Najveća prijevara u povijesti: Pola Facebook profila su lažni
Čak polovica od dvije milijarde računa na Facebooku su lažni ili duplikati, prema novom izvješću bivšeg sveučilišnog kolege Marka Zuckerberga.
Istaknuo je kako lažni profili varaju korisnike, oglašivače i investitore. Tvrtkina vlastita tromjesečna izvješća o ulaganjima otkrivaju da je njezina napuhana baza korisnika ove društvene mreže, koja navodno ima više od 2 milijarde aktivnih korisnika mjesečno, prepuna lažnih računa koji komuniciraju onoliko koliko je dovoljno da bi prevarili algoritme društvene mreže, prema Zuckerbergovom bivšem kolegi sa Harvarda, Aaron Greenspanu.
Nadalje je optužio tvrtku Facebook za “prodaju” oglasa “stotinama milijuna fantomskih kupaca – korisnika koji zapravo ne postoje”. Mark je dopustio da se toliko ljudi prevari, tijekom dugog vremena, kroz toliko vremenskih zona, da je možda (u početku) nenamjerno stvorio najveću prijevaru u povijesti. U svom izvješću, pozivajući se na vlastite procjene društvene mreže, Greenspan zaključuje da je od kraja 2017. godine Facebook izbrisao najmanje 2,8 milijardi lažnih računa, što je više od iznosa mjesečnih aktivnih korisnika i više od polovice svih računa koji su otvoreni na Facebooku„.
Facebook privlači oglašivače tako što omogućava pristup milijardi svojih korisnika, razvrstava ih i kategorizira prema individualnim podacima. Međutim, u nekim izvješćima se tvrdi da je u stvarnosti značajan dio prometa na internetu generiran ‘lažnim klikovima’ koji obavljaju roboti i ljudi koji rade na posebno organiziranim ‘farmama klikova’, budući da je tvrtka dosegla zasićenost tržišta ili je jednostavno ostala bez ljudi.” Mali oglašivači su tužili gigantsku društvenu mrežu prošle godine, tvrdeći da je ona prenapuhala količinu vremena koju su korisnici proveli gledajući videozapise za čak 900 posto, prenosi portal Novi svjetski poredak.
Naše mišljenje je da su kampanje na FB-u u realnim okvirima trajale do prije par godina, a tada se dogodilo da za puno novaca uglavnom dobijete malo. Možda brojke i impresije govore jedno, ali novac uložen u takav tip oglašavanja je jednokratan i stvarni rezultat je posve drukčiji. Posljednje vrijeme novac uložen u FB oglašavanje potpuno poražavajući, što nam govore i domaći promotori. To je suluda investicija u ovu mašineriju i sva ta sredstva bi bilo pametno preusmjerite na specijalizirane portale poput našeg ili sličnih. S time ulažete u budućnost, odnosno medije koji održavaju vitalnost scene.
Onda kada nije bilo i kada u budućnosti možda neće biti društvenih mreža, ostaju vam mediji koji vjerno prate scenu, a takve uvijek čita vaša publika.