedavno izbacila pola milijuna kuna vrijedan projekt, dokumentarac “Papaya Make Some Noise”. Napomenuo je ujedno i kako se projekti svake godine financiraju kreditima i još jednom apelirao na ulaganja iz turizma.
{youtube}cVO_UqnWxMk{/youtube}
Dolazak velikih festivala i brandova ne gleda kao prijetnju već govori kako: ” Dolaskom takvih velikana diže se kvaliteta i prepoznatljivost same destinacije, a za njima uvijek dolaze i investitori, hoteli.”. Na pitanje planira li se Paapya kao brand širiti i izvan granica odgovorio je kako nije nemoguće, ali kako je Zrće još relativno mlada destinacija koju tek ćekaju njeni najbolji rezultati pa se stoga resursi usmjeravaju lokalno. Mehmedović je popričao još o mnogoćemu pa za puni intervju klikni na Poslovnipuls.