Skip to main content
  • 8.06.2016.

Kako je nastala Marshall Jeffersonova house himna?

Labeli nastaju i nestaju, RAM-ovi i playliste svaki dan prihvaćaju nove pridošlice, no samo ponekad kakofoniji elektroničkog izroni jedno ikoničko djelo. Ovo je priča o nastanku house himne "Move Your Body". 

 
Traka koja je ostavila svoj DNA diljem house poprišta nastala je potpuno neočekivano. Nije bila iz ruku iskusnog glazbenika niti već proslavljenog laureata, već jednog tipa koji je u ranim 80-ima u Chichagu svoje dane provodio u poštanskom uredu.
 
Sve je započelo tako da je Marshall Jefferson samo krenuo odvesti prijatelja u The Guitar Centre, ali kući se vratio s 9000$ vrijednom opremom na kojoj nije znao svirati. Od tipa u poštanskom uredu ne očekuješ da sa sobom nosi devet tiisućica labavog sitniša po džepovima, pa je tako trgovina uredila plan otplate za sekvencer, klavijature, Roland TB-303 drum machine, mikser, pojačalo i četverotračni snimač.

 
Prijatelji se nisu mogli prestati smijati jer je upravo bacio ovoliko novca na opremu koju ne zna koristiti, no ako sudba zove, javiš se i sve potrebne vještine naučiš uz put. Sam je objasnio ovo nevjerojatno razdoblje otkrivanja riječima: "Znaš čovječe, napisao sam prvu pjesmu dva dana kasnije i i slijedeće godine, ruku na srce, DJ-i diljem svijeta počeli su unajmljivati klavijaturiste govoreći im da žele da sviraju kao Marshall Jefferson. To je istina." Prva traka tako je službeno smiljena 1986. i postala je himna, jedna od gradivnih jedinica housea, beskonačno reproducirana i samplirana, postala je proto-house utočište.
 
Ovo je zaista bila injekcija u tek rastuću house scenu koja je još uvijek tražila svoje zvučne orijentire. Kopiranje i sempliranje 80-ih nastavlja se još i danas kako dance zajednica u retro pogledu preko ramena ponovo otkriva užitke izvorne house glazbe. Ovi specifični rifovi ustoličili su se toliko u house srca da je uopće teško zamisliti da bi u suvremenom kontekstu bilo koja traka mogla skinuti Jeffersonov hit s trona. 

 
No unatoč svemu ovome pozadinska priča nije išla nimalo idealno i Marshall je tek prije nekoliko godina dobio puna prava na svoju zvučnu pozivnicu. Traka je trebala biti izdana na Larry Shermanovom legendarnom Trax Recordsu, a Jefferson je kazete podijelio legendarnim DJ-ima Dj Ron Hardyju i Frankie Knucklesu i audiosfera je uskoro zabrujala šireći traku sve do DJ Alfreda na Ibizi i Pula Oakenfolda i Trouble Andersona u Londonu.
 
Shermanu se traka inicijalno nije sviđala i nije je izdao kao ploču čak ni kada mu je Jefferson sam dao novac za tiskanje, no to se promijenilo kada je vidio uspjeh trake, ali tek nakon što je izdana na Jeffersonovom vlastitom Other Side Recordsu. Sherman je uzeo traku i izdao je pod Trax akreditacijom ignorirajući referencu na Other Side izdanje.
{youtube}QAR8cq5Bl94{/youtube}
 
Jefferson je htio ujedno nasnimiti i vokale kolega iz pošte Curtis McClaina, Rudya Forbesa i Thomasa Carra i izdati pod zajedničkim imenom On The House, no Sherman ju je izdao pod Marshallovim imenom. Kako je Sherman sada bio vlasnik izdane trake u narednim godinama Jefferson nije dobio nikakvo priznanje ni naknadu za opsežno sampliranje svoje umotvorine. Ovo iskustvo utjecalo je na Jeffersonovu ideju o razvoju kulture samplinga i ogorčen i bijesan, bio je odlučan da neće koristiti ničije samplove u narednim izdanjima.
 
30 godina nakon početka borbe zadovoljština je tek pokazala svoju njušku, kada je 2012. "Move Your Body" napokon službeno priznat kao Marshallovo djelo i napokon je reizdano na Open House Recordingsu s remixevima Frankia Knucklesa, Erica Kuppera, Terryja Huntera, Toda Terrya i Paula Hardcastlea. Pa eto, trnje kao trnje, najčešće odluči rasti uz puteve prema zvijezdama, ali ako je vjerovati da je sve što se dobro svrši ipak esencijalno dobro, house srce može biti na mjestu.
boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano