Skip to main content
  • 18.09.2024.

Richie Hawtin predvodi novu kampanju #RespectTheCreators koja se bori za priznavanje malih glazbenika

Podržana od strane industrijskih lidera poput Richieja Hawtina, nova inicijativa nastoji uspostaviti standard za pripisivanje glazbenih zasluga u stvaranju sadržaju na društvenim mrežama.

Piše: 

Naslovna foto

@__rafaelfarias

Nova kampanja, #RespectTheCreators, postavila si je za cilj promijeniti zanemareni problem u glazbenoj industriji – davanje priznavanja glazbenicima čija se glazba koristi u videozapisima na društvenim mrežama.

Uz podršku istaknutih umjetnika i organizacija poput Association For Electronic Music (AFEM) i techno pionira Richieja Hawtina, kampanja potiče DJ-eve, promotore i platforme da pravilno daju priznanje glazbenicima čije pjesme koje puštaju tijekom nastupa uživo, a zatim koriste u promotivnim objavama.

Iako su snimke DJ setova i festivala postale glavno sredstvo za marketing, glazba koja pokreće te trenutke često ostaje nepriznata, čime se originalnim autorima uskraćuje zasluga i prilike. Kampanja ima za cilj uspostaviti novi industrijski standard za priznavanje glazbe u svim viralnim objavama.

Podrška zajednici i glazbenicima koji čine glazbenu strukturu na kojoj počiva naša scena trebala bi biti stvar osnovne pristojnosti” rekao je Hawtin te dodao: “Pa zašto onda toliko objava na društvenim mrežama od strane DJ-eva, promotora i festivala ne označava glazbu koja se pušta? To je nepoštivanje i samo dodatno iskorištava glazbenike koji se već bore za svoje priznanje.”

Kampanja #RespectTheCreators ističe da do 90% sadržaja na društvenim mrežama vezanih uz DJ nastupe ne objavi čiju glazbu netko pušta. Prema izvješću Data Transmissiona, istraživanje predstavljeno na IMS-u pokazalo je da samo oko 3% DJ setova uključuje vlastite produkcije, što čini nužnim pravilno imenovati čije se trake koriste.

Kampanja poziva DJ-eve da označe umjetnike i navedu nazive pjesama u videozapisima nastupa ili mikseva gdje glazba nije njihova. Online platforme se potiču da ispod svih setova pruže vidljive popise pjesama, dok bi promotori trebali “creditati” glazbu u svim promotivnim materijalima događaja.

Priznavanje i označavanje producenata i pjesama korištenih u sadržaju na društvenim mrežama jedan je od najjednostavnijih načina na koje DJ može pružiti podršku,. dodao je Ethan Holben, osnivač nedavno ugašene platforme za dijeljenje prihoda DJ-eva Aslice. “Kultura elektroničke glazbe temelji se na zajednici, a ta se kultura može unaprijediti pozitivnim djelovanjem. Ova kampanja je prva od mnogih inicijativa koje tretiraju poštovanje, priznanje i pravednost prema glazbenim stvarateljima kao ključne vrijednosti.

boogaloo web
boogaloo nye
Youtube kanal Amplified objavljuje priču Annie Mac koja istražuje 5 najuspješnijih DJ iz industrije elektroničke glazbe
boogaloo nye
Youtube kanal Amplified objavljuje priču Annie Mac koja istražuje 5 najuspješnijih DJ iz industrije elektroničke glazbe