Skip to main content
  • 3.09.2016.

Duh u Berlinu – prva pomična (isključivo underground) trgovina ploča

Zamisli samo, jedan Mercedes kombi iz 70-ih nikada nije znao da će 40-ak godina kasnije biti prenamijenjen u raspačivaća undergrounda, lutajući Berlinom s imenom super-heroja na sebi, The Ghost.

 
Ova prikaza s imenom obestjelešenog entiteta koja luta ulicama najglazbenijeg svjetskog grada nije tvoja tipična trgovina ploča usidrena na jednu adresu već je mobilna i opremljena nepreglednim sanducima i aparaturom za preslušavanje kako biste udomili neku ploču. Projekt su pokrenula dva, u Berlinu bazirana, Britanca, Josh Tweek i James Creed, dugogodišnji DJ-i. U kombiju se zatekla povelika kolekcija techna i housea uglavnom preuzeta od umirovljenih DJ-a diljem Europe.
 
Zateknete li se u Berlinu imate nekoliko opcija kako ćete uhvatiti duha- Postoji jedno već semi-regularno mjesto ispred Club der Visionaere, možete jednostavno lutati gradom ili dogovoriti privatni susret (metoda koja čini većinu tjednog rasporeda), a osjetite se slobodni i stalkati FB stranicu The Ghosta kako bi mogli pratiti kretanje.

 
Resident Advisor je uhvatio Josha i Jamesa ne bi li pitao nekoliko pitanja kojima će bolje razumjeti projekt i pobude iza njega:
 
RA: Recite nam ponešto o svojim pozadinama.
 
Josh: Poznajemo se već godinama još iz Engleske, još od prije no što je bilo koji od nas zakoračio u elektroniku. Oboje smo se preselili ovdje u različitim točkama u vremenu u posljednjih 7 godina i sada vodimo trgovinu zajedno.
 
Ja sam bio suosnivač i rezident za Louche u Leedsu i Londonu od 2007. Preselio sam u Berlin kasne 2012. baš kada je promocija u VB krenula gubiti svoj sjaj. Neko vrijeme sam radio na daljinu bookirajući partyje po Berlinu i svirajući po gradu pomalo. James i ja smo se dosjetili ideje za The Ghost prethodnog ljeta, i od tada je to postao posao s punim radnim vremenom za obojicu.
 
James: ja sam u Berlinu duže i uključen u trgovinu ploča vrijeme. Radio sam za nekoliko labela nekoliko godina prije no što sam započeo vlastiti s dobrim prijateljem koji se od tada preselio u Španjolsku. Zbog promjene u ukusu posljednjih nekoliko godina i života u drugim zemljama odlučili smo malo usporiti i fokusirati se na druge projekte.
 
RA: Od kuda dolaze sve ploče?
 
James: Uglavnom je rezultat kopanja i veza koje smo stvorili kroz godine, stvarajući mrežu koja se proteže diljem Europe na tržištu rabljenog vinila i to je otvorilo mnoga vrata. To je ujedno dovelo i do prvih devet kolekcije s kojima je započeo The Ghost. Josh i ja imamo prilično sličan ukus u glazbi pa je bilo prilično jednostavno odlučiti što kupujemo, koliko vrijede i slično.

 
RA: Svakako, neće sve što posjedujete stati u kombi. Kako ćete pristupati rotaciji ploča koje nudite za prodaju?
 
Josh: Iz iskustva znamo da može biti prilično frustrirajuće posjećivati trgovinu ploča i svaki puta nailaziti na iste trake. Ograničenja koja postavlja veličina naše trgovine zapravo fino služe da bi se borili protiv ovoga. Imamo mjesta za oko 1200 ploča u The Ghostu odjednom, a imamo skladište koje drži puno puno više. Ispraznimo kombi svaku večer i napunimo ga novim pločama svako jutro pa je prilično lako zamijeniti sanduke. Metoda je prilično nasumična, ali to je i više manje poanta.
 
RA: koje su bile glavne teškoće s kojima ste se suočavali kada ste postavljali trgovinu?
 
James: Da budem iskren bilo ih je mnogo. Sama priroda mobilne trgovine je značila da će postojati problemi na koje smo mislili koji nam u drugim okolnostima ne bi ni pali na pamet. Odabir pravog kombija je bio prvi korak: mehaničko stanje, ograničenje težine kada imaš bus pun traka, udobnost mušterija koji unutra istražuju. Također je trebao izgledati cool, izvana i iznutra. kada samo našli savršeni model slijedeći korak je bio prenamjena 40 godina starog kampera u trgovinu ploča. Nećemo vam dosađivati detaljima ali uključivalo je konstantno rješavanje problema.

 
RA: Kakvu glazbu možemo očekivati da ćemo naći?
 
Josh: Procjenjujemo da samo kupili oko 20 000 ploča i zadržali recimo 6000 za trgovinu. S ovom kremom s vrha postoje četiri grubo određene žanrovske sekcije – house, techno, electro i "drugo". nismo išli preduboko u podžanrove, što bi značilo da tragačima možemo dati labavo strukturirano iskustvo traženja. Imamo ipak svakojake ploče, od hip-hopa, preko drum & bassa i svega ostaloga. Imamo također i neke nove stvari. Ako čujemo nešto novo što nam se sviđa, pokupit ćemo to za trgovinu.
 
RA: Sada radite već nekoliko mjeseci. Ima li nešto što bi voljeli da ste znali prije otvaranje trgovine?
 
James: Iskreno, imali smo gotovo godinu dana da se pripremimo na otvaranje. Pokrili smo sve baze i za sada je sve dobro!
 
RA: Vidjeli smo mnoge trgovine ploče koje su se morale zatvoriti u posljednje vrijeme. Što po vama trgovina koja prodaje vinilke dance glazbe danas treba imati da bi bila uspješna?
 
Josh: Biti locirani u gradu kao što je Berlin, s bogatim glazbenim nasljeđem, svakako pomaže. No najvažnija stvar bi trebala biti ludo dobar odabir traka. Ako imaš dobre stvari ljudi će te uvijek naći.
 
boogaloo web
boogaloo nye
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u
boogaloo nye
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u