Pete Tong o deflaciji i padu američke scene!
U globalnoj pandemiji elektroničkog virusa samo nekoliko ima pravo ustvrditi nešto ovakvo, i to su nužno oni koji gledaju iz prvih redova od nultog pacijenta nadalje. Jedan od njih svakako je Pete Tong.
Nije bitno govorimo li o ulozi voditelja na BBC Radio 1, Dj-a, izvršnog direktora FFRR Recordsa ili pak onog koji je kumovao stvaranju odjeljka za elektroničku glazbu na WME. Nedavno je razgovarao s Billboardom u sklopu desete godišnjice IMS.a Ibiza – kojeg je također bio suutemeljitelj – i podijeli razmišljanja o širokom raspon tema o smjerovima elektronike danas, no najzanimljivije gledište je ono koje se dotaknulo stanja američkog električkog konglomerata sugeriravši da će se u narednim godinama glazbeno tržište prebaciti u Kinu. Ovo gledište nikako nije bez pokrića pošto gospodin Tong posjeduje ekstenzivan CV dio odijeljen za kineske turneje i IMS je ujedno dobio i sestrinsku konferenciju u Šangaju IMS Asia-Pacific. Bujanje festivala možda je samo Balkanska točka gledišta također jedne novog kraka elektroničke hobotnice i dok nama ne izgleda kao da scena doseže zasićenje i vrhunac Pete je uvjeren da se to na američkom kontinentu već dogodilo.
"Mislim daj tržište stiglo do vrhunca. Nitko to ne želi izgovoriti na glas. Iskustva koja smo imali po Velikoj Britaniji i Europi su fantastična, no ovdje je sve mnogo veće, iako su uzorci slični. Vrat se nisu zatvorila za dan; bilo je više kao ispuhivanje, proboj. Čini mi se da prolazimo kroz ovo već nekoliko godina. I sada u 2017. kao stambena kriza ili pad, stvarno to više osjećamo… samo jaki prežive."
Naveo je kako je primijećen pad prodaje i smanjenje broja festivala i javno pozvao kako industrija treba stvarati "bolje trake, postavljati bolje partyje i festivale." Iako možda argumenti djeluju kontraintuitivno, Pete bi svakako iz svog prvog sjedišta s direktnim pogledom mogao biti u pravu jer je samo ove godine nekoliko velikih festivala otkazano – između ostalih i Pemberton, Mysteryland USA i Mad Decent Beach Party.
Što mislite? Je li gospodin Tong na tragu istinite socijalno-glazbene prakse koja će postati osjetnija narednih godina ili je ovo samo jedno mišljenje neutemeljeno u realnom?