Balet u Berghainu
Kada bi vam netko rekao da će se u kultnome, možda čak i zloglasnome, berlinskome underground klubu Berghainu izvesti balet, pomislili biste kako to dvoje idu zajedno kao krava i balet. Ipak, ne samo da je riječ o istini već nije ni prvi put da se nešto takvog organizira – Berghain je još 2007. godine u koprodukciji s Berlinskim državnim baletom postavio balet Shut Up and Dance! Updated.
MASSE je naziv nadolazećeg baleta, glazbu za njega potpisuje niz renomiranih producenata među kojima su i Marcel Dettmann i Henrik Schwarz, a krajnji će se rezultati izdati na CD-u na Ostgut Tonu. Berghain i ovaj put surađuje s Berlinskim državnim baletom, a sam se pak balet sastoji od 3 cjeline potpisane od strane troje koreografa – Nadje Sadaikove, Xenie Wiest i Tima Pleggea. Prvi dio, Balletsuite#1, glazbeno će biti popraćen šestotračnom suitom gitare, klavira i elektronike koju sklada Henrik Schwarz. Drugi je dio Menuett , kolaboracija Marcela Dettmanna i Franka Wiedemanna iz Amea, dok su za treći dio EVOLVE zajedničke snage unutar projekta DIN ujedinili Marcel Fengler i Phillip Sollmann aka Efdemin.
Premijerno će biti izveden 4. svibnja u Halle am Berghain, nekorištenome prostoru unutar berghainskog kompleksa, a scenski dizajn potpisuje Norbert Bisky, jedan od najznačajnijih slikara njemačkog novog realizma i postmoderne. Resident Advisor porazgovarao je o neobičnome projektu s Baumeckerom, jednim od glavnih ljudi berlinskog kluba, te mi donosimo najzanimljivije dijelove.
Tako se ideja o budućem baletu nametnula već 2007. godine, odmah nakon izvedbe već spomenutog Shut Up and Dance Updated!, kada je jedan od vlasnika Berghaina stojeći unutar velike kocke, koja je ogromna dvorana iza Berghaina, zamislio masu (njem. Masse) ljudi koja bi mogla stati u nju, ali i kako je u današnje ubrzano informatičko doba teško privući i zadržati tu istu masu. Spajajući pak suvremenu elektronsku i glazbu i vizualno iskustvo suvremenog baleta unutar projekta MASSE, Berghain želi pružiti stimulativno iskustvo koje će zaokupiti sva njihova osjetila istovremeno.
{youtube}TWOweT9kyn0{/youtube}
Na upit kako su odabrali troje koreografa, Baumecker odgovara kako je riječ o trima snažnim individualcima koji se ne boje izazova, a poznati su po tome da u svojim koreografijama postavljaju nove granice i ne obaziru se na žanrovske odrednice. Spoj glazbe i pokreta, odnosno producenta i koreografa, prema Baumeckeru, desio se posve spontano, bez ikakvih nametanja, već na inicijalnim sastancima. Probe su odmah započele te su glazbenici sudjelovali u plesnim probama, a plesači su ulazili i u studije za vrijeme snimanja. Kako je od samih početaka projekta prisutna ideja o samostalnome CD izdanju, producenti su morali imati na umu i činjenicu kako skladaju i za scenu, ali i za izdanje jer iako će skladbe biti slične one neće biti identične.
I premda bi bilo izvrsno čuti petoricu vrsnih producenata kako sviraju uživo tijekom baletne izvedbe, Baumecker otkriva kako to nije moguće jer u žarištu pažnje jest sam balet koji će osim premijerne izvedbe doživjeti još deset izvedbi tijekom svibnja što je i više nego dovoljno za organizaciju puta do njemačke prijestolnice, a ukoliko novčana situacija to ne dopušta uvijek nam preostaje CD izdanje s čak 16 kompozicija.