Elektronička glazba, urbana i alternativna kultura nisu bitne Porinu?
U zagrebačkom HoB-u dodijeljen je 31. Porin u 35 kategorija.
Održala se najveća i najvažnija hrvatska glazbena nagrada. Od nešto sitno iza 20 sati, na HRT se mogao pratiti prijenos Porina, no sami program i pretprijenos 31. po redu dodjele je krenuo u 17 sati.
S obzirom na broj kategorija, mjesta za dodjelu svih 35 nema na TV prijenosu, no svakako vrijedi istaknuti kako su alternativni, elektronički i urbani glazbenici “zaboravljeni”. Upravo glazbenim akterima koji dolaze iz tih “polja” nagrade su uručene pred sami početak TV prijenosa. Tako se primjerice na malim ekranima nije moglo vidjeti Vojka V i njegov tim pri preuzimanju prva dva (od ukupno četiri) osvojena Porina, repera Gršu i talentiranu Miach koji već neko vrijeme ozbiljno pariraju najvećim regionalnim glazbenim imenima kako na streaming servisima sa svojim milijunskim brojkama, tako i na samim top ljestvicama, ili pak Pocket Palmu koji su drugu godinu za redom osvojili nagradu za najbolji elektronički album.
Više od dva desetljeća najvažnija hrvatska glazbena nagrada je bila u okovima prošlosti te se tek 2021. udostojila priznati postojanje elektroničke glazbe, njene scene, kao i prateće industrije koja iz godine u godinu Hrvatskoj konstantno donosi veliku korist u brojnim granama. Usprkos tom “otkrivanju” prije nekoliko godina, elektronička glazba nije bitna Porinu. Možda je samo puka slučajnost što u rotaciji kategorija koje se predstavljaju na malim ekranima još nije došao red na elektroničku glazbu, a možda samo smatraju da akteri s elektroničke scene mogu biti zahvalni i za ovo malo pažnje što su dobili.
Svakako, elektronička glazba, ali i cijela alternativna te urbana glazba i kultura zaslužuju svoje mjesto u prime timeu na televiziji, a ne jeftine pokušaje glazbenih udruga da pokažu malo respekta što naposljetku ispadne pokazivanje “srednjeg prsta” cijeloj ovoj kulturi.
Ne smijemo zaboraviti da se upravo od elektroničke glazbe ubiru veliki novci i da je ona važan dio hrvatske kulturne i turističke ponude te umjesto da se “dio kolača“ vrati nazad u razvoj iste i naposlijetku drugih alternativnih scena, dolazi do konstantnog zanemarivanja i svojevrsnog gušenja nezavisne scene i njenih projekata i aktera.
Vojko V obilježio večer s četiri osvojena kipića
U kategoriji “Najbolji album elektroničke glazbe” gdje je bio nominiran i Petar Dundov, Porin je osvojila grupa Pocket Palma za album „III“, a glazbeni producenti iza albuma su: Anja Papa, Luka Vidović i Bruno Žabek.
Čak četiri od pet mogućih Porina, osvojio je Vojko V i njegov tim. Splitski reper, kući se vraća s nagradama u kategorijama: “Najbolji video broj” uz pomoć redatelja Rine Barbira, “Najbolje likovno oblikovanje” zajedno s autorom Vinkom Pelicarićem, “Najbolji album hip-hop glazbe” kojeg je skladao uz VRH-a i Lockrooma, a uspješnu večer je zaključio s nagradom za “Album godine” za njegov drugi solo album “Dvojko“.
Vrijedi spomenuti i da su pjevačica Miach i reper Grše dobitnici Porina za “Najbolju vokalnu suradnju” zahvaljujući njihovoj elektro-pop pjesmi “Led“.