Stručni suradnici Ambasadora otkrivaju više o kategoriji “Grafičko oblikovanje godine”
Nadolazeće osmo izdanje nagrade Ambasador donosi neke novitete po pitanju kategorija.
Prošlog tjedna nagrada Ambasador je ponovno otvorila javne prijave projekata te najavila promjene u nekim kategorijama. Jedna od kategorija koja doživljava promjenu jest “Grafičko oblikovanje godine u Hrvatskoj i regiji” koja je evoluirala iz kategorija koje smo imali prilike vidjeti do sada poput vizualnog rješenja godine i likovnog oblikovanja godine.
U ovoj kategoriji evaluiraju se radovi u bilo kojem digitalnom ili printanom/tiskanom formatu poput plakata, flyera, programske knjižice, cover (vinyla, singla, remiksa, EP-a, albuma…), dizajna za društvene mreže, logotip određenog izvođača ili bilo koja vrsta vizuala iz područja grafičkog dizajna koja spada u elektroničku glazbenu scenu.
Kategorija za “Grafičko oblikovanje godine u Hrvatskoj i regiji” od ove godine postaje isključivo nagrada struke, a za odabir nominiranih, kao i samog pobjednika će odlučiti vijeće od tri stručna suradnika kojeg čine Boris Pehar, Dejan Zobenica i Segor Garber. Stručni suradnici imaju duboko razumijevanje prema ovoj umjetničkoj disciplini te na taj način mogu pružiti stručno mišljenje o radovima i projektima. Ovaj pristup pomaže i osigurava da nominirani, a potom i sami pobjednik u ovoj kategoriji, budu prepoznati s visokim standardima i stručnošću te pridonose ugledu i integritetu nagrade. Biografije stručnih suradnika možete pronaći ovdje.
Kako bismo približili promjene u ovoj kategoriji, razgovarali smo s članovima stručnog žirija koji su nam pomogli odgovoriti na neke moguće nedoumice te predstavili svoje viđenje dizajna u svijetu elektroničke glazbe.
Boris, Dejan i Segor ističu da cijene radove koji kvalitetno korespondiraju vizualno s glazbom koju komuniciraju, a sve to unutar standarda grafičkog zanata. “Vrednovat ćemo djelo koje kvalitetno komunicira, koje je kreativno i originalno. Prednost imaju inovativna rješenja unutar same primjene dizajna.“
Među brojnim dizajnovima s kojima se možemo svakodnevno susresti ključno je prepoznati one kvalitetne. Na pitanje što predstavlja grafički dobro oblikovan dizajn za neki koncert, party ili festival, stručni žiri nagrade Ambasador objašnjava: “We know it when we see it. Dobro grafički oblikovan dizajn za neki party ili festival je onaj koji dobro komunicira taj događaj. Sve vrijednosti samog događaja moraju biti i vizualno iskomunicirane tako da odmah možemo znati o kakvom je tipu događaja riječ. Što znači – onako kako zvuči, tako bi trebalo i izgledati, iako to nije nužno. Zanimljivo bi bilo vidjeti dizajn koji pomiče granice i stvara nove oblike komunikacije i vizualizacije glazbe.”
Stručni suradnici za kategoriju “Grafičko oblikovanje godine u Hrvatskoj i regiji” ističe kako su glazba i dizajn uzajamni jer jedna od glavnih zadaća grafičkog oblikovanja jest da vizualno komunicira, kao i što je cilj glazbe da komunicira emocije.
Prije nego što dođe vrijeme da pregledaju prijavljene projekte, stručni suradnici Boris, Dejan i Segor imaju poruku za sve mlade dizajnere koji se žele profilirati prema glazbenoj industriji svojim umjetničkim radovima.
“Razmišljajte kako glazbu podići na veći nivo s vizualima. Ne robujte trendovima, ne gledajte kako drugi nešto rade, već ustrajte u svom điru! Preporučili bi neku slobodu, manju opsjednutost o tome kako netko drugi rad i što to oni rade. Ustrajte u nekom svom điru i svojim preferencijama!“
Podsjećamo, do nedjelje u ponoć otvorene su javne prijave kandidata/projekata za sve aktere scene. Prijave su moguće na ovom linku.