Skip to main content
  • 6.12.2019.

Evolucija Zvuka – tuzlanski techno na analognim mašinama

Evolucija Zvuka se oslanja pretežno na analogni zvuk i izvođenje elektroničke glazbe „Live“ – uživo i isključivo na analognim mašinama stvarajući neku vrstu „suvremene“ i „eksperimentalne“ scene u Tuzli.

Piše: 


Electro priča Lejle i Maria kreće početkom 2014. kada su se zvali Mario Sun & Lejla Moon Mystic. Mario je pod tim imenom tada imao i par nastupa, ali su još tražili "ono pravo" kako ime tako i pravac i izričaj.

Kupnjom analognog syntha Arturia Minibrute sve se počinje mijenjati. Ubrzo dolazi još mašina, između ostalih i ritam mašina Roland TR-8  i Mario kombinira DJing i live act na prvom većem nastupu na festivalu Kaledioskop 2015. te počinju snimati kućna videa. Ti jednostavni i spontani video zapisi su dobro prihvaćeni od publike. Evolucija Zvuka dobiva ponudu za prvi intervju, rade se i prve vastite pjesme. Posebno ta njihova "kućna videa" koja pokazuju osobnost Lejle i Maria, dozu humora, ali i kompleksnosti stvaranja elektroničke glazbe analognim putem. Čak i taj sukob "nestašnog" Maria koji snima i izbacuje sve online i Lejle koja virtuozno svira piano zatim pređe na DJing zaista daje posebnost koju EZvuka dobija samim spojem njih dvoje.

Evolucija Zvuka organizira i nastupa na tri eventa održana u relativno kratkom periodu. Za samo šest mjeseci u Clubu Palma Tuzla doveli su velika imena elektroničke scene sa prostora Hrvatske i šire, a to su Ivan Komlinović, Jan Kinčl Zero i Silvio Hrabar. Svi partiji, posebno pionirski Live act u BiH, bivaju i medijski popraćeni. U isto vrijeme promoviraju i domaće predstavnike DJ-inga. Analogni Electro Art duo Evolucija Zvuka od 2015. stvara temelje analogne elektroničke glazbe u Tuzli, ali i cijeloj BiH jer je to prvi sastav ovakvog načina izvođenja i stvaranja.

Nakon što su otvorili Facebook grupu “Analog-Hardwer electro addict” dolazi do ekspanzije što njihovih kućnih videa, što tutorijala o opremi, o načinu izvedbe. Oko grupe okupljaju se ljudi koji se bave sličnom ili istom načinu izvođenja muzike. Takođe, grupu prati i publika koja se ne bavi muzikom, ali želi širiti svoje vidike i oni koji osjete da je to "ono nešto što dolazi". Nakon prve godine postojanja FB grupe javlja se sve više ljudi iz cijeloga svijeta (Amerika, Njemačka, Italija, Japan, Češka, zemlje u regiji…) koji postavljaju i svoje uratke. Dolazi do razmjene iskustva, sinergije i odličnih prezentacija.

Evolucija Zvuka napreduje sve više i svoj pravac naziva Electro-Art jer ne žele biti vezani za jedan ili par pravaca, ali ono što žele jeste – biti prepoznatljivi i nastaviti evoluirati držeći se mota "Muzika se ne mijenja odnosno mijenja, ali jako malo i sporo, samo zvuk se mijenja brzo i snažno".

1999. Mario glavaš postaje prvi Goa-Trance DJ u Tuzli i BH organizirajući svoje partye sam i u kooperaciji najviše sa DJ Red-om Avdom Šerakom (R.I.P.) i njegovom organizacijom Different Style. Prije toga je vodio emisiju Alter-Shock na radio Kameleonu, da bi kao DJ, u dogovoru s ekipom koja ga je vjerno pratila, odlučio se za umjetničko ime Atma.

Lejla Mulaosmanović – umjetnica, dirigentica, kompozitorka, profesorica. Sa 5 godina počinje svirati klavir. Osnovnu i Srednju muzičku školu završila u Tuzli na odsjecima za klavir i teorijskom odsjeku (prof. Dušek). 2007. god diplomirala na Muzičkoj akademiji u Sarajevu odsjek Kompozicija i dirigovanje u klasi red. prof. mr. Julija Marića. Lejla Mulaosmanović živi i radi u Tuzli. Kao profesor dirigent, radi u Srednjoj muzičkoj školi Tuzla, predaje predmete osnovi dirigovanja, hor, orkestar, sviranje horskih partitura i klavir. Kao prateći vokal pjevala 2004. na promociji albuma „Zakon jačega“ Harija Mata Harija u Narodnom pozorištu Sarajevo, zatim na otvaranju Starog mosta u Mostaru 2004. kao prateći vokal Halidu Bešliću, a u Skenderiji – Sarajevo sa vokalnim ansamblom „Allegro“ i Sarajevskom filharmonijom na velikom koncertu Tošeta Proeskog 2006. god .Lejla je između ostalog nastupala 3 puta pred Papom Ivanom Pavlom II u Vatikanu, otimala najbolja mjesta od klavirskih takmičenja preko dirigentskih do njoj posebno dragih horskih. Radio Kamelon je 2016. stavlja na listu žena koje dobijaju nagradu pod nazivom koji ju najbolje opisuje – "Super Žena".

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano