Skip to main content
  • 31.03.2024.

Pripadnici generacije X (1965. – 1980.) i Baby boomeri (1955. – 1964.) nisu fanovi emotikona

Istraživanje provedeno na Sveučilištu u Ottawi je otkrilo da generaciju X i boomere najviše u principu shvaćaju značenje emotikona, ali ne osjećaju se baš ugodno koristiti ih

Piše: 

Naslovna foto

freepik.com

Otkrili smo da je manja vjerojatnost da će stariji korisnici koristiti emojije i da se osjećaju manje samouvjereno oko toga kako tumače emojije“, rekla je glavna autorica studije Isabelle Boutet. Istraživanje, koje se smatra prvim sveobuhvatnim istraživanjem međugeneracijske upotrebe emotikona, objavljeno je ovog mjeseca u časopisu Computers in Human Behavior Reports.

Foto: freepik.com

Studija je uočila i da je popularnost emotikona počela u SAD-u 2011. kada je Apple dodao službenu emoji tipkovnicu u iOS-u. 700 milijuna emotikona dnevno koristi se na Facebooku, a polovica komentara na Instagramu sadrži emoji, pokazuju statistike. Tim iz Ottawe posebno je istraživao osam emotikona – tri usredotočena na sreću, dva na tugu, dva na iznenađenje i jedan na ljutnju.

Koji emotikoni ih najviše zbunjuju?

Okupili su 240 odraslih osoba u dobi od 18 do 80 godina i pokazali im tih osam emotikona, nasumičnim redoslijedom. Sudionici su ocjenjivali intenzitet kojim su emotikoni prenosili svaku emociju. Studija je otkrila da je najteži emotikon za starije odrasle osobe bio iznenađeni emoji raširenih očiju, s rumenim licem i podignutim obrvama.

Začudo, druga najteža kategorija bili su im “sretni emotikoni”. “Ovi rezultati navode nas na zaključak da stariji korisnici imaju motivaciju i sposobnost za korištenje emojija, ali im nedostaje samopouzdanje i opća tehnološka stručnost potrebna za prilagodbu ovom načinu komunikacije”, zaključili su istraživači.

Tim vjeruje da je važno promicati korištenje emotikona za starije osobe kako bi im olakšali međugeneracijsku interakciju, piše Index.hr

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem