Pad prodaje CD-a u Hrvatskoj, više se prodaju domaći
U odnosu na 2010. Onih koji kupuju nosače zvuka u Hrvatskoj je za 8 posto manje, ipak oni koji još uvijek kupuju CD-e više troše na domaću glazbu.
Prema anonimnoj anketi Instituta hrvatske glazbe (IHG) u suradnji s Hrvatskom diskografskom udrugom (HDU) o domaćim kupcima CD-a, njihovim stavovima o cijeni i dostupnosti te vrsti nosača zvuka u 2011. godini svaki šesti Hrvat je kupio jedan CD, a prosjek godina kupaca iznosi 36.
"Činjenica je da kupci CD-a polako stare i da ih mlađi kupci ne 'nasljeđuju' u mjeri u kojoj bismo to htjeli" kaže direktor Hrvatske diskografske udruge Branko Komljenović: "Ljudi u 30-im godinama ipak su imućniji i lakše im je izdvojiti novce za glazbu. Ipak, i dalje ima glazbe na CD-ima koju kupuju i vrlo mladi kupci, teenage publika za koju se misli da to gotovo više ne radi."
47 posto anketiranih priznalo je da skida glazbu ilegalno s interneta, njih 2 posto nije se željelo izjasniti, dok 51 posto to nije nikada učinilo.
I dalje traje trend u kojem su domaći izvođači zastupljeniji od stranih: od sveukupnog broja prodanih audio i video nosača zvuka 69 posto čine domaći, 31 posto strani.
Tri najprodavanija domaća izdanja bila su "Svijet glamura" Hladnog piva, "Bižuterija" Jelene Rozge i "Pistaccio Metallic" TBF-a. Tri najprodavanija strana albuma bila su "21" Adele, "2Cellos" Luke Šulića i Stjepana Hausera te "I'm With You" Red Hot Chili Peppersa.
Anketa je provedena u trgovinama Aquarius Records Shop, Croatia Records, Dallas Music Shopovima, Dancing Bear trgovinama u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu, a ispitani su samo 'pravi' kupci koji su na blagajni prilikom kupnje zamoljeni da anonimno ispune anketu.
Njoj se odazvalo 419 ispitanika među kojima prednjače oni muškoga spola sa 65 posto.
Izvor. Muzika.hr