Skip to main content
  • Carl Cox
  • 4.11.2012.

Carl Cox o teoriji DJ-inga

Cox je ove godine napunio 50 godina, a bar 30 godina od toga je posvetio dance glazbi, što kao producent, što kao vlasnik etikete, ali ponajviše kao DJ, i to onaj vrhunski. Svoju filozofiju podjelio je s čitateljima jednog australskog portala.

Piše: 

Naslovna foto

Carl Cox

Za toliko vremena provedenog u glazbi mora postojati razlog, a njemu to nisu ni novac, ni da mu stvar bude broj 1 na radiju, kao ni da on bude broj 1 DJ na svijetu. Sve što je njemu bilo ikad bitno je da vjeruje u to što radi i što svira. Kad čuje stvar koja mu se sviđa, on ju jednostavno mora podjeliti s drugima, koji u tom trenutku moraju razumijeti da on voli tu muziku.

boogaloo nye

Prisjeća se kad je prije dvije godine izašla stvar Joea Brunninga – Now Let Me See You Work, i nitko ju još nije čuo, a on ju je pustio na Ultra Music Festivalu u Miamiu po prvi put. Sva ekipa je divljala na tu stvar, koju nikad nisu prije čuli, i to je razlog zbog kojeg Cox, iz tjedna u tjedan, iz godine u godinu, radi to što radi. Mnogi će DJ-i, kako kaže, danas puštati muziku koju ste čuli, pogotovo onu komercijalnu, jer znaju da će svi stvar pjevati i mahati rukama, dok on ne zna kako će ljudi reagirati na neku od stvari koje planira pustiti, i misli si, ‘ili će ekipa poluditi ili će ga stjerati doma‘. I onda iznenađenje… ‘Ljudi kasnije pronađu tu stvar...’, kaže Cox, ‘…ali znaju da sam ju ja pustio prvi. To je ono što me vodi…‘.
{youtube}bMtVrx8YTho{/youtube}

Što ste duže na svirci Carla Coxa, to ona postaje bolja. Nije dovoljno da u sat i pol puštate stvari koje svi znaju i koje su popularne, nego je stvar u pronalasku stvari koju ne zna puno ljudi, ali imaju emociju i osjećaj, objašnjava ovaj popularni DJ.

Nitko ne može zaustaviti dobru ploču. Aviciijevu pjesmu Levels su toliko ispuštali, i svima već ide na živce, kaže Cox, i vjerojatno bi ga objesili na podiju da ju danas pusti, ali da ta stvar nije postala toliko velika, on bi ju i dan danas puštao, jer mu se stvar uistinu sviđa. Ima dobru melodiju i ljudima donosi smješak na lice. Neću mrziti stvar zato što je popularna, postala je popularna zato što je dobra.
{youtube}_ovdm2yX4MA{/youtube}

Kad je počnjao kao techno DJ imao je i svirao je ekipi od 26, 27 godina. Danas kad ima 50 više ne može tako, pa mu je drago da se muzika općenito usporila. Postoji odlične glazbe između 122 i 126 BPM-a, kaže Cox, i ta glazba puno više diše, kad je tempo sporiji. Kad je glazba prebrza, neke se stvari jednostavno propuste.

Cox i danas ne koristi opciju synch koje imaju Traktor ili Serato, to mu je prelagano, i koristi 4 CD plejera, za razliku od nekadašnjih 3 turntablea. I dalje je vjeran umjetnosti i umijeću miksanja, i voli kad ljudi vide koliko se muči i bori da neke stvari umiksa.

Kompletan tekst pročitajte OVDJE.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano