Skip to main content
  • 19.04.2017.

Hawtinov debi novog showa ukrao lovorike prvog dana Coachelle!

Coachella 2017. još jednom stiže kao luksuzna festivalska krema godine koja u vitrinu stavlja sve novo, svježe, inovativno i drugačije u glazbenoj zajednici.


Ni ova godina nije bila iznimka od mentaliteta slobode u eksperimentu s Dixonom koji je pružio besprijekorni i rijetki performans u Yumi, Dillon Francisom koji je debitirao s novom monolitskom produkcijom pozornice uz naramke još neobjavljene glazbe s nadolazećeg EP-a i Louis The Child-om koji je setom iznenađenja zatvorio Do LaB.

No ipak, ništa od ovoga nije niti liznulo prašinu koju je ostavio jedan od onih rijetkih trenutaka u karijeri umjetnika kada sve sjedne na mjesto, kada ti i tvoj rad postanete jedan entitet i on više nije tvoj – ti si samo vod koji ideju, važniju od tebe samoga, donosi u svijet. Gospodin Hawtin, pojavivši se i pod vlastitim imenom i kao alter-ego Plastikman, ugrađen je u sam temelj logike Coachelle nastupivši na inauguralnom rezanju trake festivala koji još nije ni slutio svoju nadolazeću veličinu 1999. Od tada stalni je dio postava, ali 14. travnja donosi performans u punini smisla pojma – “CLOSE — Spontaneity & Synchronicity.” Cilj mu je humanizirati sam proces izvođenje elektroničke glazbe. Mogli bismo reći da je bog plesača širenjem elektronike rođen iz stroja, no sada je naglašena humanost koja povezuje alatku stroja s božanskim domenama glazbe koje nastaju kao produkt, a kompjuterski vizual i sintetički zvuk slijepljen je na mjesto performativnošću koju bi inače mogao očekivati od rock koncerta. Za LA Times Richie je podijelio stvar koja ga je nagnala na promjenu uvriježenog stanja: "Da dođem iz svemira i vidim DJ-a da svira, mislio bi da su oni neobična vrsta koja ima samo torzo i glavu."
{youtube}h4Facu6WM8k{/youtube}

Prirodni nastavak za one koji nisu zadovoljni samo time da slijede je pitane, u ovom konkretnom slučaju: "Kako ljudima mogu približiti ono što radim? Kako bi im mogao omogućiti da osjećaju da razumiju način na koji sviram sa svojim instrumentima?". Odgovor je došao u formi performansa kada se Kanađanin smjestio u Mojave šator u 8 uvečer gdje je stajao između dvije cjeline postavljene opreme tako da mu je tijelo u potpunosti vidljivo i da su njegovi pokreti dio performansa koji se poklapa s vizualnim programiranjem. Uokviren golemim LED ekranima koji su prikazivali nešto nalik shemama i nacrtima onoga što se zaista sada događa u stvarnom vremenu, konačni rezultat bio je sasvim onostrano i konceptualno vizualno ostvarenje nastalo iz samog procesa do tada.

Čini se da u posljednjim godinama svjedočimo sasvim vidljivim povratku na puni krug dozrijevanja odrastanja jednog kraka suvremene glazbe i DJ setovi su sve češće zamijenjeni live nastupima, ali ni jedan nije došao ni blizu tehničkoj razrađenosti techno improvizacije popraćene sinkroniziranim živim vizualima kao CLOSE. Uživo će u SAD-u biti izveden samo na Coachelli i Detroit Movement Festivalu. Punu glazbenu varijantu spontanih techno manifestacija glazbenog ledolomca osjetite se slobodnim poslušati na Mixcloudu ovdje.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u
boogaloo nye
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u