Skip to main content
  • 12.03.2013.

Ogorčenje organizatora događaja: PDV na ulaznice ostaje 25%

Ministarstvo financija je odbilo prijedlog Ministarstva kulture da se PDV na ulaznice za koncerte izjednači s onim za kino ulaznice te da iznosi 5% umjesto 25%, što je izazvalo oštre kritike i polemike HGU-a, te organizatora festivala i partya, koji gledaju moguće opcije oko preseljenja istih u susjedne zemlje.

Piše: 


Daljnji drastični pad broja koncerata je neminovan. Odustaje se od organizacije događaja, posebno onih u većim dvoranama, jer je uz postojeće troškove rizik jednostavno prevelik. S obzirom na cijenu ulaznica za domaće koncerte, rasprodana zagrebačka Arena jedva pokriva sve troškove, a nerasprodana generira ogroman gubitak. Organizatori iz inozemstva već su ionako najavili da će sve događaje preseliti u Srbiju i Sloveniju, gdje je PDV na ulaznice tri puta niži nego u Hrvatskoj, kao i u gotovo svim državama Europske unije.

Ako koncerata nema, onda je neaktivan cijeli jedan lanac ponude dobara i usluga, koji plaća PDV po stopi od 25% – od najma dvorana, agencija za prodaju ulaznica, reklamnih agencija, plaćenih radijskih i TV reklama, tiskanja plakata i plakatiranja, najma ozvučenja i rasvjete, prijevoza opreme i osoblja, redarske službe, ugostiteljstva, pa do honorara (i poreza na honorare) pratećih glazbenika, scenskih tehničara, režisera zvuka i rasvjete, tonskih i video snimatelja…. deseci, pa i stotine ljudi uključeno je u lanac započet onog časa kada netko odluči organizirati koncert, a iz sinergije svih tih poslovnih aktivnosti u konačnici se generira prihod za državni proračun.

Iz pozicije proračuna de facto je posve svejedno je li PDV na ulaznice za koncerte 5% ili 25%, u oba se slučaja radi o posve zanemarivoj, pa čak i nezamjetnoj stavci u državnom proračunu, ali je razlika između 5% i 25% ogromna za one koji moraju preuzeti poslovni  rizik i upustiti se u velike troškove organizacije koncerta. Svaki naš istaknuti član u stvari je mali, a u hrvatskim uvjetima možda i srednji poduzetnik, koji u prosjeku izravno zapošljava najmanje desetak ljudi i osigurava egzistenciju njima i njihovim obiteljima. Neizravno,  glazbenik-poduzetnik hrani čitav jedan gospodarski sektor koji se u EU naziva „kreativnom industrijom“.

Predsjedništvo Hrvatske glazbene unije, imajući izravan uvid u situaciju, uvjereno je da je ova odluka Ministarstva financija nepromišljena i pogrešna, te da će zbog te odluke dugoročno državni proračun imati samo štete, kao i mnogi hrvatski glazbenici, koji će ostati bez prihoda. Stoga pozivamo Ministarstvo financija, Vladu i Sabor RH, da još jednom razmotre, te usvoje prijedlog Ministarstva kulture, ističe se u priopćenju koje su potpisali članovi predsjedništva HGU Husein Hasanefendić, Nikša Bratoš, Olja Dešić, Neven Frangeš, Bruno Krajcar.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano