Skip to main content
  • porin
  • 19.02.2014.

Scena podijeljena oko dodjele Porina

Prošlo je točno sedam dana od kad smo javno uputili otvoreno pismo diskografskoj nagradi Porin sa željom da doznamo malo više o tome zašto na dodjeli već dva desetljeća nema producenata elektronske glazbe.

Piše: 

Naslovna foto

porin


Prema svim informacijama koje primamo od različitih izvora izvan ove organizacije taj odgovor nećemo nikad ni dobiti jer pravila su jasna i vrijede za sve glazbene žanrove, a to je da u jednoj godini treba biti 5 izdanih albuma od jednog žanra i to isključivo na domaćim izdavačkim kućama koje vrše prodaju i distribuciju u RH. U međuvremenu smo se obratili nekolicini glavnih aktera sa klupske scene i pitali ih što oni misle o čitavoj dodjeli.

"Neće Vam ni odgovoriti na mail", prvi nam je javio D and G.

Bilo kako bilo, mi Vam u kraćem presjeku donosimo izjave aktera HR elektronske scene i njihova razmišljanja:

"Zapravo je situacija obrnuta. El.glazba ignorira Porin. Propozicije za Porin su takve da se u godini za koju se dodjeljuje treba objaviti minimalno 5 autorskih albuma određenog glazbenog žanra kako bi se pokrenula ta kategorija. Autorski albumi trebaju biti objavljeni isključivo na etiketama koje su registrirane u RH, kazao je Damir Ludvig.

Blacksoul se nadovezao: "Damir je sve objasnio i ovaj puta sam na strani Porinovaca. Loša organizacija sa naše strane, manjak stvaralaštva u smislu albuma, te lijenost nas je dovela do ovoga. Svi ostali su jako dobro organizirani dok se mi ne možemo dogovoriti oko osobnih stvari, a da ne pričam da svaki kvart i selo ima svoj klan".

Uistinu, vrlo brzo stigao je mail od izvora koji ima informacije iz prve ruke, a u ovom trenutku mora ostati anoniman, te kaže slijedeće:

"Problem electro glazbe (da bi imala vlastitu kategoriju) je: Da li hrvatska electro glazba ima godišnje 5 službeno objavljenih albuma domaćih autora/izvođača objavljenih i prodavanih u maloprodajnoj mreži ili digitalno od strane domaćih diskografskih kuća?
Naime, to je način funkcioniranja Porina. Dvije sezone u ranijim ciklusima Porina nije bilo jazz kategorija jer nije bilo 5 objavljenih album u tekućoj godini".

Da bi se otvorila neka nova kategorija treba ju odobriti UO Porina, no on ju neće otvoriti ako nekoliko godina u nizu ne postoji domaće izdavaštvo koje proizvodi barem 5 izdanja domaćih electro izvođača. Dakle trebe biti 5 ukupno izdanja domaćih electro izvođača i moraju ta izdanja biti objavljena od domaćih diskografskih kuća.

Pero-Fullhouse vrlo brzo je komentirao: "Zašto ne bi bilo 5 singlova ili 5 izdanih EP-ova od strane autora?"

Javio nam se i Petar Dundov: "Mislim da su stvari više tehničke prirode. Elektronska scena je u stvaralačkom smislu previše mala. Vrtilo bi se par ljudi u krug svake godine oko istih kategorija".

Luka Vujeva aka See Why iz Baile Musik etikete koju je iz Hrvatske preselio u Njemačku kaže: "Mislim da su svi rekli nekakvo realno i točno mišljenje o temi. Zbilja treba cijeniti Goranovu volju i inicijativu, ali mislim da to s Porinom je nerelano skroz. Jako se malo ljudi bavi tom glazbom u HR i da je jako malo stvaralaštva, a za dobiti ulaznicu za Porin postoje neki uvjeti i zapravo to tako i treba biti jer bi onda svatko mogao tražiti Porin. Pošto sam uvjeren da u HR nema samo par talentiranih u uspješnih artista i to par je puno šta sam rekao, a da npr u Danskoj koja ima isti broj stanovnika ima 50 puta više istih koji izdaju za top labela koji zapravo skoro pa žive od glazbe i regularno sviraju svaki tjedan na eventima za pristojne novce".

Ja bih počeo od istraživanja koliko publika uopće kupuje glazbu kod nas, mišljenja je Sergej Lugović, naš kolumnist, inače DJ i promotor iz Zagreba.

Promotor Damir Cuculić je iznio svoj stav: "Je*** Porin. Treba pokrenuti hrvatski ELECTRONIC MUSIC AWARDS kao ozbiljni i vjerodostojni projekt..Ima kvalitetnih i sposobnih ljudi u HR a za to samo treba volje malo vremena i financijske podrške od sponzora pa da takav projekt zaživi. Glasačko tijelo bi trebalo biti sastavljeno isključivo od ljudi iz struke i manjim dijelom od publike kako bi glasanje bilo maksimalno korektno a nagrade dobili stvarno oni koji to najviše zaslužuju….ja sam prije par godina imao i volje i želje da tako nešto pokrenem al nije bilo baš sluha za tako nešto"…

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano