Skip to main content
  • 26.02.2016.

Eric Prydz: “EDM je kao trava… ili McDonald’s”

Eric je tip koji odbija svirati svoj najveći hit, ima specifičan pogled na EDM i laserski show koji neodoljivo podsjeća na čarobnjaka iz Oza… i tada ode na drugi show u mračan podrum.

 
Hollywoodska Palladium Arena je prije nekoliko dana postala poprište golemog eventa na kojem je Prydz dofurao svoj EPIC 4.0 live show. Švedski glazbenik stao je ispred golemog lightshowa s limeta zelenim laserima, hologramima tornada i laserskog scana svog vlastitog lica koje je plutalo ponad njega baš poput dekapitirane mudre glave čarobnjaka koji domom zove Oz. Prydz sam, zarobljen u svjetlosnu kuglu, potiče publiku da pogura kazaljke energije do kuda ide. No pjesma koju odbija svirati već 10 godina je ujedno i njegov najveći hit, Call On Me. Traka inspirirana French Touchem i izgrađena na sampleu Steve Winwodove Valerie s videom koji je postao mokri san svih onih tipova koji su 2004. plovili u hormonski natopljenoj frustraciji teenagerstva, tako je uskraćena široj top listama zaluđenoj masi.

 
Prydz ima poprilično neobičan odnos s EDM poskočicama i masama koje se u njihovom ritmu njišu. Izdanja koja nastaju u post Call-On-Me eri sve više naginju progressive houseu i odmiču se od ljubazno neutralnih traka prikladnih za mainstream lakoću radio vala.
 
Novi album Opus tako je dvosatno izdanje na kojem je naslovnu traku u desetominutnom izdanju preradio i Four Thet. No temeljni monomer gospodina Prydza je upravo proturječje. Ujedno i ludi kada ga se svrstava s Vegas headlinerima iako je upravo  tamo 2013. držao rezidenciju, ignorira zahtjeve pop zvijezda koje bi voljele s njime raditi, no ne bi imao ništa protiv na nekoliko sati u studiju s Adele. Razočarano-optimistični pogled obilježava i njegov stav prema EDM-u generalno, gdje govori kako je "Glazbeno vrlo dostupan, otrcan i vrlo pop […] to nije house ili techno nego pop s 4×4 ritmom". Osvrnuvši se na one koji ga još danas povlače za rukav da pusti Call On Me kaže: " To su normalni potrošači koji slušaju radio i vole top 10 listu na iTunesu tako da sviđa im se ta pjesma jedan tjedan, a već drugi je tu nešto drugo. To je kao fast food, konzumacija glazbe iz tjedna u tjedan".
{youtube}47nIoXraa_Q{/youtube}
 
Nastavlja – "EDM je gotovo kao trava… EDM je vrlo dostupan, kao McDonald's ili nešto slično. Ideš na prvi festival i vidiš sve ove izvođače i konfete, buku i vrištanje u mikrofon i goleme melodije, i mogu vidjeti kako šesnaestogodišnji klinac na prvom festivalu može postati ovisan o ovome, ali postati ćeš stariji i tvoj glazbeni ukus će se rafinirati. Razviti ćeš stvarni interes za glazbu."
 
Eric se također ne uklapa baš u tradicionalni kalup superstar životnog stila. Ne gleda blagonaklono na letenje pa ga turneje na duge sate vežu na buseve kojima putuje i jednaku količinu vremena kao na velikim pozornicama provodi u sićušnim klubovima, gdje preuzima druge aliase pa je Pryda onaj koji vrti melodični eksperimentalni house, dok Cirez D udara po oštrijoj techno domeni. I tako ovaj tip koji je nedugo izdao album za Virgin Rec, i napunio Palladium istu večer piči u opskurni dio LA-a, u mali klub znojnih zidova ne bi li se u 2 ujutro pojavio kao Cirez D.

 
Onima koji ne mogu pomiriti paralelne svjetove u kojima živi jednostavno kaže "Ovo je gotovo način na koji meditiram. I noćas imam priliku otići u ovu mračnu underground rupu i za nekoliko stotina napraviti ovu glazbeno potpuno drugačiju stvar. Ali to je jednostavno ono tko jesam – volim ovo i volim činjenicu da sam pronašao način da radim oboje".
boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano