Skip to main content
  • 8.07.2016.

Elektronička glazba u školskom kurikulumu? Da molim

Možeš li zamisliti sebe u klincaštvu kako upadaš na sat glazbenoga i čeka te elektronička mašinerija?

 
Vjerojatno te je čakao pokoji instrument, knjiga s podacima o klasičnim skladateljima, možda koja bilježnica u koju ćeš upisivati note i pokoji komadić teorije… Bach je načinio bezvremenske klasike, Mozart ili Chopen jednako tako, no ako si u ranom teenagerštvu u 21. stoljeću, konstantno okružen tehnologijom, bitovima, bajtovima i sintetičkim zvukom glazba poprima sasvim novu redefiniranu formu.

 
Klasični kurikulum je više manje, izvan benefita bazičnog muzičkog znanja, uglavnom neinteresantan prosječnom tenageru koji nema mogućnosti sa strane možda brustiit vještinu dodatnim privatnim satovima učenja sviranja instrumenta ili nema mogućnosti pohađati glazbenu školu. Tako se rodila ideja prema kojoj će se za glazbu zainteresirati čitava jedna nova generacija. Ableton je stoga 2015. zamolio DJ-e i producente da zamjene svoje stare strojeve koji im više ne trebaju i za uzvrat im ponudio popust na novu opremu. Uskoro je sakupljeno preko 6000 starih Push 1 jedinica i prva runda je napokon poslana školama koje su se prijavile za ovaj inovativni program.
 
Ideja je nastala na korijenu inspirativne priče iz LA-ja gdje su satovi glazbe revolucionirani na način da su djeca iz siromašnijih četvrti učila o glazbi koja ih zaista zanima i koju slušaju, a koja je u potpunosti zanemarena u mainstream obrazovnom sustavu. Kako Abletonov direktor komunikacija Chris Woods kaže: "Ideja se materijalizirala sporo, prije jedno dvije godine, kada smo slučajno nabasali na učitelje koji već čine razne stvari u učionici s našim proizvodima i razgovarali smo s njima o tome i promatrali neke satove. Počeli smo razmatrati što bi bilo potrebno da podržimo ovo i saznali da neki učitelji imaju želju, ali ne i sredstva kako bi to učinili. Neki jednostavno nisu znali koristiti tehnologiju pa samo im ponudili trening".

 
Melisa Parker je učiteljica glazbene tehnologije na Alec Reed akademiji u Northoltu. Kao ona koja sama stvara elektroničku glazbu prijavila se za program prethodne godine i trud je urodio plodom: "Prethodnoga mjeseca naša škola je dobila 15 jedinica. Nisam očekivala toliko. Jedna bi već promijenila način na koji mogu razgovarati s djecom, ali 15 je sjajno. […] Postoji toliko divnih stvari koje djeca mogu s ovim hardwareom, ali zaista sam trebala pogurati školu u smjeru elektroničke glazbe. Morala sam uvjeravati mnoge iz škole i odjela".
 
Na prve dojmove ove školske glazbene revolucije komentirala je : "Zaista su otvoreni učenju na ovaj način. Čini se da pokazuju više otpornosti umjesto da im jednostavno dosadi ako se osjećaju kao da nisu glazbeno nadareni. To dokazuje da se kreativnost može naučiti i bez toga da se zahtijevaju godine vježbanja klavira, a paralelno i stvaraju nešto cool". Kao zaključak navela je kako bi kurikulum trebao uključiti velik dio nove glazbene tehnologije i kako je vrijeme da obrazovni sustav sustigne realnu situaciju"
 
Pa eto tko zna što nas čeka dalje, sve velike revolucije započele su malom iskrom, pojedincima koji vide bolje od ostalih i koji staro vide iz nove perspektive. Na prvim frontama stoje inovativni progresivni učitelji kao gospođa Parker i tehnološki divovi s altruističnom stranom koja ima potrebu vratiti nešto zajednici. Kada se ovo dvoje spoji zajedno s vizijom i trudom kreću se pisati divne nove priče. Možda će jednoga dana vašem djetetu biti sasvim normalno na satu glazbenog upaliti miksetu. Živi bili pa vidjeli!
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u
boogaloo nye
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u