Skip to main content
  • 11.02.2016.

Berlinska techno institucija – Tresor – slavi 25 godina!

Trezori su oni koji čuvaju vrijedno i nezamjenjivo, sigurne luke za ono što za tebe nosi veliku vrijednost.

 
Upravo jedan takav Tresor otvorio je vrata u Berlinu čini se tako davne 1991. kako bi pod jedan krov uhvatio samu nerazrijeđenu srž klupske kulture.
 
Stoga je 2016. oblježena jednim golemim neprekidnim slavljem koje će uključiti Tresor 25 Years festival, seriju internacionalnih showcasea, obljetnicu iz njega izniklog labela i monumentalnu Tresor Records kompilaciju.
 
Kada su se vrata otvorila u ožujku 1991., u trošnom prostoru na Potsdamer Platzu, nitko nikada nije očekivao da će malo okupljalište jednoga dana postati institucija koja slavi četvrt stoljeća. Licenca je bila izdana za prostor kao umjetničku galeriju i to samo na tri mjeseca. U porođajnim bolima očekivalo se da će svakoga trena uletjeti vlasti i zatvoriti lokaciju.

 
No to se nije dogodilo (barem ne neko vrijeme) i Tresor postaje fokalna točka globalnog elektroničkog pokreta. Tresorov podrum utisnut između sefova banke, gusta magla na podiju i jedinstveni zvuk postali su simboli mirenja do tada razdvojenih režnjeva njemačkog društva. Poseban trag ostavili su DJ-i Detroita i ova detroitsko-berlinska glazbena veza zauvijek je povezala dva kontinentima razdvojena grada.
 
Od prvih Millsovih setova na tri decka, poglavljima Love Paradea koje je Sven pisao među ovim zidovima u 90-ima, pa sve do privremenog zatvaranja, racija, rušenja stare lokacije 2005, izbjeglištva i podizanja novog doma u Kraftwerku u Berlinu… Sve ovo ispisalo je nebrojene stranice povijesti i sjećanja u umovima onih koji se čvrsto drže za bovu undergrounda da ih struja ne odnese.

 
Petak, 12. ožujka, označava lansiranje proslave koja će trajati tijekom čitave godine dovodeći umjetnike koji su oblikovali zvuk Tresora pa su ovdje DJ Pete, Pacou, Sleearchive i Vainqueur uz novu ekipu s Claudia Anderson, Zadig, Psyk, J.C. i britansku legendu Stevea Bicknella.
 
Tresor Records će u čast jubileju ujedno objaviti nove projekte Borderlanda (Juan Atkins i Moritz von Oswald), Terrence Dixona, Objekta, Mike Parkera, Mike Huckabya, Dashe Rush, Marcelusa, Mønica, Claudie Anderson i još mnogih, a kulminacija se očekuje u listopadu izlaskom kompilacije. Slavlje ujedno nije ograničeno samo na lokaciju Tresora već sipa korijenje svijetom pa se na popisu našao i Exit Festival:
 
02.4.16 Milano, IT (Dude Club)
15.4.16 Kopenhagen, DK (Culture Box)
16.4.16 Rim, IT (Warehouse)
30.4.16 Amsterdam, NL (Radion)
07.5.16 London, UK (Oval Space)
13.5.16 Vitoria, ES (Kubik)
28.5.16 Detroit, US (Tangent Gallery)
04.6.16 Gijon, ES (Lanna Club)
17.6.16 Melbourne, AU (tba)
18.6.16 Sydney, AU (tba)
18.6.16 Paris, FR (tba)
09.7.16 Novi Sad, RS (Exit Festival)
30.7.16 Madrid, ES (Siroco)

 
Raznježeni Dimitri Hegemann je također podijelio svoja razmišljanja i sve što prolazi kroz glavu kada vidiš da dijete odraste. Pa kaže:
 
Naslijeđe za budućnost: što možemo naučiti iz povijesti Tresora
 
Bez Tresora Berlin ne bi bio ono što je danas. Čak i ako zvuči pomalo pretenciozno, istina je. Tresor je bio prototip za izniman klub – koji je moguć samo kombinacijom pravog vremena, pravog mjesta, pravog sadržaja i odlučnih ljudi. Tresor je bio pionir “zwischennutzunga” – niski najam –  soba u trezorima stare Bankhaus Wertheim. Sada se uspješni princip  “zwischennutzunga” (privremene uporabe) koristi i kopira od mnogo drugih klubova i kreativnih prostora koji oblikuju novi stil Berlina. Kreativni ljudi iz čitavog svijeta sjatili su se u Berlin i bili inspirirani ovime. Prvo su dolazili zbog nove glazbe – Detriot techno –  ali i zbog ovih misterioznih urbanih prostora i nepostojećeg policijskog sata (potonje je nastalo kao rezultat zaista bitnog zakona iz 1949.) 
 
Berlin je postao lonac za taljenje za umjetnike, slikare, glazbenike, glumce, dizajnere i svakojake druge ljude i kasnije i za posjetitelje čitavoga svijeta. Tzv. Noćna ekonomija eksplodirala je do do tada neviđenih razina, preoblikovala kulturni krajolik grada i usadila internu dinamiku koja privlači investitore iz čitavog svijeta (kao što se vidi u našim aktivnostima u Packard postrojenju u Detroitu, ili sa Happy Locals inicijativom u kojoj potičemo gradonačelnike u Njemačkoj da slijede Berlin u tome i daju glas kreativnim misliocima u vlastitim zajednicama i poklone im dar  “zwischennutzunga” za njihove eksperimente. Poruka 25 godina Tresora ostaje jednaka kao što je uvijek i bila i jednako relevantna: Dajte mladim ljudima prostore da realiziraju svoje ideje. Recite "Da" na eksperimente. Neka se dogodi.
 
S riječima gospodina Hegemanna koje sjedaju ravno u srce društvenog i premošćuju generacijski jaz putem glazbe, kreativnosti i sposobnosti, vas ostavljamo da sanjate o jednom berlinskom podrumu.
boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano