Svaki trend na kraju izumre
Od kada je izašla iz podruma, napuštenih prostora i manjih klubova i prerasla u mega spektakle elektronska glazba tijekom posljednjih dvadeset godina potpuno nam se uvukla u živote. Svatko je najednom htio biti DJ, štoviše malo je onih koji u svom užem društvu nemaju prijatelja, brata, susjeda DJ-a ili barem pokušaj istog.
Tehnološki napredak donio je svoje, pojednostavio stvari i od toga ne bježimo kao ni od činjenice da postoji dovoljno mjesta za mainstream izvođače i underground glazbenike. No probajmo predvidjeti budućnost, barem onu blisku nama. U kakvoj je poziciji glazba danas, u kojem smjeru se kreće DJ kultura, koji su uznemirujući trendovi elektronske scene i kako zajedno možemo poboljšati scenu?
Ovo su pitanja o kojima bi svatko od nas trebao promisliti, a kako su između 100 DJ-a za magazine Big Shot objasnili današnje trendove glazbenici poput Dave Clarka, Kevina Soundersona, Stacey Pullena, Nic Fanciullija, Soul Clapa i drugih koji su zajedno s elektronskom scenom prolazili sve njene faze.
Dave Clarke objašnjava da postoje dvije strane ove kulture, no samo će jedna ostaviti glazbeno naslijeđe. Ona komercijalna novčana strana iznjedrila je DJ-eve koji ne mare što ih je kamera snimila kako glume da miksaju glazbu i što su pred cijelim svijetom ispali prevaranti. „S druge strane imate DJ-e kojima je stalo, jer predstavljaju određeno uvjerenje. Imate i par onih koji su između i koji se pozivaju na svoju prošlost i tvrde da im je stalo, ali zapravo samo žele pokupiti novac. Najgori trendovi koji su proizašli iz DJ kulture su ljudi koji kupuju pozicije na listama on line trgovina, kako bi mogli tvrditi da imaju hit. Zatim imate mlade generacije DJ-a koje tvrde da je veliki biznis u koji se scena pretvorila uništio elektronsku glazbu, no u stvari bi dali sve da su na mjestu Davida Guette, što je u jednu ruku smiješno, a u drugu žalosno. Scenu možda možemo učiniti boljom tako da budemo sretni jer uviđamo razliku između trenda i kvalitete i da nas jednostavno prestane biti briga."
{soundcloud}https://soundcloud.com/kevinsaunderson/kevin-saunderson-live-timewarp{/soundcloud}
Kevin Sounderson je sretan da je tehnologija napredovala i da je ipak sve danas lakše nego je to bilo prije 20-25 godina. Zbog tehnologije kaže i nastavlja biti produktivan sve ove godine. Divi se mogućnostima Serrata, Traktora, Abletona jednako koliko gaji strast prema vinilima, bez obzira što smo došli do točke gdje svatko može postati DJ. Od današnjih trendova najviše mu idu na živce Dji koji se obuku za show i bez ikakvih DJ vještina plešu, izvode performance, bacaju torte kao da DJ-ing uopće nije važan. "Kad god neki izvođač stavi sebe ispred svoje glazbe tu nastaje problem. Budućnost scene diktirat će tehnologija, inspiracija i ideje koje će se prenositi na plesni podij. Tehnologija će biti ta koja će odrediti kako će se spojiti dijelove spajalice."
Stacey Pullen kaže da nam je tehnologija pomogla, ali je također postala neprijatelj koji je oduzeo dušu DJ-ima koji se DJ-ingom bave zbog ljubavi prema glazbi. Svatko danas želi biti DJ. Najviše ga od današnjih trendova smeta Steve Aoki i njegovo bacanje torti na publiku, nije mu jasno zašto to netko želi činiti svojim fanovima i kako nekome uopće može biti zabavan takav oblik nastupa. Stacey smatra da scenu ne možemo popraviti nikako, možemo čekati samo trenutak kada će doživjeti svoje samouništenje.
{soundcloud}https://soundcloud.com/nicfanciulli/sonar-north-america-podcast-by{/soundcloud}
Nic Fanciulli gleda sasvim pozitivno na činjenicu da je DJ kultura evolvirala u mainsteram i zato što svatko sada može imati veću publiku za sebe, elektronska glazba u svijetu sada ima puno više obožavatelja nego što je imala prije deset godina. Njemu današnji trendovi ne smetaju, svatko sam određuje što mu se sviđa, a što ne. Što se glazba više razvija to stvari postaju zanimljivije. Suradnje između žanrovski različito oprijedjeljenih DJ-a stvaraju nešto novo i jedinstveno. Nema se tu što popravljati, glazba se oduvijek razvijala, stoga i glazbeniku treba biti važno razvijati se kroz godine.
Soul Clapovci smatraju da scenu možemo popraviti tako da natjeramo djecu da kupuju vinile ponovno. Današnje generacije su lijene i naučile su sve dobijati besplatno, pa tako i glazbu koju onda dovoljno ne cijene.
Što vi kažete kakvu nam budućnost naša scena nosi?