Skip to main content
  • 17.06.2011.

Kuda plovi ovaj brod?

Gdje odlazi novac poreznih obveznika, i još mnoga pitanja vjerojatno su Vam se već popela preko glave. Mi se u ovom članku nismo bavili politikom, ni socijalnim pravima već je pomno istražen misteriozan projekt promoviranja naše elektronske scene izvan granica – Party League Croatia nedavno najavljen na našoj stranici za koji je država izdvojila ni više ni manje nego, 200.000 kuna hrvatskih građana.

Piše: 


Ono što je odmah uvelo dozu sumnje u čitav projekt je zašto se aktivni sudionici elektronske glazbe nisu uključili u njega, organizatori festivala, vlasnici klubova, promotori, renomirani DJ-i i producenti, glazbeni portali specijalizirani za klupsku kulturu, već je on ostao u sjeni svih koji aktivno promoviraju i grade scenu desetljećima. Kontaktirali smo mnoge od njih te i dan danas ne pridaju veliku pažnju ovom projektu, praktički ne vide interes da sudjeluje u nečemu šta nema čvrstu pozadinu.

Tajanstvena udruga Ka-2 iz Karlovca su potpisnici ovog projekta kojemu je navodni cilj promoviranje Hrvatske kao party destinacije u Europi, na turističkim sajmovima tijekom jeseni gdje bi hrvatski glazbenici trebali krenuti na putovanje pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma te glazbom prezentirati naše tržište kao party destinaciju.

boogaloo nye

Iz čitave dokumentacije bilo nam je jasno da nikad gluplje država nije potrošila novac na nešto  gdje pojedinci financiraju sebe i svoj osobni interes, gdje mala domaća party scena nema nikakav benefit a njeni glazbenici još i manje te je dvjesto tisućica suludo otišlo u troškove logistike koji realno gledajući mogu biti i mnogo niži.

Nikako nam bilo jasno iz kojeg razloga je HTZ odlučio dati pozamašnu svotu ovoj udruzi ako je plan bio sponzorirati putovanja Hrvatskih DJ-a na spomenute sajmove.

Za tih 200.000 kuna organizira se turneja u 9 hrvatskih gradova počevši od 17. lipnja na trgovima gdje će se odvijati partiji s "no name" DJ-ima a nakon toga afteri u klubovima. Da li su resorni ministri uopće svjesni činjenice da ovaj dio priče ne promovira Hrvatsku van granica već unutar a tu imamo već ogroman PR od klubova i festivala tijekom ljeta. Troškovi navedeni u nastavku samo su kap koja je prelila čašu jer očito netko tu trpa sebi u džep pozamašne svote.

Nadalje nakon partija na trgovima klubovima se nude after partiji s nepoznatim glazbenicima i traži ih se za uplatu od 10,000 kuna za što dobivaju navodnu promociju na turističkim sajmovima po Europi. Još jedan apsurd na koji su svi vlasnici ostali bez komentara. Novac klubova ide u džep kome?

Budžet je raspoređen na dvadesetak tisuća kuna po svakom gradu + dodatni troškovi za dizajn vizualnog identiteta i web sjedišta. Sporno je oko 180.000 kuna za što organizator planira na 9 evenata utrošiti u tehničku produkciju (rasvjeta, razglas, DJ pult) 13600 kn, event management 5700(?), pazite sad ovo fotografiranje 6.700 kuna(!), te na za kraj šlag na tortu – banner jednog HR portala 7000 kuna, dok ostale troškove pokrivaju gradovi domaćini odnosno to ide na štetu svih koji žive u pojedinom gradu a to nisu mali izdaci (elektrika, vatrogasci, policija, hitna pomoć, zaštitari, ograda, stage, komunalna služba). Navodno su "no name" DJ-i pristali svirati za osobnu promociju bez honorara.

Bilo bi dobro da oni inspektori šta zatvaraju klubove zbog sitnih grešaka malo provjere udruge koje na ovakav način godišnje operu desetke miljuna kuna.

Apsurd se javlja jer ni jedan aktualni i cijenjeni Hrvatski DJ nije kontaktiran po ovom pitanju već je u projekt uključeno desetak newcomera HR klubske scene koji se još uvijek pronalaze te nemaju ni jednu referencu kojom bi naša zemlja sebe predstavila van granica. Očito nikome nije stalo do promoviranja kvalitetnih DJ-a?!

Pitamo se ako su ministri, državni tajnici i visoki dužnosnici HTZ-a pali na ovom ispitu, i dali novac za ovako banalni projekt što slijedi u budućnosti?

Postoji mnogo festivala, klubova ili organizatora koji su danima, mjesecima pisali projekte, znojili se godinama da danas scena diše a dobili su negativne odgovore ili pak organiziraju svoje evente i upadaju u nedozvoljene minuse a država im nikada nije dala nikakav poticaj.

Udruga je utrošila mnogo energije i lobiranja te vjerojatno na vrlo lukav način odigrala cijelu igru pred primitivnim poznavanjem tržišta gore navedenih ili je ovo pak bila zajednička igra kako na jeftin način izvući novce iz proračuna.

Vlastiti interes ili apsolutno nepoznavanje tržišta? Nadamo se da novac iz sporno navedene dokumentacije neće završiti na Kajmanskom otočju jer jedan dokument navodi kako je predstavljanje čitavog projekta saslušala i predsjednica Vlade.

Nama ostaje i dalje borba za vlastite ciljeve uz minijaturne budžete i vjera da će jednog dana nova mlada generacija ministara prepoznati Hrvatsku party scenu te na vrlo otvoren način potaknuti cijelu obalu da misli i radi za bolju budućnost svih nas. Ibiza je u tome već preko 20 godina.

Ali do tada ostaje ona naša uvodna, kuda plovi ovaj brod..?

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano