Skip to main content
  • 5.03.2016.

Pokušaj hardstylea da osvoji Ameriku neslavno propao

Trauma Harder Styles turneja opravdala je svoj traumatski element nomenklature prošle subote 27. veljače u Brooklynu.

 
Dvotjedna turneja nastala je u suradnji s u Los Angelesu baziranim promotorima Trauma Live i nizozemskim labelom/booking agencijom RIGE. Kao cilj hardstyle ludila bilo je uvesti ovaj marginalizirani žanr i na prostor Sjeverne Amerke i dati mnogim europskim glazbenicima šansu da se po prvi puta pojave pred američkom publikom.
 
Hardcore dance glazba rođena je u 90-ima na nizozemskoj rave sceni i od tada se razgranala u podžanrove poput hardstylea, gabbera i speedcorea koje obilježavaju distorzirane udaraljke, tempo nakon kojega trebaš Šancov ovratnik i agresivni industrijski kaos zvuka. Među 15-ak izvođača za sedam izvedbi na turneji našli su se i nizozemski pioniri Rotterdam Terror Corps, zatim The Prophet i teškaš Dr. Peacock. No na posljednjem datumu turneje veliki dio izvođača je odbio nastupiti.

 
Iz male niše hard dance glazba je u posljednjih nekoliko godina počela dobivati više medijskog prostora i širiti fan bazu zahvaljujući nizozemskom promotoru Q-Danceu koji je žanr postavio na velike festivale kao što su Electric Daisy Carnival, Mysteryland i Tomorrowland, dok su paralelno europske hardstyle zvijezde Headhunterz i Coon uhvatile ugovore na velikim labelima Ultre i Dim Maka. No žanr je još daleko od prihvaćenog i Trauma Harder Styles Tour je bila savršena prilika za pozitivnu eksponiranost na tlu Amerike.
 
Oko deset sati uvečer ekipa se počela okupljati u Verbotenu u Brooklynu u očekivanju epskog partyja grleći se i divlje plešući. No oko 11 sati MC je stupio na pozornicu i informirao plesače kako mnogi internacionalni headlineri neće moći nastupiti zbog problema s vizama. MC je povike, psovke i razočaranja pokušao umiriti obećanjem da će DJ Stefanie, Rob Gee i Lenny Dee još uvijek nastupiti. Problemi su se već mogli naslutit prethodnog tjedna kada je jedan  od DJ-a, Alien T (AKA Marco Collini) objavio da neće više nastupati u sklopu turneje zbog "organizacijskih problema koje je uzrokovao promotor". Stranica Facebook eventa je pak u subotu eksplodirala jer su mnogi predani fanovi čak sjedali na avione ili se vozili tisućama kilometara ne bi li prisustvovali showu.

 
U 11.23 George Ruseler, frontman Rotterdam Terror Corpsa i vlasnik RIGE Enterntainmenta postao je službenu ispriku na FB stranici, ali kao razlog problema nije naveo vize već mutni argument razmirica oko ugovora. Predsjednik Trauma Live organizacije Kari Lambou je kasnije s THUMP magazinom podijelio u e-mailu kako je RIGE upleten u financijske malverzacije u kojima je njegovu tvrtku oštetio za preko 300 000 $. Napomenuo je kako je Trauma Live RIGR-u uplatila preko 100 000 $ kako bi bookirali umjetnike i pobrinuli se za avionske karte i sve usputne troškove, no RIGE nikada nije dostavio ugovore, samo listu troškova koji su jednostavno mogli biti izmišljeni. 
 
Lambou je spomenuo kako je postao sumnjičav već nekoliko tjedana prije kada su zamolili RIGE potvrde da vide na što je utrošen novac, ali ih je RIGE odbio pokazati nakon čega je Trauma Live odbila platiti posljednji dio novca i sada poduzima legalne akcije kojima želi vratiti uloženi novac. George Rusler je odbio komentirati ičim drugim do jednostavno novom floskulom o "proboju ugovora".
 
No mnogi umjetnici su odbili napustiti svoje hotele u New Yorku i stali na stranu RIGE-a u ovom natezanju. Iznimka je bio Rob Gee, legendarni rezident jednako legendarnog hardcore kluba Limelight i ujedno i ijedan od onih koji je odsvirao sve svoje datume i jamčio da se Trauma Live pobrinula za svoje umjetnike ujedno ih pohvalivši za volju da ulažu u žanr koji se tek razvija na ovim prostorima. Gee je dodao i kako je pomalo tužno da su izvođači propustili svirku pred najboljom publikom na svih sedam stanica turneje.

 
Lambou je izjavio da su puno uložili u razvoj scene i da će ih ovakav rasplet događaja vjerojatno u budućnosti odvratiti od sličnih pothvata, a ovaj sentiment dijeli i promotorica i producentica Jennifer Lyon, suosnivačica brooklynskog Electronic Music Festivala i osnivačica MeanRed Productionsa. Nadodala je kako otkazivanja stvaraju sumnju u fanovima o održivosti scene i ako želimo da procvate i u New Yorku, kao i u čitavoj Americi, potrebna joj je njega i podrška u klubovima.
 
Trauma Live je od ove kalvarije obećala da će svim razočaranim posjetiteljima refundirati iznos koji su platili za karte i mnogi negativni komentari na stranici su obrisani. Kako god ova borba pijetlova, promotora i agencija je zaboravila u svemu najvažniju stvar, a to je glazba i ljudi koji su potegli velike udaljenosti i posegli duboko u džep zbog onoga što vole. Što je naposljetku istina i koji je bio pravi razlog iza otkazivanja nastupa velikih headlinera možda nikada nećemo saznati.
{youtube}cDX9bXBpyLk{/youtube}
 
 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano