Skip to main content
  • 30.01.2017.

Riječanin za Varelin Pornographic Recordings!

1984. tamo na obali Jadrana u jednom od najplesnijih hrvatskih gradova protiv Golijata ostvarenja želja i snova borio se jedan David. Tata je u mikser ubacio prezime Rončević, a strujni krugovi Riječanina transformiraju u onoga kojeg nazivaš System Divine.

 
Nesvjesne niti predeterminirane kolektivne povezanosti svega što jest i malih natruha budućnosti u osobnim povijesnim linijama učinile su da klinac imenovan po, nedavno na druge razine postojanja translatiranom, Davidu Bowieju kao životnu liniju odabere glazbu. Sistemi su sustavi i koherentni pokušaji organiziranja kaotične entropije ljudskog iskustva, a ono božansko u njima upravo je strukturirani kaos, ili riječima Sv Augistina – "Ljepota je sjaj reda". Kako je moguće da nekoliko tonova sami za sebe ne znače ništa, ali njihovo okupljanje u logične ili eksperimentalne progresije rezultira emocijom?

 
Prevrtiš 11 godina unaprijed od 1984. i imaš Davida s akustičnom gitarom u rukama koji sluša majčine ploče imenjaka mu , Queena, Depeche Mode… Skokneš još jednu životnu sličicu unaprijed i gitara je zamijenjena DJ mašinerijom, a zvukove struna zamjenjuju oni deepa, tech housea i hipnotičke sigurnosti repetitivnog techna. Prva nagrada  uslijedila je 2004. za najboljeg nadolazećeg DJ-a, 2006. donosi drugu, a 2014. je bila godina razglednica s Ibize gdje se smjestio kao burn Resideny Croatia finalist.
 
Ovo nije bio prvi put da meškolji prste kroz bijeli španjolski pijesak jer je Ibiza istražena već 2011. da bi kroz godine prošao sve monstrume klubova kao što su Privilege, Sankeys, Café Mambo i Sands i sjeo u eter Ibiza Sonic radija, a neki od najponosnijih karijernih vrhunaca su i pojavljivanja na ADE-u 2013.
 
Ništa ne omogućava toliko prostora za slobodnu ekspresiju i kreativnost kao metastruktura sistema. Trebaš pravila i margine da bi unutar njih našao nova rješenja i kuteve pogleda na realno. Ako je sve dopušteno ništa nije krivo, ako ništa nije krivo nemaš naspram čega usporediti i definirati ispravno. Ali baš zato unutar božanske sistemske srčike ritma nastaje i moto "Be Free!" i istoimena organizacija s misijom promoviranja elektroničkih evenata. Sloboda je sasvim interna osobna instanca neprihvaćanja vanjskih sugestija onoga što bi život trebao biti, sasvim si nesputano slobodan da voliš, rasteš i stvaraš kako želiš.

 
Prvi EP izlazi iz mraka studija 2009, a remix odmah podiže valove i u inbox sjeda mail Laurenta Garienra samoga koji skida šešir vještini onoga četvrt stoljeća mlađeg od sebe, Sasvim na System Divineov unutarnji svemir uštiman je i Moby koji uredno gladno konzumira Davidove remixove svojih radova kao "Low Hum", "Everything That Rises" i "Go!", za kojeg ujedno peca i Ambasadora za najboli remix.

 
No nove godine rade ono što nove godine rade najbolje, a to je pišu nove priče. Ova je tako zapisana na elektroničkoj techno partituri i nosi ekstraterestrijalno ime Cosmic Jive EP, a System Divine svoj autogram stavlja na liniju ugovora sa Varelinim genijalnim Pornographic Recordingsom. Prljave progresije pornografskog karnalnog techno voajerizma sasvim su prikladne kao instanca gledanja na nečiji rad, virenja u privatnost mentalne mape onoga koji stvara ovaj XXX ritam koji se diže uz kičmu. Naslovna traka kreće sporo, kao predigra koja se razmotava uvijek još jednom novime elementom dok ne dovede do eksplozije vrhunca u slojevima stvari u kojoj uvijek pronalaziš nešto novo. Druga traka "J.A.C.K." zasićena je techno drmalica uz grubi mašinski vokal koji grebe po beatu. EP je skočio javno 27. siječnja, prebacio ruku preko ramena magičnih 124 BPM-a i sada te čeka na Beatportu. Stisni si play, lizni trake za malo ušne stimulacije i uživaj dok proljeće ne donese nove System Divine priče ! Enjoy i siđi sa planete ukozmičko danas! Javi kako izgledaju stvari odozgo!
 

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano