Skip to main content
  • 8.05.2019.

Juan Atkins na domaćoj plaži

Šibenik pleše onako kako samo Šibenik zna, na baš svome originalnom, iz nule stvorenom od mudrih šibenskih glava, vrijednih ruku i sinkroniziranih srčanih ritmova, NOX festivalu.

Piše: 


Pod zaštitničkim krilom udruge Nota i RatCat ekipe, i uz pokroviteljstvo i podršku Grada Šibenika i Turističke zajednice grada Šibenika, NOX festival će u dva dana na dvije pozornice okupiti 20-ak imena domaće i strane elektroničke ergele. 2. i 3. kolovoza plaža Martinska vibrirat će dok kroz zvučnike teku (za sada objavljeni) naš internacionalni Petar Dundov, iz susjedne nam Srbije posuđeni Coeus, DJ Jock sa splitskih ulica, kolega mu i šibenski domaćin Lawrence Klein (RatCat), izraelska elektro bomba Red Axes i… I jedan od apsolutno najvećih iz samog srca techna, s detroitske panorame uvezeni, nitko drugi do Juan Atkins.

Rođen u zimu 1962., gospodin Atkins jedna je od najjačih osovina techno glazbe. Srednjoškolske klupe u Bellevilleu dijelio je s techno suocima Derrickom Mayom i Kevinom Saunderson, a mora da je bilo nešto u vodi Bellevillea kada je iznjedrila ovu trijadu, koja je kroz nadolazeće godina preobrazila lic,e prvo detroitske glazbe, i zatim globalnog zvučnog vala kako je techno s ovih sivih industrijskih ulica stvorio atmosferični oblak odaziva kros-kontinentalno. Sin koncertnog promotora vrlo rano glazbu je usvojio kao dio svakodnevice. Sve mogućnosti supostoje sve do trena dok jedna odluka ne implodira u stvarnost. Preseljenje u obližnji Belleville okinulo je tako stvaranje vremenske linije u kojoj Juan, Derrick i Kevin ostaju u narednoj glazbenoj povijesti upisani kao Bellevilleška trojka i punopravni začetnici novog pravca kojeg voliš i poznaješ kao Detroit techno. Elektronički utjecaji uklizali su u Juanov život putem funka radiovalovima kasnonoćne, petosatne, žanrovski rušeće radio emisije "The Midnight Funk Association" na WGPR radiju pod vodstvom "The Electrifying Mojo" Johnsona. Juan je prvi puta puni elektronički zvuk čuo sa 16, da bi se kasnije u intervjuima na ovaj prvi dodir s syth zvukom referirao kao na zvuk "slijetanja NLO-a na ploču".

Tamo duboko u ovom svemiru prošlosti nadomak Detroita nastaje i Deep Space kao plato za dualne DJ setove koji se rađaju nakon što je samouki Atkins vještinu predao školskom kolegi Derricku Mayu. Nekada priljepljeni za Mojov radio show, 1981. na njemu su po prvi puta čuli vlastite remixeve. Deep Space Soundworks naposljetku postaje suradnja svih članova trijade i čak u Detroitu otvaraju i klub za lokalne DJ-e, Music Institute, koji je kasnije postao inspiracija drugom valu techna s  Carl Craigom, Stacey Pullenom, Kenny Larkinom… Kao dio Cybotrona nastaje i prvi album "Enter" na kojem je traka "Clear" uhvatila esencijalni smjer koji je mladi Atkins želio slijediti, kasnije očaran "Planet Rock" trakom Afrika Bambaataae kao primarnim primjernom elektro funk stila ranog razdoblja.

1985. Izlazi iz Cybotron grupe jer je kolega Rick Davis želio više rock zvuk i nastavlja istraživati, da bi te iste godine počeo nastupati pod aliasom Model 500 i ujedno stvara svoj Metroplex label, dok je čisti techno nastajao pod imenom Infiniti, dualnom spoju s Orlandom Voornom. Prvi singla kao Model 500 " No UFO's" postaje hit u Detroitu i Chicagu, a kroz nekoliko godina zvuk se proširio i Europom i uskoro plešu i Velika Britanija, i belgijski R&S Records uz techno izdanja iz ruku Joeya Beltrama, C.J. Bollanda i Speedy J-a, a i berlinski Tresor Records '93. počinje izdavati originalni detroitski techno Underground Resistancea (X-101), Jeff Millsa, Blake Baxtera i Eddie Fowlkesa. I Tresor Records i R&S sredinom 90-ih izdali su retrospektive i kolaboracije Juanova prethodnog rada pod Model 500 i Infinity aliasima, a R&S je 1995. ujedno i izdao prvi Juanov album post Cybotron doba – "Deep Space", pod Model500 aliasom. Drugi album "Mind and Body" izašao 1999., također s R&S-a, dok je treći "Digital Solutions" nastao 2015. na vlastitom mu Metroplexu.

Premalo prostora za sva izdanja, remixeve, kolaboracije i križanja utjecaja primoralo nas je da sada privremeno stanemo i ostavimo vas da u maniri "onih koji žele više" daje istražujete sami ili pak, vrednujete li ton višim od pisane riječi, jednostavno kupite karte za obalnu bajku NOX festivala koje možete još uvijek uloviti po cijeni od 130 novaca na prostorima Entrio glazbenih kartografija ovdje.

Dobro nam došli u Šibenik, dobro nam došli na NOX i dobro nam se naplesali s jednim sa samog izvora techna. Enjoy!

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano