Skip to main content
  • 22.09.2016.

Kaskade: “Rat na drogu je farsa”

Kako je tvoj mozak mesnat i podatan, krhak i ujedno najsofisticiraniji biokemijski košmar, sklon iluzijama i ovisnostima, jedino logično je da ideja osobne odgovornosti kod zlouporabe njegove prijemčljivosti kemijskih supstanci postane nejenjavajuća rasprava.

 
Tako se u raspravu uključio i Kaskade nakon što je prethodnoga tjedna HARD objavio da se Day of the Dead neće održati u 2016., što će označiti prvu godinu neodržavanja od kada je 2008. uspostavljen HARD Haunted Mansion. Kako bi rasplinula glasine da su razlog neodržavanja smrti na ovogodišnjem HARD Summeru glasnogovornica Alexandra Greenberg je komentirala: "HARD je još ranije ove godine odlučio da ga neće održati zbog produkcijskih razloga. Pripremanje za dva festivala na dvije lokacije HARD SUMMER i HARD Day of the Dead) koji su tako vremenski blizu bilo bi preveliko opterećenje na resurse."
 
No ovo je rezultiralo time da je Los Angeles Times objavio članak naslova "Nakon ljeta smrti popularni Halloween rave neće se održati" uz obilne citate statistika smrti na raveovima. Kaskade se osjetio pozvanim odgovoriti i objavio editorial na vlastitom webu.

 
"Zaista. Ljeto smrti. Zaista."
 
"Dakle u posljednjih 10 godina bila je 21 smrt povezana s drogama na dance eventima. SVAKOGA DANA imamo 27 smrti povezanih s zlouporabom droga, što je na neki način manje dostojno vijesti i pažnje. Pretpostavljam da nakon što dođeš u određen točku vijesti više ne primjećuju."
 
Nastavio je kako mu je namjera koristiti svoju platformu kako bi spriječio da se ista stvar ponavlja naglašavajući potpunu neučinkovitost prohibitivnih mjera i rješenja koja sada postoje. Što je, pogledaš li, sasvim jasno, jer u svijetu u kojem je sve dozvoljeno jedini užitak koji osjećaš je još umočiš li palac u ocean zabranjenog. Zdrav razum nalaže da sadašnje metode zabrane ne funkcioniraju, no rigidne birokratske strukture prestravljene promjenom i izlaskom iz bilo kojeg "Uvijek smo to tako radili" okvira jednostavno ne vide vrijednost i ne slušaju masovna istraživanja koja sugeriraju da legalizacija zapravo smanjuje broj žrtava i korisnika. 
 
Svaka nadređena struktura i sistem vjerovanja radi ono što radi najbolje – prilagođava podatke da bi odgovarali njegovom specifičnom cilju, u ovom slučaju demonizaciji ovisnosti ili zlouporabe droga, dok istidobno milijuni umiru od legalnih droga šećera, nuspojava lijekova, alkohola, cigareta – no ipak ove stvari donose novac korporacijama pa nema smisla u njih se petljati dok god su financijske mašine.

 
"Sretan sam pozabaviti se ovim problemom. Sretan sam što mogu iskoristiti svoj utjecaj kako bi ohrabrio ljude da budu odgovorni i da ostanu živi. No ovo je svjetski problem, nešto što ni blizu nije vezano samo za dance glazbu. Dio problema je to što ga ljudi uporno pokušavaju pojednostaviti. Raveovi = droge. Pa hajdemo ih zatvoriti.
 
To neće funkcionirati i svi to znamo. Vrijeme je da se reci u kolumnama posvete stvarnim pričama. Rat na drogu je farsa. Postoje bolja rješenja od stalnog povraćanja istih alarmantnih solucija koje nikada nisu funkcionirale i koje NIKADA neće funkcionirati. Pokušajmo ovo: Edukacija, harm reduction i legalizacija."
 
Kaskadeove riječi ovdje nisu bitne samo zbog utjecaja i povijesti koje sam ima u dance glazbi već i zbog toga tko jest. Nazivanje sadašnjih praksi farsom kod njega nije apologetsko samozavaravanje da bi se osjećao bolje zbog svojih sintetičkih izleta jer ovo govori čovjek koji je trijezan, neporočan mormon i koji donosi objektivno stajalište o stanju stvari izvana. Donosi pogled na stvari bez osobnog interesa osim prenošenja poruke koja sve glasnije urla institucijama u lice – sadašnje metode ne funkcioniraju – i molba da se posao koji radi prestane izjednačavati s drogama natopljenim noćima Glazba je glazba, droge su droge s bilo kojim žanrom glazbe kao glazbenom pozadinom i nisu specifično vezane za raveove.
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem