Skip to main content
  • 8.12.2020.

Marshall Jefferson o tome zašto je napustio DJing

Marshall Jefferson jedan je od tvoraca Chicago house glazbe, ali više je neće svirati u klubovima.

Piše: 


U eseju za Mixmag, Jefferson piše o rasnoj nejednakosti na plesnoj sceni, zašto vjeruje da takva nejednakost postoji i zašto je napustio DJing nakon više od tri desetljeća.

boogaloo nye

"Prošle godine sam svirao u prepunom klubu na Ibizi za preko 4000 ljudi, i dobio sam oko 2000 dolara", piše Jefferson. "Otkrio sam da je DJ koji je svirao u praznom susjednom klubu dobio 250.000 eura i odlučio sam prekinuti s DJ-ingom. Prije sam mislio da ako napuniš klub zaslužuješ novac, jednostavno. Kad su dečki plaćeni više od mene za prazan klub, to nema smisla."

"House glazba je prijestolnica rasne diskriminacije"

Jefferson zatim objašnjava kako vjeruje da je problem u funkciji ponude i potražnje, jer "više je bijelaca nego manjina. Ako imate deset puta više bijelaca nego bilo koja manjina, imate deset puta veću publiku. Bijeli ljudi žele bijele heroje; crnci žele crne heroje; Indijci žele indijske heroje; Kinezi žele kineske heroje. Ako glazbu puštate bijelom umjetniku, to je deset puta više od publike bilo koga drugog. Dakle, ako izdavačka kuća plati bijelog umjetnika milijun, najnadarenijem crnom umjetniku daje pedeset tisuća, to je ekonomija. "

S obzirom na to, kaže Jefferson, da EDM na glavnoj pozornici uglavnom čine bijeli producenti koji privlače bijelu publiku, porast EDM-a u posljednjem desetljeću stavio je umjetnike u boji u veliki nedostatak.

"House glazba je glavni razlog rasne diskriminacije u glazbenom poslu", nastavlja. "U početku nije bilo tako. U početku sam mislio da smo svi jednaki. Ali uspon EDM-a pokazao je kako je ekonomska snaga prešla u ruke bijelaca, jer samo bijeli DJ-i prave EDM. Ista stvar dogodila se s rock 'n' roll-om: Crni umjetnici danas jednostavno ne uspijevaju, a crni umjetnici ne prave EDM."

Više o Marshall Jeffersonu u novoj kolumni "Put po sceni".

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano